Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
REMONTOWAĆ CZY ZMIENIĆ?.... DYLEMAT STRASZNY:(
Autor Wiadomość
metal 
Mitsumaniak
ONLY UNDERGROUND....

Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-03-2011, 12:21   REMONTOWAĆ CZY ZMIENIĆ?.... DYLEMAT STRASZNY:(

WITAM WSZYSTKICH MANIAKÓW:)

Rozpiszę się trochę , by przybliżyć mój problem.
Mam colta c52 1988 1,5 8V przebieg 6 razy dookoła globu,mam go od kilku lat i bardzo z żoną go lubimy.ostatnio urodziło się nam dziecko no i trza by było cosik większego bo jeszcze duży piesek i takie tam,w colcie chyba troszkę już uszczelniacze zaworowe przepuszczają albo kompresja bo oleju ubywa,do roboty są progi tylne nadkola i chyba kielichy pod maską,nie bardzo znam się na blacharce ale podejrzewam że przy taki zakresie prac to trzeba chyba go całego po wszystkim polakierować .No i jak bym już sie za remont brał to oczywićie felge by trzeba i zawieszenie także wyszło by sporo....to minusy

teraz plusy; solidny,wiem co mam,jak sobie wyremontuje to będzie na 10 lat i więcej a najbardziej nam się podoba niespotykany już prawdziwy JAPOŃSKI klimat i wygląd.

KURCZE motam się czy kupić galanta czy remontować colta a wiem że galant do tanich nie należy(a jeszcze w miarę wygląda)a colt mnie nigdy nie zawiódł nie bardzo też wiem z jaką sumą na remont muszę się liczyć w założeniu ,że robię dla siebie więc solidnie....ehhhhh CO ROBIĆ?
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24322
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 17-03-2011, 12:35   

mam podobną sytuację - C52 spisuje się bez zarzutu od lat, przejechane 360 000 km, rdzewieje, silnik na syntetyku nie bierze oleju, kompletnie zmienione zawieszenie, hamulce, sprzęgło itd.
za to blacha siada strasznie - na szczęście nie podłoga
też ciężko się zmieścić z dużym wózkiem i gadżetami dla dziecka :)

ALE:
Galant - rekin, jest dużo bardziej awaryjny, wersja sedan ma duży bagażnik ale kompletnie nieustawny (w Colcie mieści się wózek, w Galancie trzeba koła zdejmować a i tak ledwo wchodzi), Galant - psuje się duuużo bardziej niż Colt

blacharki nie opłaca się robić, do tego dochodzi niski komfort latem - przyzwyczaiłem się do klimatyzacji; i spory hałas w środku

moim 3-cim wyjściem będzie kupno kombi, ale 4x4 bo zimą na wsi bardzo by się przydało - rozglądam się za foresterem... niestety z rozsądku a nie uczucia...
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-03-2011, 17:42   

BLUŹNIERSTWO!!! SUBARU!! NA STOS!!!! :D :D :D Nie lepiej Pajero?? :> Dziwne, że wam tak rypie rdza auta... mój colcik stoi pod chmurką, lata po szutrach i innych ciekawostkach i nie gryzie ruda :/ zawsze mozecie sprzedawac na części. Z propozycji to polecam Carismę II GDI, bagażnik zaskakuje, czesci pojawiaja sie juz w zamiennikach i jest niezawodna ;) a w wersji Comfort jest super ;]
 
 
 
metal 
Mitsumaniak
ONLY UNDERGROUND....

Auto: MITSUBISCHI COLT C50 4G15
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 77
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-03-2011, 17:49   

Cari to już nie Japonia......i jak dla mnie nie wygląda tak dobrze.
 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-03-2011, 13:32   

Japan japan, tylko podloga Volvo ;] Cari II wygląda juz przyzwoicie ;p Wiadomo ze to nie rekin ale... mechanicznie duzo lepiej.
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-03-2011, 08:00   

Mateusz071, niestety nie tylko podłoga Volto, skrzynia Renault, hamulce Volvo, jedyne co japońskie to chyba tylko silnik i to też nie zawsze (diesel renault) :P

A, no i najważniejsza rzecz - Carisma nie była składana w Japonii tylko w Holandii :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-03-2011, 08:34   

To żeś mnie ucieszył :D a łudziłem sie że tylko podloge mam szwedzką :D a ma tak japońsko niebeskie wnetrze :P Czyli prawie japan w 50% i składany w Holandii :D Ktoś chce kupić Cari GDI w wersji comfort z 2000 roku (żart nie sprzedaje- puki co) ?:D
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 22-03-2011, 14:24   

No GDI ma japońską skrzynię. Ale tylko GDI :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2011, 14:50   

Hmmm... Maretzky85, a silniki!?

Podłoga i karoseria w Carismach jest lepsza niż w Lancerach czy Galantach - przynajmniej nie rdzewieje. ;)

Ja ogólnie zawsze będę bardzo polecał Carismy z silnikami 4g92 i 4g93...
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-03-2011, 08:52   

kuzi, Przecież napisałem wcześniej, że diesel jest od Renaulta, benzyniaki są na szczęście od Mitsu :)

kuzi napisał/a:
Ja ogólnie zawsze będę bardzo polecał Carismy z silnikami 4g92 i 4g93...

Ja nigdy nie polecałem i nie będę polecał Carismy :P Z żadnym silnikiem a w szczególności dieslem :D
No ale co kto lubi, każdy ma swój gust jak to mówią :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 23-03-2011, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2011, 12:22   

Maretzky85 napisał/a:
Ja nigdy nie polałem i nie będę polecał Carismy :P Z żadnym silnikiem a w szczególności dieslem :D

A Lancery i Colty z tymi silnikami są ok? ;)

Potrafisz jakoś uzasadnić dlaczego nigdy nie będziesz polecał Carismy?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-03-2011, 14:36   

Ja po prawie dwuletnim używaniu mogę w 100% polecić Carismę, jak ją kupiłem to miała przejechane 160tys km. Na początku wymieniłem tylko rozrząd, filtry i płyny a dalej tylko zwykła eksploatacja. Jeśli ktoś nie lubi LPG to GDI jest świetnym silnikiem bo 1.6 przy komplecie w kabinie i z czymś w bagażniku robi się jednak mało dynamiczny.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-03-2011, 23:24   

kuzi, nie zrozum mnie źle, nie chodzi o to, że odradzam bo cośtam - po prostu nie polecam :)
Z powodów wyżej wymienionych - generalnie nie japońska, brzydka i ma kupę śrubek pokroju 13, 18 i takie tam, ma wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, które przeważnie wydaje mnóstwo dziwnych odgłosów i jest drogie.
A poza tym wszystkim po prostu jestem uprzedzony do Cari :P
Co do silników - cóż, dla mnie po prostu nie są udane i tyle. Wiele rozwiązań jest po prostu o wiele gorsza niż w poprzednich silnikach.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2011, 23:40   

Maretzky85 napisał/a:
Co do silników - cóż, dla mnie po prostu nie są udane i tyle. Wiele rozwiązań jest po prostu o wiele gorsza niż w poprzednich silnikach.

Jednostki SOHC przynajmniej są bardzo trwałe i świetnie znoszą instalację LPG. :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-03-2011, 08:28   

kuzi, tak, ale i tak im daleko chociażby do 4g37, który też znosił bezproblemowo LPG a był 100 razy przyjemniejszy w obsłudze...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.