1.8 GDI poszedł rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
jpikulik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 6 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 29-03-2011, 14:45 1.8 GDI poszedł rozrząd
|
|
|
Witam
Mam taki problem. W Cari z 2000 roku z silnikiem 1.8 GDI poszedł rozrząd. Mechanicy zapewniają, że rozwalone są "tylko" zawory i do wymiany jest jedynie głowica razem z zaworami i nie ma potrzeby wymiany całego silnika.
Waszym zdaniem to prawdopodobne, że przy takiej usterce nie cierpią też tłoki, korbowody itd. Może lepiej szukać całego silnika? Ale wtedy i koszty i logistyka całej operacji bardzo się komplikuje.
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 29-03-2011, 16:05
|
|
|
Kwestia względna. Jak miałeś dobry silnik, to może warto się pokusić o próbę zdiagnozowania i ewent. reanimacji. Jeśli było tak sobie, szukaj całego.
Może uda się wyrwać jakiś w niezłym stanie za 600-700 PLN i będzie po sprawie. |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
kozaR
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 78 Skąd: Pakość
|
Wysłany: 29-03-2011, 19:31
|
|
|
zbycho77 napisał/a: | Kwestia względna. Jak miałeś dobry silnik, to może warto się pokusić o próbę zdiagnozowania i ewent. reanimacji. Jeśli było tak sobie, szukaj całego.
Może uda się wyrwać jakiś w niezłym stanie za 600-700 PLN i będzie po sprawie. |
popieram chociaż i tak mi się zdaje że taniej wyjdzie kupić używke i przełożyć |
_________________ "... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 |
|
|
|
 |
jpikulik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 6 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 29-03-2011, 19:42
|
|
|
mlun napisał/a: | Bez rozbierania to się nie dowiesz co dostało. |
Silnik jest rozebrany. Mechanik go oglądał dokładnie. Twierdzi, że wymiana głowicy wystarczy. Przyznam, że ja się na tym nie znam. Podobno niektóre silniki (np. vw) po takiej przygodzie nadają się tylko do wymiany. O mitsu z kolei słyszałem, że zerwany rozrząd całkiem nieźle... |
|
|
|
 |
kozaR
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 78 Skąd: Pakość
|
Wysłany: 29-03-2011, 21:00
|
|
|
hmm wymiana głowicy i zawory do wymiany na pewno chyba że jeszcze coś poszło zerwany rozrząd w cari gdi , 2 wałki rozrządu najgorsze co może się przydazyć |
_________________ "... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 |
|
|
|
 |
dulas
Nowy Forumowicz
Auto: caisma II 1,6 103 PS 2003 r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-03-2011, 19:11
|
|
|
przerabialem ten temat nie oplaca sie regenerowac i szlifowac glowicy,lepiej kupic uzywany silniki, tu pokonbinowac ja we wrocku za silnik pol uzbrojony zaplacilem 1200zl |
|
|
|
 |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 30-03-2011, 22:13
|
|
|
dulas napisał/a: | przerabialem ten temat nie oplaca sie regenerowac i szlifowac glowicy,lepiej kupic uzywany silniki, tu pokonbinowac ja we wrocku za silnik pol uzbrojony zaplacilem 1200zl |
Prawdopodobnie masz rację, tym bardziej, że wydaje mi się, że 1200zł za silnik, nawet GDI to jednak trochę drogo. Myślę, że golasa można wyciągnąć za 600-700, przecież osprzęt elektryczny jest itp. więc dużo do takiego się nie dołoży. |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 31-03-2011, 00:57
|
|
|
tak zapytam z ciekawości, po ilu tys km poszedł Ci ten rozrząd? ile tys km minęło od ostatniej wymiany rozrzadu ? |
|
|
|
 |
Kartagina4
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-03-2011, 09:48 Re: 1.8 GDI poszedł rozrząd
|
|
|
Mi stało się to samo. I zmieniłem tylko głowicę za radą mechanika. Nie sprawdzał tłoków, korbowodów ani wału korbowego.
Jednak pozostało uszkodzone uszczelnienie na którymś tłoku i teraz żre olej jakiś 1l na 3000 km. Pozatym czasem mam spadek mocy jakby tracił na tym cylindrze kompresję przy 22oo-2600 obr/min. Zrobiłem na tym jakieś 40 000 tyś km ale już dojrzewam do myśli o wymianie silnika, na szczęście silnik będę miał od kolesia co sprowadza części więc z przekładką wyjdą grosze ale rozrząd kompletny i pompa wody do wymiany na bank pójdzie. więc i tak to koszt jakieś 1200 PLN
Decyzja należy do Ciebie. Jeżeli mechanik posprawdzał pierścienie uszczelniające i są całe a na powierzchni cylindrów nie ma jakichś rys to najprawdopodobniej korbowody są całe i wał korbowy też (ale bez rozebrania łoża i wyjęcia Wału i tłoków to się nie dowiesz więc i tak sprawdzisz sobie wszystko).Jak coś wyjdzie to niestety nowy silnik bo wymiana tych części to nieporozumienie cenowe. W sumie szacowany koszt to jakieś 2500 pln (silnik + kpl. rozrząd). |
|
|
|
 |
jpikulik
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 6 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 31-03-2011, 23:41
|
|
|
Wymieniam głowicę silnika. Znajomy pracuje w Niemczech w warsztacie, ręczy, że silnik ma przejechane 87 tys. W każdym razie głowica będzie zmieniona, zobaczymy jak będzie pracował. Jakby coś, to mam resztę silnika i mechanicy przełożą wszystko jeszcze raz.
Rozrząd strzelił po niecałych 24 tysiącach po wymianie kompletu, wymieniałem go zaraz po tym, jak kupiłem auto, żeby mieć spokojną głowę... |
|
|
|
 |
Kartagina4
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-04-2011, 00:12
|
|
|
To u mnie chyba rekord bo mi poszedł pasek po 10 km. Zatarła się rolka prowadząca, wada fabryczna łożyska i po zawodach. Na szczęście części kupował mechanik nie ja więc koszty naprawy pokrył on. Ale nie wszystkie jak potem się okazało. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-04-2011, 06:25
|
|
|
jpikulik napisał/a: | Rozrząd strzelił po niecałych 24 tysiącach po wymianie kompletu |
Kartagina4 napisał/a: | To u mnie chyba rekord bo mi poszedł pasek po 10 km. |
Panowie firmy, firmy i jeszcze raz firmy.
Piszcie tak, aby te posty były przestrogą dla innych.
„Zestawów rozrządu” jest na rynku kilka, więc jeżeli podajecie tak minimalne przebiegi to podawajcie też producentów części, które tak szybko padły. |
|
|
|
 |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 01-04-2011, 18:29
|
|
|
Otóż to, podajcie jak możecie producentów, których części montowaliście. Pasek rolki, napinacz, pompę wody, przy okazji będe wiedział czy mam się bać |
|
|
|
 |
kozaR
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 78 Skąd: Pakość
|
Wysłany: 04-04-2011, 21:02
|
|
|
ja montowałem sam rozrząd w mojej cari gdyż mechaniory z powołania wołali od 700 zł za zmiane rozrządu w moich regionach :/ kupiłem taki zestaw : pasek GATES tylko taki pasek do rozrządu kupuje według mnie najlepszy:p rolki KOYO pompa wody to bez różnicy ostatnio GMB jak mnie pamięć nie myli i wszystko pięknie i ładnie śmiga |
_________________ "... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 |
|
|
|
 |
|