Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
O Lancerku pytań kilka...
Autor Wiadomość
Mamusa 
Mitsumaniak
Car Audio Maniac

Auto: Lancer GLXi 1.6 16v '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 44
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 12-02-2011, 12:06   O Lancerku pytań kilka...

Witam.
Po 2 miesiącach użytkowania Lancelota przyszedł czas na pierwsze mody. Mam kilka pytań, na które odpowiedz ułatwiła by mi znacznie pracę bo nie musiałbym rozbierać połowy auta. Dlatego mam nadzieję że pomożecie :)

1. Pierwsza sprawa to montaż audio. O kwestie techniczne instalacji nie pytam bo mam o tym pojęcie. Jednak zastanawiam się którędy najłatwiej jest przepuścić kabel z aku - jest on dość gruby, ponad 30mm^2, do tego dojdzie jeszcze 6mm^2 do instalacji radia. Jak już doprowadze go do środka to dam radę gdzieś przy progu puścić, ale dalej jest miejsce żeby łatwo się dostać z nim do bagażnika? Fajnie by było żebym nie musiał dziurawić niczego, ew. powiększyć już instniejące otwory. Ostatnia w tej sprawie kwestia - orientuje się ktoś jaki alternator ma 4g92?

2. Myślę o montażu oświetlenia wnętrza -coś w rodzaju Coming/Leaving Home z VW. Chciałbym żeby można było je włączać na 2 sposoby - zawsze przy otworzeniu drzwi (tak jak lampka nad lusterkiem) i 2 osobno na przełącznik. O ile z tym 2 sposobem problemu nie widze, to chciałbym wiedzieć gdzie idzie kabel który odpowiada za prąd po otwarciu drzwi. I w tej kwestii jeszcze jedno - czy da się zrobić tak, żeby nie gasło światło od razu po zamknięciu drzwi tylko z paro sekundowym opóźnieniem? Przypuszczam że potrzeba jakiegoś modułu, więc ciekawi mnie czy ktoś z Was już to robił.

3. Ma ktoś zdjęcia poszycia drzwi(bez tapicerki). Interesuje mnie ilość otworów montażowych bo nie wiem ile materiału kupić do wygłuszania, a nie chce ściągać tapicerki tylko po to żeby je obejrzeć. I przy okazji jeszcze jedna kwestia - ma ktoś pojęcie co i jak trzeba odkręcać i gdzie są zatrzaski żeby zdjąć tapicerkę? Byłoby mi dużo łatwiej, no i nie powyłamywałbym niepotrzebnie zatrzasków.

4. I ostatnie pytanie - czy istnieje możliwość dorobienia pilota do centralnego? Jeśli tak to gdzie i za ile ? :)

Pozdro
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 12-02-2011, 20:10   

Mamusa napisał/a:
ponad 30mm^2
wg mnie to masz zamiar ciągnąć na nim blisko 100A prądu, tylko skąd?
Mamusa napisał/a:
6mm^2 do instalacji radia
radio tez iście prądożerne ponad 30A?
Kabelki wg mnie możesz puścić za zbiornikiem płynu do spryskiwaczy, musisz go odkręcić (znaczy nie musisz, jeżeli wykażesz się zwinnością małpy i stalowymi nerwami) i za nim jest taka owalna uszczelka, ja ją wyjąłem, wciąłem otwory na przewody, przesadziłem je i zamontowałem z powrotem na miejsce. Przewody przepuszczone przez ten otwór wychodzą daleko w nogach pasażera.

Jest cała masa opisów na elektrodzie na temat oświetlenia wnętrza, przewód masz w słupku gdzie jest czujnik otwarcia drzwi, oraz przy samej lampie, pomiędzy tymi 2 punktami nie mam pojęcia jak przebiega. Pobierz manuala z działu download i tam powinien być schemat instalacji elektrycznej.

kilka fotek drzwi:


[ Dodano: 12-02-2011, 20:23 ]
aha, zdejmowanie boczków: odkręcasz wkręt przy klamce i przy odciągniętej klamce wysuwasz jej wewnętrzną część posuwistym ruchem do przodu, żeby najpierw zeszła z ząbka. Odkręcasz wkręty przy zamku drzwi i nad głośnikiem, odkręcasz wkręt wewnątrz uchwytu do zamykania drzwi i wyjmujesz uchwyt podważając go po obwodzie (siedzi na zatrzaskach). Następnie podważasz gdzieś w dolnej części tapicerkę śrubokrętem i powinna odskoczyć z zatrzasków, odciągasz dolną część tak aby wszystkie zatrzaski odskoczyły. Z lekko odchyloną dolną częścią wysuwasz boczek do góry, uważaj na przewód który idzie do włącznika szyb elektrycznych - należy odczepić przy nim wtyczkę.
Żeby porządnie wygłuszyć polecam zakup 2 rolek taśmy dekarskiej 10m x15cm.
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-02-2011, 09:18   

Mamusa napisał/a:
czy da się zrobić tak, żeby nie gasło światło od razu po zamknięciu drzwi tylko z paro sekundowym opóźnieniem?
Tak, kupujesz to: http://allegro.pl/mikropr...1446445816.html Fantastyczne urządzenie, mam zamontowane już w drugim aucie, mnóstwo funkcji, min. ta o którą pytasz, w dodatku z regulowanymi czasami rozświetlania i gaszenia.
 
 
Mamusa 
Mitsumaniak
Car Audio Maniac

Auto: Lancer GLXi 1.6 16v '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 44
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 13-02-2011, 10:23   

tomekk napisał/a:
Mamusa napisał/a:
ponad 30mm^2
wg mnie to masz zamiar ciągnąć na nim blisko 100A prądu, tylko skąd?
Mamusa napisał/a:
6mm^2 do instalacji radia
radio tez iście prądożerne ponad 30A?


30mm^2 podawałem razem z izolacją i peszlem żeby uzmysłowić realną wielkość jaką trzeba przeciągnąć, sama miedź ma 25mm^2 czyli jakieś 60-70A - myślę że rozsądnie. 6mm^ do radia to rzeczywiście przegięcie ale jako że mam do tego dostep i nic nie płace to co mi szkodzi? :)

Dzięki za resztę instrukcji, bardzo mi pomogą, a już myślałem że trza będzie się przewiercać przez blachę :) I thx za zdjęcia drzwi, widzę że trzeba kupić trochę materiału do zamknięcia otworów. Z dystansem też trochę zabawy będzie.

Hugo: dzięki za link, trzeba będzie zakupić i pobawić się w montaż bo funkcji faktycznie sporo :)
Ostatnio zmieniony przez Mamusa 13-02-2011, 11:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 13-02-2011, 10:28   

no żałuję, że dystanse wstawiłem, gdybym nie wstawił, to nie musiał bym ciąć boczków:/ a co do przewodów, to pamiętaj, żeby dać bezpiecznik tuż przy aku!
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2011, 18:09   

Te kable da się przeciągnąć bez zdejmowania zbiornika spryskiwaczy. W środku trzeba wyjąć schowek i bez problemu ładnie się kable przeciąga. Mam Subwooffer od 4 lat ponad ale jeszcze pamiętam jak to montowałem. Kabel do suba pociągnąłem w kolumnę środkową do środka siedzenia tylnego. Do bagażnika dotarłem po srodku tylnych siedzeń. Po środku również, zaraz za oparciem (już w bagażniku) powinieneś mieć śrubę do której możesz zamontować masę :) prosciutko sie to wszystko robi :)
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.