problem z ladowaniem |
Autor |
Wiadomość |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 20-02-2011, 22:37 problem z ladowaniem
|
|
|
witam mam taki problem, jak jade na normalnych obrotach ładowanie jest i kontrolka nie swieci na wolnych jest tak samo a gdy z wolnych obrotow dołoże gazu dosc gwaltownie to kontrolka zaswieci na chwile i zaraz zgasnie no i przygasna wtedy swiatla na chwile (bo zeby kontrolka sie zapalila to musza byc wlaczone min swiatla i dmuchawa na 2 biegu) mial ktos moze taki problem?? co to mogło sie stac?? |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2011, 22:50
|
|
|
Sprawdź masy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-02-2011, 22:52
|
|
|
pasek prawidłowo jest napięty? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-02-2011, 23:02
|
|
|
A może szczotki się kończą i czasem przestają łączyć. |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 21-02-2011, 07:36
|
|
|
polecam pomoc z mojego notesu
objawy:brak ładowania
osprzet: alternator bosh 0123315008, nr kat MD318458 w silnikach 4G92 1,6
materiały:szczotki regulatora nr BX213, KOMUTATOR NR KAT 135172 , ŁOŻYSKA 6303,6203
KOSZT CZĘŚCI : 40 ZŁ
OPIS NAPRAW: z wyjętego alternatora wykręcamy reg. nap. i delikatnie odcinamy górną odłonę ( do ponownego użycia) , wyrywamy zużyte szczotki małymi obcegami ( uwaga na spreżynki) małym wierełkiem przewiercamy od dołu otwór na przewód szczotek , wkładamy sprężynki i lutujemy nowe szczotki. przyklekjamy odcięta osłonę ,
demontujemy alternator , wymieniamy łożyska , komutator wg zużycia i stanu do wlutowania . .
montujemy częsć w całść.
regulator nr 1 197 311 508 niedostępny lub w cenie kosmos
po regeneracji łdowanie 14,5 v
powodzenia |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 02-04-2011, 22:54
|
|
|
dzisiaj wymieniłem kleme masowa bo tamta szlak trafil moze to od tego sie tak działo. poczekamy zobaczymy
[ Dodano: 02-04-2011, 22:52 ]
zauwazyłem ze ta kontrolka zapala sie gdy samochod jest na wolnych obrotah i momentalnie gazu doloze, jestem na 90% pewien ze to sie pasek ślizga i teraz takie moje pytanie czy ktos wymienial kolo pasowe alternatora i walu?? jakie to sa koszty?? |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-04-2011, 07:54
|
|
|
Jeśli to wina koła to najprawdopodobniej tylko alternatora bo kolo to ma najmniejszą powierzchnię styku z paskiem. Jeśli jesteś pewien że pasek się ślizga to pewnie to wina tego koła i przez to pali się kontrolka na wolnych obrotach. Ale jeśli pasek się nie ślizga to może być wina albo uszkodzonego uzwojenia stojana albo układu prostowniczego. |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 03-04-2011, 09:35
|
|
|
ale mi kontrolka nie swieci sie na wolnych obrotach tylko zapala sie na chwile gdzy z wolnych obrotow dołoze gazu momentalnie, spróbuje popsikac pasek takim preparatem przeciwposlizgowym moze pomoże na jakis czas |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 03-04-2011, 09:58
|
|
|
A sprawdzałeś napięcie na zapalonym silniku? Podłącz Voltomierz i sprawdź napięcie, później stopniowo obciążaj alternator (światła wszelakie, dmuchawy, radio, podgrzewania foteli, szyb lusterek no i radio) i będziesz widział lub nawet słyszał, czy się pasek przy pełnym obciążeniu ślizga. Ale bardziej bym obstawiał układ prostowniczy, jak tam padnie nawet jedna dioda to cuda potrafią się dziać |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
rogal133
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 184 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 03-04-2011, 13:35
|
|
|
sprawdzałem ladowanie jest na poziomie od 14,0 na obciazonym maksymalnie do 14,4 na nieobciazonym. i gdzy obciazam to nic sie nie dzieje kontrolka nie swieci sie tylko dopiero zaswieci sie gdy dodam gazu. kolega mial tez tak przy volvo v40 tyle ze 1,9 TD a tam jeden pasek napina wszystko a u mnie sa dwa jeden od klimy i wspomagania a drugi od alternatora i ten kolega musial wymienic kolo pasowe walu i jest dobrze teraz |
_________________ historia mojej carismy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=53679 |
|
|
|
 |
|