Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przymula - brak mocy - wyjątkowy przypadek ? Pomocy
Autor Wiadomość
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 11-02-2011, 22:34   Przymula - brak mocy - wyjątkowy przypadek ? Pomocy

Witam , od razu zacznę , że przeleciałem wszystkie wątki i mojego problemu nie znalazłem .
Mam Colta CJ0 1.3 12V GLX z 1997 (CJ1A) . Po wymianie kabli i świec na NGK , aparatu zapłonowego na nowy , wymianie filtrów paliwa , oleju i powietrza , wymianie przewodów od ciśnienia i podciśnienia paliwa przy układzie wtryskiwacza , odpala jak ta lala . następnie pierwszy bieg , drugi , trzeci OK , przy 90km/h wrzucam czwórkę i stoimy misiem dalej 90km/h pedał wciskam do końca jedziemy 90km/h wrzucam piątkę , jedziemy 90 , wrzucam z powrotem trójkę i rozpędzam misia do 120,130km/h , następnie wrzucam 4 i zwalniamy 120 , 110 , 100 i 90 szybciej nie pojedzie , ok jadę na trójce te 90km/h rozpędzam znowu do 120 i wrzucam piąty bieg i to samo zwalniam do 90,100 max km/h , W czym jest problem ? auto do max 3 biegu jest OK powyżej nie da rady jechać normalnie , już nie wiem co to może być , pedałem gazu przebijam się do asfaltu i nic , nie ma mocy , nie ma ciągu :) po prostu Houston mamy problem . Kto miał podobny przypadek lub wie co to może być to proszę o radę , mi się pomysły już skończyły .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-02-2011, 22:52   

A kompresja była sprawdzana :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 11-02-2011, 23:16   

Właśnie kompresji nie sprawdziłem , dowolny serwis mi to sprawdzi ?
Jak ustawić prawidłowo w moim misiu ?
Dam radę sam ? - krok po kroku
Jeżeli coś z kompresją będzie nie tak , to co to może być ?
Jeżeli kompresja będzie OK , to co to może być ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-02-2011, 23:42   

Jedź każdy warsztat powinien Ci to sprawdzić, napisz o efektach.,
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Mani3k 
Forumowicz

Auto: Space Wagon '90r GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-02-2011, 08:32   

no cóż, nasuwaja mi sie 3 rzeczy,

kompresja,
źle ustawiony zapłon,
ślizgające sie sprzęgło,


któreś z nich lub wszystkie na raz


pozdrooo
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 12-02-2011, 09:14   

według mnie kompresja jednak odpadnie , gdyż na jedynce bootuję oponkami :) czyli sprzęgło się nie ślizga . Czasami silnikiem rzuca jak jadę i auto się trzęsie jak galareta :) . Raczej obstawiam komputer albo złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu . Dzisiaj zresetuje najpierw komputer i zobaczę . Może mógł się przestawić a potem pojadę do serwisu żeby sprawdzili zapłon .
A może ząbek na pasku się przestawił ? jakie by były rekacje .
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-02-2011, 09:37   

Na pałe wykluczając niczego się nie dowiesz, mozliwości może być mnóstwo, przeskoczony rozrzad, łaczy się to także ze źle ustawionym zapłonem.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 12-02-2011, 18:52   

Nie mogę znaleźć serwisu który by miał lampę stroboskopową , porażka . Wszyscy się dziwią , że przy elektronicznym wtrysku jest aparat zapłonowy i kątem wyprzedzenia zapłonu nie steruje komputer tylko trzeba go ręcznie mechanicznie ustawić . To znaczy , że Japance się nie popisali pod koniec lat 90 . Będzie ciężko u mnie w Pile znaleźć serwis :( .
W poniedziałek będę walczyć dalej z poszukiwaniem serwisu a dzisiaj zauważyłem , że silnik delikatnie terkocze jak diesel a nie chodzi równo jak zawsze :/ i zużywa więcej paliwa niż zwykle . Naprawdę coraz bardziej mnie miś zaczyna denerwować , następne auto chciałem Carismę kupić ale chyba grubo się zastanowię .
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-02-2011, 20:23   

To wez tam jeszcze przy okazji ogarnij ze musisz zmasowac zlacze do ustawiania zaplonu ( na stronie krzyzaka wszystko jest)
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 12-02-2011, 21:21   

piotrekdm1983 napisał/a:
dzisiaj zauważyłem , że silnik delikatnie terkocze jak diesel a nie chodzi równo jak zawsze :/ i zużywa więcej paliwa niż zwykle

Typowe objawy za bardzo przyspieszonego zapłonu, jeśli nie grzebałeś przy aparacie zapłonowym to winny faktycznie może być przeskok paska rozrządu.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 13-02-2011, 10:47   

Dzięki wam za odpowiedź , nie nikt nie grzebał przy aparacie , udało mi się znaleźć w końcu serwis z lampą strobo i jutro jadę , czyli 2 rzeczy muszą sprawdzić , kąt wyprzedzenia zapłonu i czy nie przeskoczył pasek . Teraz powiedzcie , żeby serwis nie zrobił mnie w jajo ile mniej więcej powinny kosztować te dwie usługi i ile czasu na każdą trzeba poświęcić ?
 
 
Mani3k 
Forumowicz

Auto: Space Wagon '90r GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 13-02-2011, 12:35   

samo sprawdzenie to pryszcz nie pieniadze, no chyba ze dojdzie robocizna ustawiania/przestawiania to wtedy troche zaplacisz, a czas?? hmmm pol godz z browarem w reku :)
_________________
Colt 1,6 '95r GLXi; Lancer 1,5 '89r GLXi; Colt 1,3 '92r GLi; Space Wagon 2,0 '90r GLXi
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 13-02-2011, 13:29   

Pasek rozrządu sprawdź sobie sam-to 5 minut roboty:-)
Wrzuć 5 bieg i przeciągnij auto na tyle aby znak na kole pasowym pokrył się ze znakiem T na obudowie rozrządu (dolnej), ściągnij obudowę górną (4 śrubki na klucz 10) i sprawdź czy znak na głowicy pokrywa się z wcięciem na kole wałka rozrządu, oba (na kole pasowym i kole rozrządu) muszą się zgadzać:-)
Koszt sprawdzania/ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu powinien oscylować w okolicach 50zł.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 14-02-2011, 16:54   

No to was rozczaruje :)

http://www.autotech.com.pl/

autoryzowany serwis i salon Mitsu który jako jedyny w Pile ma lampę strobo itd .

Ustawienie zapłonu : jedyne 150zł
Sprawdzenie czy nie przeskoczył pasek rozrządu jedyne 350zł :)

Także Misiu na razie będzie stał , jak ja wyzdrowieję bo mam jakąś grypę to tak jak napisał IDAS spróbuję sam sprawdzić ten pasek a za ustawienie zapłonu to kasę mam ale szkoda mi 150zł wyrzucać u nich, generalnie chyba przesadzili z tymi cenami , co myślicie ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-02-2011, 17:11   

Za 150zł to kupisz dobrą lampe stroboskopową ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.