| 
		[E33A 2.0] 2.0 GLS 4G63 - uszkodzony motor - aparat zapłonow | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Jerrywrc  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2000 GLS 88r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-01-2011, 22:58   [E33A 2.0] 2.0 GLS 4G63 - uszkodzony motor - aparat zapłonow
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
Pewnego dnia galant zaczął falować na niskich obrotach i stopniowo spadał mu moc. Zmieżyłem kompresje i na 2 i 3 cylindrze wyszło jedynie po 6 atmosfer a na 1 i 4 po 11. Zdjąłem juz klawiature, wypiąłem wałki i odkręciłem głowice. Mam jednak problem jak zdemontować aparat zapłonowy, który przymocowany jest do kolektora . Napędzany jest wałkiem rozrządu, za cholere nie moge go wypiąć. Jak to zrobić ?
 
Okazało sie na pierwszy rzut oka, że uszczelki oczywiscie są uszkodzony ale jest także ubytek materiału ! w bloku silnika miedzy 2 i 3 cylindrem ok 3 mm wrzru, w miejscu gdzie byla zerwana uszczelka !
 
 
POMOCY ! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitsu_pl  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Subaru Forester 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-01-2011, 14:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 3 mm to za dużo, żeby szlifować, blok musi iść do planowania, ale przy tak głębokich wżerach nie wiem czy to się uda, w najgorszym wypadku masz do zmiany cały silnik... (najtańsza opcja) | 
             
						
				_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 
Subaru Forester SF - 1999r.
 
Subaru Outback BI - 2005r.
 
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jerrywrc  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2000 GLS 88r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-01-2011, 17:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wrzeru jest 0,3 mm    gorzej, bo dalej nie moge wyjąć aparatu zapłonowego !? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitsu_pl  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Subaru Forester 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2011, 00:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | z tego co pamiętam to musisz odkręcić 2 śrubki nad i pod aparatem, wtedy on wyjdzie, tylko nie musi wcale łatwo wychodzić, możesz próbować go podważyć i delikatnie popukać (np. gumowym młotkiem) | 
             
						
				_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 
Subaru Forester SF - 1999r.
 
Subaru Outback BI - 2005r.
 
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2011, 00:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja pamiętam tylko jedną śrubkę    Na górze. Na dole w E33 SOHC nie ma śrubki. | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitsu_pl  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Subaru Forester 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-01-2011, 21:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Marku, nie chce się kłócić, bo ostatnio pod maskę zaglądałem jakie pół roku temu, a głowice ściągałem 2 lata temu, więc nie bardzo pamiętam    | 
             
						
				_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 
Subaru Forester SF - 1999r.
 
Subaru Outback BI - 2005r.
 
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mr V  		  
		 
         Mitsumaniak Just call me V
  
  
                  Auto: Galant e33a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Paź 2010 Posty: 276 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-02-2011, 00:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie też jedna śrubka na górze. Klucz bodajże 13. Odkręcasz i ruszasz aparatem, on ma na końcu zębatkę więc ona musi wyjść. Jak nie będzie chciała wyjść to spróbuj poruszać kołem pasowym bo może mieć jakąś blokadę w tym miejscu (strzelam bo u mnie wyskoczył bez problemów.)
 
 
Co do kompresji spróbuj wlać troszkę oleju do cylindrów w których jest za niska i wykonaj jeszcze raz pomiar. jeśli kompresja wzrośnie to znaczy, że leżą Ci pierścienie, czyli do remontu. A jeśli nie to prawdopodobnie albo przedmuch na uszczelce głowicy albo padły zawory. Ale to tylko spekulacje i piszę to na podstawie tego co podałeś.
 
Pozdrawiam. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jerrywrc  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2000 GLS 88r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 9 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-02-2011, 21:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki !
 
 
Aparat już zdjęty - trzeba było użyc trochę siły. Wydmuchało uszczelke między drugim a trzecim cylindrem - głowica do planowania - ubytek w bloku. Także do planowania - piersiecie do wymiany - popękały przy zamkach. 
 
 
P.S.
 
 
Sciągnąłem cała ksiązke napraw do tego modelu w języku angielskim - ponad 2000 stron. Jak ktoś potrzebuje do służe pomoca.
 
 
Pozdrawiam ! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-02-2011, 22:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Jerrywrc napisał/a: | 	 		  | Sciągnąłem cała ksiązke napraw do tego modelu w języku angielskim - ponad 2000 stron. | 	  
 
 
Jest na forum w dziale downloads. | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |