Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI poszedł rozrząd
Autor Wiadomość
jpikulik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 29-03-2011, 14:45   1.8 GDI poszedł rozrząd

Witam

Mam taki problem. W Cari z 2000 roku z silnikiem 1.8 GDI poszedł rozrząd. Mechanicy zapewniają, że rozwalone są "tylko" zawory i do wymiany jest jedynie głowica razem z zaworami i nie ma potrzeby wymiany całego silnika.

Waszym zdaniem to prawdopodobne, że przy takiej usterce nie cierpią też tłoki, korbowody itd. Może lepiej szukać całego silnika? Ale wtedy i koszty i logistyka całej operacji bardzo się komplikuje.

Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 29-03-2011, 15:38   

Bez rozbierania to się nie dowiesz co dostało.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
zbycho77 
Mitsumaniak

Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 495
Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
Wysłany: 29-03-2011, 16:05   

Kwestia względna. Jak miałeś dobry silnik, to może warto się pokusić o próbę zdiagnozowania i ewent. reanimacji. Jeśli było tak sobie, szukaj całego.
Może uda się wyrwać jakiś w niezłym stanie za 600-700 PLN i będzie po sprawie.
_________________
Zbyszek
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 29-03-2011, 19:31   

zbycho77 napisał/a:
Kwestia względna. Jak miałeś dobry silnik, to może warto się pokusić o próbę zdiagnozowania i ewent. reanimacji. Jeśli było tak sobie, szukaj całego.
Może uda się wyrwać jakiś w niezłym stanie za 600-700 PLN i będzie po sprawie.


popieram chociaż i tak mi się zdaje że taniej wyjdzie kupić używke i przełożyć
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
jpikulik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 29-03-2011, 19:42   

mlun napisał/a:
Bez rozbierania to się nie dowiesz co dostało.


Silnik jest rozebrany. Mechanik go oglądał dokładnie. Twierdzi, że wymiana głowicy wystarczy. Przyznam, że ja się na tym nie znam. Podobno niektóre silniki (np. vw) po takiej przygodzie nadają się tylko do wymiany. O mitsu z kolei słyszałem, że zerwany rozrząd całkiem nieźle...
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 29-03-2011, 21:00   

hmm wymiana głowicy i zawory do wymiany na pewno chyba że jeszcze coś poszło zerwany rozrząd w cari gdi , 2 wałki rozrządu najgorsze co może się przydazyć
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
dulas 
Nowy Forumowicz

Auto: caisma II 1,6 103 PS 2003 r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-03-2011, 19:11   

przerabialem ten temat nie oplaca sie regenerowac i szlifowac glowicy,lepiej kupic uzywany silniki, tu pokonbinowac ja we wrocku za silnik pol uzbrojony zaplacilem 1200zl
 
 
zbycho77 
Mitsumaniak

Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 495
Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
Wysłany: 30-03-2011, 22:13   

dulas napisał/a:
przerabialem ten temat nie oplaca sie regenerowac i szlifowac glowicy,lepiej kupic uzywany silniki, tu pokonbinowac ja we wrocku za silnik pol uzbrojony zaplacilem 1200zl

Prawdopodobnie masz rację, tym bardziej, że wydaje mi się, że 1200zł za silnik, nawet GDI to jednak trochę drogo. Myślę, że golasa można wyciągnąć za 600-700, przecież osprzęt elektryczny jest itp. więc dużo do takiego się nie dołoży.
_________________
Zbyszek
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 31-03-2011, 00:57   

tak zapytam z ciekawości, po ilu tys km poszedł Ci ten rozrząd? ile tys km minęło od ostatniej wymiany rozrzadu ?
 
 
Kartagina4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-03-2011, 09:48   Re: 1.8 GDI poszedł rozrząd

Mi stało się to samo. I zmieniłem tylko głowicę za radą mechanika. Nie sprawdzał tłoków, korbowodów ani wału korbowego.

Jednak pozostało uszkodzone uszczelnienie na którymś tłoku i teraz żre olej jakiś 1l na 3000 km. Pozatym czasem mam spadek mocy jakby tracił na tym cylindrze kompresję przy 22oo-2600 obr/min. Zrobiłem na tym jakieś 40 000 tyś km ale już dojrzewam do myśli o wymianie silnika, na szczęście silnik będę miał od kolesia co sprowadza części więc z przekładką wyjdą grosze ale rozrząd kompletny i pompa wody do wymiany na bank pójdzie. więc i tak to koszt jakieś 1200 PLN

Decyzja należy do Ciebie. Jeżeli mechanik posprawdzał pierścienie uszczelniające i są całe a na powierzchni cylindrów nie ma jakichś rys to najprawdopodobniej korbowody są całe i wał korbowy też (ale bez rozebrania łoża i wyjęcia Wału i tłoków to się nie dowiesz więc i tak sprawdzisz sobie wszystko).Jak coś wyjdzie to niestety nowy silnik bo wymiana tych części to nieporozumienie cenowe. W sumie szacowany koszt to jakieś 2500 pln (silnik + kpl. rozrząd).
 
 
jpikulik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 31-03-2011, 23:41   

Wymieniam głowicę silnika. Znajomy pracuje w Niemczech w warsztacie, ręczy, że silnik ma przejechane 87 tys. W każdym razie głowica będzie zmieniona, zobaczymy jak będzie pracował. Jakby coś, to mam resztę silnika i mechanicy przełożą wszystko jeszcze raz.

Rozrząd strzelił po niecałych 24 tysiącach po wymianie kompletu, wymieniałem go zaraz po tym, jak kupiłem auto, żeby mieć spokojną głowę...
 
 
Kartagina4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-04-2011, 00:12   

To u mnie chyba rekord bo mi poszedł pasek po 10 km. Zatarła się rolka prowadząca, wada fabryczna łożyska i po zawodach. Na szczęście części kupował mechanik nie ja więc koszty naprawy pokrył on. Ale nie wszystkie jak potem się okazało.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-04-2011, 06:25   

jpikulik napisał/a:
Rozrząd strzelił po niecałych 24 tysiącach po wymianie kompletu

Kartagina4 napisał/a:
To u mnie chyba rekord bo mi poszedł pasek po 10 km.

Panowie firmy, firmy i jeszcze raz firmy.
Piszcie tak, aby te posty były przestrogą dla innych.
„Zestawów rozrządu” jest na rynku kilka, więc jeżeli podajecie tak minimalne przebiegi to podawajcie też producentów części, które tak szybko padły.
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 01-04-2011, 18:29   

Otóż to, podajcie jak możecie producentów, których części montowaliście. Pasek rolki, napinacz, pompę wody, przy okazji będe wiedział czy mam się bać :wink:
 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 04-04-2011, 21:02   

ja montowałem sam rozrząd w mojej cari gdyż mechaniory z powołania wołali od 700 zł za zmiane rozrządu w moich regionach :/ kupiłem taki zestaw : pasek GATES tylko taki pasek do rozrządu kupuje według mnie najlepszy:p rolki KOYO pompa wody to bez różnicy ostatnio GMB jak mnie pamięć nie myli i wszystko pięknie i ładnie śmiga :P
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.