Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
praska do zarabiania przewodów hamulcowych
Autor Wiadomość
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-02-2011, 20:55   praska do zarabiania przewodów hamulcowych

może ktoś z was kupił lub użytkował takie cudo do zarabiania przewodów hamulcowych.
Potrzeba przyszła kiedy zakładałem reperaturki pompy sprzegła. Trzeba było ciąć ten krótki przewód przy pompie. Co prawda założyłem jakiś przewód miedziany z koncówką o podobnym gwincie jaki znalazłem w sklepie. Tyle ,ze ta końcówka ma dłuższy czubek, ten stozek bez gwintu i bardzo mało się wkręca. Stąd pomysł z zakupem praski, przewodu miedzianego i koncówek żeby samemu wymajstrować w zaleznosci od potrzeb. Przerabiał ktoś taki temat :) Tych prasek jest w cholerę na allegro przewody i końcówki różne też dostępne np.
http://allegro.pl/gietark...1429276364.html
czy tańsze
http://allegro.pl/zestaw-...1439209769.html
metr przewodu 10 zł i końcówki 1-2 zł
ciekawy jestem jak z wytrzymałością tych samozagniatanych :lol:
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2011, 21:32   

Ja bym brał ten
lukas 78 napisał/a:
http://allegro.pl/gietark...1429276364.html
bo jest tam też obcinarka i jakoś poważniej wygląda może powaga ta wynika z ceny :mrgreen: Narzędzi nigdy za wiele ale czy nie bardziej opłaca się podjechać do specjalistycznego warsztatu bo
lukas 78 napisał/a:
jak z wytrzymałością tych samozagniatanych
po za tym możesz podpatrzyć czym i jak robią==>> chyba nie będą robić z tego tajemnicy :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-02-2011, 22:00   

blisko siebie w Polsce nie mam takiego zakładu
tutaj w Niemcowni nie widziałem też takich
myślę ,że wytrzymałość zależy od prawidłowego zaciśnięcia koncówki - na srodku nie puści
plus to to że można dorobić dowolną długość
tu znalazłem zestaw końcówek
http://allegro.pl/964-zes...1408725645.html
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2011, 22:07   

lukas 78 napisał/a:
że wytrzymałość zależy od prawidłowego zaciśnięcia koncówki - na srodku nie puści
plus to to że można dorobić dowolną długość
racja,racja a po zakupie będziesz niezależny od fachmanów. Jak już zrobisz pierwszą "złączkę" opisz co i jak może warto w coś takiego się zaopatrzyć ??? szczególnie jadąc w daleką trasę.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 06-02-2011, 22:08   

Jesli chcesz uzywac tego czesto to lepiej wydac wiecej na cos porzadnego jesli okazyjnie pare rurek zagniesc to moze i ten tanszy zestaw sie bedzie dobrze sprawowal.
W pracy uzywam wiertarki profesionalnej bosch ale jak pojechalem do polski i chcialem powiesic szawke to kupilem sprzet marki Toya - wywiercilem pare dziurek i lezy na polce 2 lata.

Ta drozsza ma gietarke, obcinarka to pikus, rurke i brzeszczotem utniesz albo obcinarka za 10zl
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-02-2011, 22:21   

trochę mi szkoda kasy bo zbierałem na nowe kapcie
mam problem z dokupieniem 2 wranglerów atr 265/70r15
i pewnie kupię cały komplet innych
ale tamat warty grzechu
tym bardziej ,ze nowy kawałek przewodu do tej pompki w serwisie 60 dolarów :)
co do kiepskich firm tez mam taką wiertarkę no name i działa juz długo a czego nie wierciła :) jak się trafi
w przypadku tych prasek potrzebna jednak jakaś precyzja
to cos podobnego do zakuwarki łańcuchów motocyklowych
myślę ,że kwestia wprawy, zarabiać na tym nie mam zamiaru a sobie i znajomym pomóc :wink:
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 06-02-2011, 22:37   

Mysle za nie jest wazne idealne zagniecienie. Miedz jest miekka. Pozniej przy przykrecaniu formuje sie do przeciwleglej powierzchni.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2011, 23:07   

Faraonix napisał/a:
obcinarka to pikus, rurke i brzeszczotem utniesz albo obcinarka za 10zl
brzeszczotem owszem utniesz i postrzępisz i dla tego wymyślono właśnie obcinarki(robiłem domowym sposobem inst miedzianą chciałem za oszczędzić==>>szybko kupowałem obcinarkę :mrgreen: ) a najtańszą jaką znalazłem to 100 z tych lepsiejszych :wink:
lukas 78 napisał/a:
,ze nowy kawałek przewodu do tej pompki w serwisie 60 dolarów
rachunek jest prosty :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 06-02-2011, 23:38   

jutro poszukam jeszcze czegoś na ten temat w necie
ta nowa rurka która założyłem była z miedzi oryginał masz z żelaza
mozna ja formować w palcach jak chcesz i ściskać też się dobrze scisnęła
jednak metalowa końcówka na niej była inna niż oryginał , niby siedzi ale ledwo złapałem gwintem
jak kupię przetestuję zdam relację
chyba ,że kupię przewód od hondy taki końcówka wyglada identycznie jak w moim oryginale
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...e=STRK:MEWAX:IT
ciekawy jestem tylko jak bedzie z dogięciem
http://www.mitsubishi-mot...00B&group_id=22
to jest przewód 20157c
musiałem go obciąć i odkręcać kluczem nasadowym inaczej nie szedł
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 07-02-2011, 00:00   

lukas 78 napisał/a:
trochę mi szkoda kasy bo zbierałem na nowe kapcie
mam problem z dokupieniem 2 wranglerów atr 265/


Tutaj sa
http://allegro.pl/opony-g...1445394777.html


W sumie 4 szt. ale zawsze będziesz miał na zapas i widać ze w dobrym stanie a i cena niewygórowana jak za 2 nowe .
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 07-02-2011, 00:27   

ten gość próbuje je sprzedać już dłuższy czas
jednak wolałbym nowe , nie wiadomo kto i po czym na nich jeździł
ze sklepów obiecują mi w drugiej połowie marca ,że niby wchodzą do produkcji w Niemczech. Jak ich nie kupię to biorę Nexen at lub Falken - dobrze o nich piszą a cena rewelacja komplet nówek 1200 zł z przesyłką.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-02-2011, 06:52   

ja używałem tego zestawu nr 2 (yato) - sprawuje się OK i w zupełności wystarcza
najważniejsze wg mnie jest jednak kupno dobrej jakości przewodu, bo miałem okazję działać z takim, gdzie końcówki podczas zarabiania się kruszyły...
warto zapytać o to sprzedawcę, albo wziąć próbki
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 07-02-2011, 10:33   

każda uwaga cenna :)
pewnie było mało miedzi w tych miedzianych przewodach :lol:
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 07-02-2011, 17:07   

Podgrzewasz miedz do jasno czerwonego koloru i studzisz (zostawiasz normalnie lub do wody). Masz wtedy miekka plastyczna rurke, nie powinna sie wtedy kruszyc. Ja czasem tak zmiekczam rury do c.o. przy podlaczeniach, latwiej manewrowac rurka.

Co do obcinarek to chocby tutaj jest za 2 funty - przesylka 4 funty do polski

http://cgi.ebay.ie/Large-...=item3a6021ad5d

ale powaznie kupilem kiedys chyba w praktikerze obcinarke za 8zl. Male rurki ciela ale duze to nie bardzo - robila gwinty. W pracy uzywam rems i rothenberger ale to juz trzeba wiecej wydac
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 07-02-2011, 19:08   

lukas 78, szkoda kasy na tak sporadyczny użytek,
lepiej z przewodami zrobić tak:
kupujesz normalny przewodzik w sklepie, jego czubek delikatnie rozwiercasz wiertarką, tak żeby pozbyć się tego pierwszego stożka, po wierceniu przedmuchać przewód - drugi stożek zostaje nienaruszony i masz już końcówkę jak orginał, a miedź nie taka straszna, przynajmniej ruda nie zeżre :mrgreen:
Kasę lepiej trzymaj na nowe kapcie :biggrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.