[Cari 1.6] Proszę was o pomoc/poradę sprawy po kupnie |
Autor |
Wiadomość |
tom55555ek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-01-2011, 14:27 [Cari 1.6] Proszę was o pomoc/poradę sprawy po kupnie
|
|
|
Witam was wszystkich.
Od święta trzech króli czyli 6 stycznia jestem posiadaczem Carismy 1.6 90KM z 97 roku 250kkm przebiegu.
Chcę się was spytać o parę rzeczy oto one:
Posiadam oczywiście 2kpl. kluczyków z pilotami i tu pierwsze pytanie w wyposażeniu cari ma centralny zamek i immobiliser jeżeli dobrze doczytałem instrukcję z tego forum to immobiliser jest "wbudowany" w kluczyk? Następne pytanie mam pilota z 4 przyciskami wiem że 2 są do centralnego zamka otwieranie i zamykanie bo jest jasno pokazane ale czy ktoś może mi powiedzieć do czego służą 2 następne?Spytałem sprzedawcy a on powiedział żeby sprawdzić jak naładuję akumulator ale na razie wolę nie ryzykować:) Dołączam zdjęcie:
http://img407.imageshack.us/i/pilota.jpg/
Mam także jeden kluczyk i nie wiem do czego służy oto on:
http://img64.imageshack.us/i/keyg.jpg/
Jeżeli chodzi o zdjęcia to już wszystko:)
A teraz kontynuujemy:
Sprawdzałem go w Auto ABC w Szczecinie na Madalińskiego i tam powiedzieli że przydało by się wymienić przewody hamulcowe bo są pognite jednak wujek też ma carisme 1.6 1997 i on pojechał zemną do Auto ARSu gdzie robi swoją cari zrobiłem tam hamulce, przód przeczyścili, tylne nowe szczęki do tego wymiana oleju i filtra koszt 400zł możecie powiedzieć czy to drogo i ile przepłaciłem?:) a jak spytałem o przewody to powiedzieli że można na nich jeszcze jeździć więc chcę je na kanale przeczyścić i pomalować czymś dla ochrony.
I koniec wreszcie powiedzcie mi ile kosztuje +/- wymiana rozrządu bo w poniedziałek odbieram moją ślicznotkę i chciał bym wiedzieć czy drogo wzięli jak spytałem o cene to powiedzieli mi cenę części: pasek 95zł, rolka 135zł, pompa wody 165zł, do tego jeszcze dojdzie wymiana uszczelki pod klawiaturą ale nie zapisałem ile kosz jej wynosi, mechanik powiedział że gdzieś tam olej kapie na pasek rozrządu więc się tym zajmą i to by było na tyle. aha mogli byście jeszcze mi powiedzieć co powinienem wymienić, co pominąłem a co jeszcze by się przydało zrobić, wiem że jeszcze parę filtrów pewnie ale proszę was napiszcie jakie i czy jakieś płyny jeszcze do wymiany będą?
Przepraszam za tyle tekstu ale po prostu "Kto pyta nie błądzi" Aha i czytałem na forum o manualu do carismy ale nie mogę znaleźć może mi ktoś podać adres?
PS: Przepraszam jeżeli napisałem w złym temacie ale nie za bardzo wiedziałem gdzie to umieścić:\
PS2:Czy Plak Practical Line dobrze się sprawuje przy czyszczenia welurowej tapicerki? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-01-2011, 20:40
|
|
|
co do pilota to nie jest on "fabryczny" do centralnego jaki był montowany w carismach, co do kluczyka to zgaduje, że jest on do centralki alarmu, żeby w razie "w" go odłączyć, znam taki przypadek gdzie alarm wył po odpięciu akumulatora i trzeba było właśnie kluczykiem go wyłączyć, żeby można było odpiąć akumulator |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-01-2011, 22:55
|
|
|
Co do tych 400zł to sporo bo olej i filtr oleju mogłes zmienić sam. Nie wiadomo jaki zalali ale w 100zł zmieściłbyś sie w oleju z filtrem. Szczęki to tez zależy jakie ale to też kwota ok 50 - 100zł. Czyli za robote wzieli ok 200zł. Ja za rozrząd ze wszystkimi częściami + pompa wody + robota zapłaciłem 440zł ( w tym 120zł robota). Części możesz kupić sam na allegro takie jak chcesz a nie brac tego co daje mechanik, bo moze wciskac jakis bubel. Uszczelka pod pokrywę zaworów to koszt ok 50zł. Filtr powietrza to ok 30 - 50zł max. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
tom55555ek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-01-2011, 19:21
|
|
|
No i wróciłem ze swoją niunią:) Przyprawiła mnie prawie o zawał mimo że jestem młody:) Ale to pewnie właśnie dla tego:) Mam wszystko zrobione na cacy rozrząd z wszystkimi zaciskami i rolkami oraz uszczelki 2 jedną pod klawiaturą drugą gdzieś indziej bo kapało na rozrząd. Niby rozrząd powinienem wymienić przy 270kkm ale jak mechanik pokazał mi wszystkie paski jakie wymienił to lepiej nie mówić powiedział że przejechały co najmniej 1,5razy tyle ile powinny(szczęście że mi nie strzeliły) wyszło 850złociszy musiałem usiąść bo jak liczyłem to wychodziło mi max 700zł okazało się że pompy wody nie muszę wymieniać bo jest nowa gdzie powinno się pompę razem z rozrządem wymienić więc około 160zł w kieszeni. Na szczęście to już koniec wydatków w warsztacie na najbliższy czas(taką mam nadzieję). Jak spytałem mechaniora o pilota to powiedział że pozostałe 2 przyciski pewnie są niepodłączone ale jak zwykle można coś podłączyć:) Teraz poodkurzam jak będzie pogoda i na razie spokój. Fura jak się paczy |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 11-01-2011, 20:09
|
|
|
Saqu napisał/a: | co do kluczyka to zgaduje, że jest on do centralki alarmu, żeby w razie "w" go odłączyć |
Też mi się wydaje że to jest w komplecie do alarmu niektóre mają swoje zasilanie i odcięcie od aku nic nie daje
[ Dodano: 11-01-2011, 20:11 ]
tom55555ek, Nastepny zadowolony Maniak i to jest piękne ile ta marka daje radości |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
tom55555ek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-01-2011, 17:09
|
|
|
Jutro idę załatwiać dowód rejestracyjny. Na szczęście mam samochód na szczecińskich numerach i białych tablicach z flagą polski i znaczkiem PL. Teraz są już tablice z flagą UE dodatkowo ale na szczęście nie muszę nic zmieniać bo nie są wymagane więc zapłacę tylko 100zł. Zostaną mi tylko zimówki do kupienia, a odnośnie zimówek czy możecie mi polecić jakieś w miarę niedrogie ponieważ nie mam już zielonych za bardzo bo (nie pracuje ) pracowałem przez 3 lata w wakacje by kupić me marzenie . Nie jeżdżę w dalekie trasy, 90% trasy będzie w mieście robione więc polećcie mi jakieś niedrogie zimówki mam na wydanie jakieś 600zł max.
Dzięki za pomoc:) |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2011, 17:23
|
|
|
Dębica Frigo 2 - bardzo dobre na zimę. |
|
|
|
 |
tomek_tom
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 185 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 16-01-2011, 21:07
|
|
|
byczeks napisał/a: | Dębica Frigo 2 - bardzo dobre na zimę. |
na śnieg, potwierdzam dobre opony, ale na nawierzchnię mokrą, suchą i błoto pośniegowe bardzo słabe (opinie bardzo wielu użytkowników i dane z większości testów fachowych) a w mieście zazwyczaj jest mokro i mnóstwo błota posniegowego. Ja na takie warunki polecam Fulda KRISTALL MONTERO 3
a tutaj wyniki testu ADAC
Kod: | http://www.netcar.pl/opony/zimowe/osobowe/fulda/fulda+kristall+montero+3+165+70r13+79t,,0,5-0,115570629,szi.html |
|
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 16-01-2011, 21:27
|
|
|
Bridgestone Blizzak ja latam na takim czymś i są dobre na zimke a do tego udało mi się je nabyć na stalowych za 400zł od Mitsu Space Star |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
tom55555ek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-02-2011, 18:06
|
|
|
Cześć wszystkim!!
Właśnie wróciłem z krótkiego testu do lipian i z powrotem. W sobotę rano wyjazd a dziś przyjazd i mam problem. Poradźcie mi co może być przyczyną takowego zdarzenia otóż jak chciałem go dziś odpalić ok 16 to lekko zakręcił i nie zapalił pomyślałem że słaby akumulator i że będzie do wymiany więc odpaliłem na kable i przyjechałem z powrotem do szczecina po zaparkowaniu zgasiłem i po 2min chcę go znowu zapalić i guzik nic:( przecież przez ok 70km powinien się doładować na tyle by odpalić. Więc niech mi ktoś powie co może być tego przyczyną? Osobiście skłaniam się w stronę uszkodzonego alternatora a jak wy sądzicie i ile może kosztować naprawa ewentualnie kupno nowego? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-02-2011, 18:11
|
|
|
odpal go i zdejmij kable z akumulatora, jak zgaśnie masz do wymiany alternator, jak nie zgaśnie to trzeba by się raczej rozejrzeć za akumulatorem, albo jak masz to sprawdzić Voltomierzem jakie jest ładowanie na odpalonym. |
|
|
|
 |
tom55555ek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-02-2011, 18:55
|
|
|
Dzięki wielkie za rade jutro sprawdzę bo dziś wziąłem akumulator do podładowania jutro napiszę jak sprawdzę. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-02-2011, 19:09
|
|
|
Sprawdź napięcie ładowania, jezeli będzie odpowiednie to szukaj nowego aku, jezeli nie, to przejrzyj instalacje elektryczna i jak bedzie dobra to alternator do naprawy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tom55555ek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-02-2011, 19:14
|
|
|
A możesz mi powiedzieć jakie powinno być napięcie ładowania? ok 14 -15? Czy ile? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-02-2011, 19:31
|
|
|
w granicach 14-14.4V zaleznie od warunków |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|