[CA1A 1.3] Colt 1.3 95' obroty faluja bardzo wysoko |
Autor |
Wiadomość |
giant47
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-02-2011, 19:03 [CA1A 1.3] Colt 1.3 95' obroty faluja bardzo wysoko
|
|
|
Witam
mam dosc spory problem z moim coltem 1.3 95'
po zakupie padl aparat zaplonowy, zostal wymieniony jak i swiece oraz kable.zaplon byl wyregulowany. po tych zabiegach wszystko bylo cacy - mechanik powiedzial ze silniczek krokowy tez jest do wymiany ale nie trzeba tego robic gdyz jego bledy byly praktycznie niezauwazalne ( czasami leciutko zafalował) . 2 dni temu zrobilem traske 700km z czego jakies 300 ok 150-160 km\h. Po powrocie zatrzymalem sie na swiatlach a silnik zaczal mocno falowac jakbym dodawal gazu z czestotliwoscia ok 2 sekund. Teraz po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty i po minimalnym wzroscie temperatury zaczyna bezustannie falowac.
Mial ktos moze podobny problem?
POMOCY!!! |
|
|
|
 |
Mani3k
Forumowicz
Auto: Space Wagon '90r GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 34 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-02-2011, 08:46
|
|
|
tak ja mam dokladnie taki sam problem
i wsumi nic nie pomoge a jedynie dołącze sie do tematu, dodam także ze podejrzewam po uprzedniej lekturze forum, ze jest to ewidentnie silniczek krokowy (chyba jest u mnie martwy) bo nawert po odpieciu od niego kostki zasilajacej nic sie nie zmienilo a nawet nie zaswiecil sie check, slowem czy podpiety czy odpiety nic sie nie zmienia, pytanie teraz do znawców czy to normalne by nic sie niezmienialo (check lub obroty?)
i jescze jedno czy istnieje mozliwosc reanimacji krokowca, nie chodzi mi oczyszczenie bo u mnie juz lsni jak nowy, chodzi mi o to czy da sie reanimowac elektrycznie.
pozdrooo |
_________________ Colt 1,6 '95r GLXi; Lancer 1,5 '89r GLXi; Colt 1,3 '92r GLi; Space Wagon 2,0 '90r GLXi |
|
|
|
 |
apple1910
Mitsumaniak
Auto: Galant99 2,5 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 70 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 12-02-2011, 19:18 Obroty
|
|
|
A mój problem z obrotami jest taki że jak włączę światła dmuchawę itd. obroty spadają do ok. 500... Alternator , akumulator , regulator napięcia są ok ...Jak silnik jest rozgrzany i chcę ruszyć z samego sprzęgła to ma problem... proszę o pomoc... |
_________________ JABKO |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 12-02-2011, 21:21
|
|
|
Panowie spróbujcie zaprogramować ECU, bo wydaję mi się, że w tym tkwi problem: http://forum.mitsumaniaki...p=824357#824357 |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2011, 12:08
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Panowie spróbujcie zaprogramować ECU |
nigdy nie spotkałem się aby programowanie ecu uzdrowiło silnik. Przy mrozach co noc wyjmuję aku z samochodu i nie programuję tylko wsadzam odpalam i ruszam. Obroty mogą być wyższe minimalnie (+/- 200-300) po przejechaniu kilku km ustawiają się samemu.
Kiedyś czytałem że problem z obrotami to może być silniczek krokowy, ale odpięcie go powinno dać jakiś skutek, niekoniecznie w postaci kontrolki CE, ale obroty powinny się uspokoić (ale piszę to z pamięci bo problemu nie miałem).
Moża najprościej zacząć od wymrugania błędów na kompie, (może kondensatory też wołają o pomoc), to nic nie kosztuje a coś się wykluczy. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 15-02-2011, 12:16
|
|
|
apple1910 napisał/a: | A mój problem z obrotami jest taki że jak włączę światła dmuchawę itd. obroty spadają do ok. 500... Alternator , akumulator , regulator napięcia są ok ...Jak silnik jest rozgrzany i chcę ruszyć z samego sprzęgła to ma problem... proszę o pomoc... |
Krokowy nie podbija obrotów - tam szukaj przyczyny |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
giant47
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-02-2011, 12:37
|
|
|
witam
przyczyna jest krokowy. wymienilem wczoraj krokowy i wszystko ustalo, a ze wymienilem krokowy razem z przepustnica to teraz przy chamowaniu obroty dosc mocno spadaja. mam nadzieje ze czyszczenie przepustnicy i regulacja obrotow pomoze. dam znac.
pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie. |
|
|
|
 |
cleoSS
Mitsumaniak

Auto: Mitsubischi Colt 1.8 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 53 Skąd: Raniżów
|
Wysłany: 20-02-2011, 13:03
|
|
|
Wiatam nie chce zakladac nowego tematu ale chodzi o silnik 4g93 i jego obroty. Sek w tym ze jak byla mala dziurka w wydechu wszystko bylo pieknie cacay, ale troszke pierdzialo wiec wziolem migomata i spawam ale wczesniej odpiolem AKU. Po pospawaniu wszystko wygladalo dobrze ale jak sie przejechalem i wrzucam luz to obroty faluja w granicach 500-600 ale silnik nie gasnie a jak autko stoi w miejscu to obroty gitara 900 i nawet jak sie przygazuje to wracaja do normy. Przypominam rzecz sie dzieje w czsie jazdy na luzie. Prosze o sugestie |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 13:21
|
|
|
Naucz go chodzić.Do spawania odłączyłeś aku i to jest przyczyna-tak myślę |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
cleoSS
Mitsumaniak

Auto: Mitsubischi Colt 1.8 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 53 Skąd: Raniżów
|
Wysłany: 20-02-2011, 14:44
|
|
|
odpiolem aku tzn. plus. Jak wymienialme tlumik i spawalem to nic mu nie bylo tylko teraz jak mala dziuke zaspawalem zaczelo mu sie falowanie |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 15:44
|
|
|
cleoSS odepnij jeszcze raz minusowy przewód i musisz nauczyć go obrotów. Masz tu tą procedurę jak to ma mniej więcej wyglądać: http://forum.mitsumaniaki...0&highlight=ecu Zrobisz to na pewno problem zniknie. Powodzenia |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
giant47
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-02-2011, 00:33
|
|
|
witam ponownie
czyszczenie przepustnicy znacznie pomoglo lecz teraz przy zwolnieniu obroty spadaja dopiero po kilku sekundach.
czy programowanie w taka temperature ma sens?
i moze wie ktos w jakiej kolejnosci regulowac obroty ?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Endriuuck
Nowy Forumowicz
Auto: Colt Cao 92'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 11 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-02-2011, 10:11
|
|
|
a gdzie sie odpina silnik krokowy tzbn kostke? |
|
|
|
 |
|