przedni napęd |
Autor |
Wiadomość |
Mark
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 27 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 23-02-2011, 08:37 przedni napęd
|
|
|
Witam kolegów
Mam taki problem z przednim napędem przy włączonym napędzi 4H przy prędkości około 80km(przy większej prędkości przestaje) słychać wyrażnie wycie jak by łożyska i tu mam pytanie które to mogą być dodam że na 2H wszystko jest ok a więc wykluczał bym łożyska przy piastach chyba że się myle. Prosze o pomoc |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23-02-2011, 09:37
|
|
|
Sprawdź/wymień olej w przednim "moście" sprawdź w piaście masz takie talerzyki które nachodzą na ośki drobne ząbki mogą być wytarte, no i na pewno nie obędzie się bez sprawdzenia łożysk=>> warto bo jak pójdą łożyska igiełkowe to szybko poleci półośka. Warto też jest sprawdzić zbieżność ==>> jednak jakąś pracę przy włączonym 4H koła wykonują==>> nie toczą się tylko i jeszcze jedna mała sprawa czy aby nie za mocno włączasz 4H ==>> może niechcący/ bezwiednie załączasz miedzy osiowy,ale wycie ustaje przy większej prędkości ==>> kontrolki napędów działają?? Czy na śniegu jest tak samo jak na czystym ?? może to wina opon??
Może się przydać
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61089 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 23-02-2011, 12:47
|
|
|
sprawdź olej w dyfrze i tak jak pisał jawaldek
kiedyś w mavericku takie objawy miałem przy źle ustawionej geometrii zawieszenia chociaż bardziej drgało niż wyło |
|
|
|
 |
Mark
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 27 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 23-02-2011, 23:28
|
|
|
Dzięki koledy za rady sprawdze wasze sugestie.
Jeżeli chodzi o przdni most to podpowiedzcie gdzie jest spust oleju czy jest przykryty może osłonami bo ostatnio wymieniałem olej w reduktorze,szkrzyni biegów i moscie i nie zwróciłem uwagi na przedni most aaa jeszcze jaki olej lać do przedniego mostu taki sam jak do reszty przekładni.
Wracając do wycia przy zpiętym napędziena na 4h opony albo zbierzność wydaje mi się że było by tak samo przy 2h a tu jest wszystko ok. po śniegu też jechałem i jest tak samo.
Coś m to mówi że może to być coś z olejem w przednim moście może jest za mało lub nigdy nie był wymieniany tak jak to bło w reduktorze poprostu koszmar wylało mi się coś szarego i płyneło jak woda.
lukas78 chodziło tobie o geometrie zawieszenia podkręcanych tymi śrubami pod podwoziem czy o geometrie kół jest to ważne bo przy zmiane oleju łapki mnie poświerzbiły i troche kombinowałem tam |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24-02-2011, 09:12
|
|
|
Mark napisał/a: | chodziło tobie o geometrie zawieszenia podkręcanych tymi śrubami pod podwoziem czy o geometrie kół | chodzi o geometrię kół a to gdzie łapki Cię "poświerzbiły" to zapewne podkręciłeś drążki reakcyjne aby podnieść przód do góry ???? można tylko nie za wiele. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 24-02-2011, 16:52
|
|
|
geometria czyli kąt pochylenia koła i zbieżność
jak kręciłeś drążkami to warto teraz sprawdzić kąty kół
olej zmień w moście Gl5 80w90
polecam tranself B
[ Dodano: 24-02-2011, 16:55 ]
jak przedobrzyłeś to wahacze oparły się o odbojniki i też jazda nie bedzie za przyjemna |
|
|
|
 |
Mark
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 27 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 24-02-2011, 17:31
|
|
|
lukas 78 a gdzie w przednim moście są korki spustowe i do napełniania bi nie widziałem czy przypadkiem jest pod osłonami silnika |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 24-02-2011, 17:43
|
|
|
ściagnij osłonę
najpierw odkręć korek kontrolny ten z boku i wsadź palucha.
Olej powinien sięgać do otworu kontrolnego.
Odkręć od dołu sprawdź na korku czy dużo opiłków
Jak jest tego sporo to coś powoli zaczęło się utylizować
ale spokojnie zakręć dolny korek nalej olej i zobaczysz czy to to
Ja zawsze na korki daję trochę silikonu dla pewnosci. |
|
|
|
 |
szeryf722
Nowy Forumowicz
Auto: ducato golf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 23 Skąd: ełk
|
Wysłany: 24-02-2011, 18:38 Re: przedni napęd
|
|
|
Mark napisał/a: | Witam kolegów
Mam taki problem z przednim napędem przy włączonym napędzi 4H przy prędkości około 80km(przy większej prędkości przestaje) słychać wyrażnie wycie jak by łożyska i tu mam pytanie które to mogą być dodam że na 2H wszystko jest ok a więc wykluczał bym łożyska przy piastach chyba że się myle. Prosze o pomoc |
Czy to nie wyje łożysko igiełkowe?? w piascie od śrotka gdzie wchodzi półoś .Poruszaj półosią jak ma luz to igiełkowe! |
_________________ szeryf722 |
|
|
|
 |
|