Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
R/D Lock w Pajero III po liftingu + szczegol o SS
Autor Wiadomość
taoma 
Nowy Forumowicz

Auto: P II 3.5 V6 SHORT AUTOMAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2011, 16:36   R/D Lock w Pajero III po liftingu + szczegol o SS

nurtuje mnie nastepujaca kwestia:

wyczytalem na forum ze po liftingu w 2003 roku Pajero III nie ma juz przycisku R/D Lock czyli "recznej" blokady tylnego mostu, i rzeczywiscie jako ze poszukuje dla siebie autka, widze w niektorych zamiast rzeczonego jest przycisk ze slizgajacym sie autkiem

czy to znaczy ze po liftingu tylny most jest w ogole nie blokowany czy dzieje sie to w jakis inny sposob, jesli tak to jaki

dzieki za ewentualne rozjasnienie
Ostatnio zmieniony przez taoma 08-02-2011, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rusinol 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Long 3.2 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2011, 16:54   R/D Lock w Pajero III po liftingu

Czesc Taoma,

Podejrzewam ze jest to zalezne od wersji wyposazenia. Posiadam instrukcje w jezyku polskim dla Pajero III po lifcie gdyz takim wlasnie jezdze. Instrukcja opisuje blokade mechanizmu tylnej osi dla Pajero III po lifcie(opis z gwiazdka-wyposazenie dodatkowe). Osobiscie mam przycisk do wylaczania ukladu kontroli trakcji (slizgajace kolka) w miejscu R/D LOCK. Nie posiadam blokady tylnej osi natomiast tylko blokade mechanizmu centralnego, ktora to zreszta ostatnio wyciagnela mnie z rozmiekczonego glebokiego piachu pomieszanego ze sniegiem :)
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
taoma 
Nowy Forumowicz

Auto: P II 3.5 V6 SHORT AUTOMAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2011, 17:06   Re: R/D Lock w Pajero III po liftingu

dzieki za odpowiedz :)
rusinol napisał/a:
Podejrzewam ze jest to zalezne od wersji wyposazenia.


czyli moze byc przycisk z R/D Lock i "slizgajace autko" rownoczesnie???

czy ktos moze to potwierdzic
 
 
Gęsior 
Nowy Forumowicz

Auto: Toledo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-02-2011, 18:41   

No a to nie jest tak, że zamiast blokady mostów jest po prostu kontrola trakcji, która zastępuje tą blokadę?

Czyli zamiast blokować most po prostu koło, które ma lżej i łapie poślizg jest przyhamowywane a moment jest przekazywany na drugie koło.

Też interesuje mnie ten temat i chciałbym żeby ktoś kto ma Pajero III po liftingu powiedział coś na ten temat.
_________________
Tak to ja
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-02-2011, 18:51   

Gęsior napisał/a:
No a to nie jest tak, że zamiast blokady mostów jest po prostu kontrola trakcji, która zastępuje tą blokadę?

Czyli zamiast blokować most po prostu koło, które ma lżej i łapie poślizg jest przyhamowywane a moment jest przekazywany na drugie koło.

Też interesuje mnie ten temat i chciałbym żeby ktoś kto ma Pajero III po liftingu powiedział coś na ten temat.

Nic niczego nie zastępuje, Są rożne opcje wyposażenia, Są wersje po 03 z blokada i kontrola trakcji, bez kontroli i z blokada, z trakcją i bez blokady, bez trakcji i bez blokady itd. do tego z grzaniem foteli i bez, składane lusterka el. i bez itd.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Gęsior 
Nowy Forumowicz

Auto: Toledo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-02-2011, 19:00   

Aha, to dzięki za rozjaśnienie. Bo jakiś czas temu gdzieś wyczytałem, że właśnie tradycyjna blokada są coraz częściej zastępowane przez przez elektroniczne systemy.

No bo tak się zastanawiam teraz, że jak mamy system zapobiegający poślizgowi kół to tradycyjna blokada chyba faktycznie zaczyna tracić na znaczeniu. Czy nie? Czy normalna blokada jak najbardziej jest użyteczna i elektronika nie jest w stanie jej zastąpić?
_________________
Tak to ja
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2011, 19:02   

nie jest bo hamulce można przegrzać (element wykonawczy kontroli trakcji) a blokada umiejętnie używana - praktycznie niezniszczalna
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-02-2011, 19:04   

Gęsior napisał/a:
Aha, to dzięki za rozjaśnienie. Bo jakiś czas temu gdzieś wyczytałem, że właśnie tradycyjna blokada są coraz częściej zastępowane przez przez elektroniczne systemy.

No bo tak się zastanawiam teraz, że jak mamy system zapobiegający poślizgowi kół to tradycyjna blokada chyba faktycznie zaczyna tracić na znaczeniu. Czy nie? Czy normalna blokada jak najbardziej jest użyteczna i elektronika nie jest w stanie jej zastąpić?

To są dwie różne rzeczy i do czego innego. Blokada służy do blokowania dwóch półosi, żeby działała jak jedna oś na której są dwa koła. A kontrola trakcji służy do wspomagania utrzymania pojazdu w torze jazdy.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
taoma 
Nowy Forumowicz

Auto: P II 3.5 V6 SHORT AUTOMAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2011, 19:07   

zbyszekm2 napisał/a:
Są wersje po 03 z blokada i kontrola trakcji


ha dzieki :) o takie zrodlo mi chodzilo :)
szczerze mowiac cos mi sie nie wydawalo mozliwe zeby zrezygnowano z tego ale wypowiedzi na forum czasem byly tak bezdyskusyjne

to jeszcze jedno wyjasnienie dotyczace dzialania SS:
wiadomo ze z trybu 2H na 4H mozna przelaczac do max 100km/h ale...
czy w trybie 4H mozna pruc ile silnik da rade... no nie bijcie nie mam pewnosci wiec pytam praktykow, chociaz odpowiedz wydaje mi sie oczywista
Ostatnio zmieniony przez taoma 08-02-2011, 19:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gęsior 
Nowy Forumowicz

Auto: Toledo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-02-2011, 19:10   

Nie chodzi mi o kontrolę trakcji tylko o system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu.

Tutaj jest to objaśnione

http://pl.wikipedia.org/w...ontroli_trakcji

Chociaż tutaj jest opisane, że właśnie system kontroli trakcji zapobiega buksowaniu kół a nie utrzymaniu toru jazdy. Czasem jest to też znane jako ASR
_________________
Tak to ja
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-02-2011, 20:13   

taoma napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Są wersje po 03 z blokada i kontrola trakcji


ha dzieki :) o takie zrodlo mi chodzilo :)
szczerze mowiac cos mi sie nie wydawalo mozliwe zeby zrezygnowano z tego ale wypowiedzi na forum czasem byly tak bezdyskusyjne

to jeszcze jedno wyjasnienie dotyczace dzialania SS:
wiadomo ze z trybu 2H na 4H mozna przelaczac do max 100km/h ale...
czy w trybie 4H mozna pruc ile silnik da rade... no nie bijcie nie mam pewnosci wiec pytam praktykow, chociaz odpowiedz wydaje mi sie oczywista

Ja na 4H lecę nieraz i 140-150. Nic się nie dzieje.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
taoma 
Nowy Forumowicz

Auto: P II 3.5 V6 SHORT AUTOMAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2011, 22:00   

dzieki za odpowiedzi :)

[ Dodano: 09-02-2011, 16:55 ]
rusinol,
jeszcze jedno pytanie, jesli mozna, czy wg instrukcji przycisk R/D Lock w wersji po 2003 jest przewidziany takze w tym bloku kolo wylacznikow ogrzewania siedzen obok lewarkow biegow czy gdzies indziej czyli gdzie???
 
 
Gęsior 
Nowy Forumowicz

Auto: Toledo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-02-2011, 17:50   

zbyszekm2 napisał/a:
Gęsior napisał/a:
No a to nie jest tak, że zamiast blokady mostów jest po prostu kontrola trakcji, która zastępuje tą blokadę?

Czyli zamiast blokować most po prostu koło, które ma lżej i łapie poślizg jest przyhamowywane a moment jest przekazywany na drugie koło.

Też interesuje mnie ten temat i chciałbym żeby ktoś kto ma Pajero III po liftingu powiedział coś na ten temat.

Nic niczego nie zastępuje, Są rożne opcje wyposażenia, Są wersje po 03 z blokada i kontrola trakcji, bez kontroli i z blokada, z trakcją i bez blokady, bez trakcji i bez blokady itd. do tego z grzaniem foteli i bez, składane lusterka el. i bez itd.


Właśnie o to chodzi, że przejrzałem sporo ofert PIII po 2003 i nie zauważyłem żeby ktoś pisał coś o blokadzie mostów. Jedynie blokada dyferencjału plus systemy elektroniczne.
_________________
Tak to ja
 
 
taoma 
Nowy Forumowicz

Auto: P II 3.5 V6 SHORT AUTOMAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2011, 18:16   

Gęsior

bo sprzedawcy sie nie znaja, mnie wysylaja np zdjecia i twierdza ze przycisk z slizgajacym sie samochodzikiem to wlasnie to, albo ze jesli maja dwa lewarki to maja blokade TYLNEGO dyferencjalu :) trzeba po prostu spytac czy auto ma przycisk R/D Lock, a jest to mozliwe bo widzialem takie auto na serwisach zagranicznych... inna sprawa ze nie widzialem jeszcze zeby mialy oba te przyciski rownoczesnie

[ Dodano: 25-02-2011, 14:02 ]
wracam do pytania poniewaz widze ze bedzie bardzo trudno znalezc PIII po 2003 z fabrycznie zamontowana blokada tylu,
wiec wymyslilem zeby samemu zamontowac... znaczy przez specjaliste
czy do montazu potrzeba: odpowiedni tylny dyfer E47D, kompresorek, przelacznik i cos jeszcze??? czy instalacje ele sa poprowadzone, czy jeszcze jakis sterownik czy cos w tym rodzaju... czy kwestia samodzielnego montazu w aucie pozbawionym blokady tylu to w ogole nierealny pomysl???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.