[MSS DID] Silnik - raz muł, raz ogier |
Autor |
Wiadomość |
nataniela1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma, Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Mar 2011 Posty: 5 Skąd: Iłówiec Wielki k/Czempinia
|
Wysłany: 23-03-2011, 18:52 [MSS DID] Silnik - raz muł, raz ogier
|
|
|
Witam
Jesteśmy z mężem maniakiami Mitsubishi, obecnie mamy Carismę i drugiego MSS DIDa (przedtem miliśmy wersję straszą a teraz z 2003r). I z nim mamy problem. Był u mechanika na wymianie płynów i filtrów, może to zbieg okoliczności, ale po wymianie zapaliła się kontrolka silnika i spadła moc. W czasie użytkowania auta, kontrolka raz się zapala a raz gaśnie, silnik raz mułem raz ogierem. Zauważyliśmy taką prawidłowość, że jak samochód dłużej jedzie to ma moc a jak dopiero co odpalił lub stał na światłach to mułowacieje. Odpala dobrze ale na początku muł. Nasze spostrzeżenia:
1. Gruszka przy filtrze paliwa jest miękka, jak "napompujemy" twardnieje ale po kikunastu minutach znów miękka;
2. Samochód nie dymi, nic z niego nie wycieka, nie pali więcej niż zwykle.
3. Zawór EGR został wyczyszczony,
4. Samochód ma fabryczne webasto - nie używamy.
Mamy wrażenie jakby układ paliwowy był zapowietrzony. A może bzdury piszę??? Poradźcie bo się nam pomysły skończyły... |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-03-2011, 19:42
|
|
|
nataniela1 może mechanik przypadkiem coś rozłączył w elektryce przy silniku... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
futrzany
Forumowicz Futrzany
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 185 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 23-03-2011, 19:48
|
|
|
Ja obstawiam że przy tych zabiegach mechanicznych spadł jakiś przewód np. od zaworu otwarcia turbiny lub źle jest dokręcona obudowa filtra paliwa, takie moje pomysły |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-03-2011, 19:51
|
|
|
futrzany napisał/a: | Ja obstawiam że przy tych zabiegach mechanicznych spadł jakiś przewód np. od zaworu otwarcia turbiny lub źle jest dokręcona obudowa filtra paliwa, takie moje pomysły | Coś musiał źle zrobić skoro to się dzieje po wymianach. Trzeba posprawdzać, czy wszystko jest na swoim miejscu |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
nataniela1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma, Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Mar 2011 Posty: 5 Skąd: Iłówiec Wielki k/Czempinia
|
Wysłany: 23-03-2011, 19:54
|
|
|
Aaaaa gdzie jest zawór otwarcia turbiny? |
|
|
|
 |
futrzany
Forumowicz Futrzany
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 185 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 23-03-2011, 20:08
|
|
|
Na ścianie grodziowej takie czarne cudo z trzema rurkami , metoda chałupnicza do sprawdzenie czy turbina się otwiera czy nie, ugnij rurę górną od chłodnicy interculera ręką (ściśnij w sensie) na wolnych obrotach auta powinna dać się ścisnąć czyli ok a potem przytrzymaj auto na około 3 tyś obrotów i wtedy nie powinna dać się ścisnąć nawet dwoma rękami |
_________________
 |
|
|
|
 |
nataniela1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma, Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Mar 2011 Posty: 5 Skąd: Iłówiec Wielki k/Czempinia
|
Wysłany: 23-03-2011, 20:28
|
|
|
Zadanie wykonano - wąż twardy, choć jak ktoś się uprze może i ściśnie martwi mnie ta gruszka przy filtrze paliwa, co ją ściśniemy by była twarda za chwilę miękka, jakby układ paliwowy dostawał powietrze? Jakie macie te gruszki miękkie czy twarde? Ach jak się ściska tą gruszkę słychać paliwo jak się przelewa. |
|
|
|
 |
futrzany
Forumowicz Futrzany
Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 185 Skąd: Radzymin
|
Wysłany: 23-03-2011, 20:40
|
|
|
To jeszcze jedna rzecz pod EGR jest czujnik tem. cieczy chłodzącej zobacz czy mechanior nie urwał czasem jednego z kabelków do czujnika powinny byc 4 sztuki, a co do gruszki od pompki to objawy są jak najbardziej prawidłowe
[ Dodano: 23-03-2011, 20:47 ]
Gruszka jest w układzie niskiego ciśnienia i tak ma działać jak u was czyli jest ok |
_________________
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 24-03-2011, 10:17
|
|
|
Jak zapala się CE to bym pod kompa podpiął - zaoszczędzi masę czasu przy szukaniu z którego czujnika spadła wtyczka albo gdzie coś nie łączy. W sumie ECU już wie co mu nie tak trzeba tylko zapytać. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
nataniela1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma, Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Mar 2011 Posty: 5 Skąd: Iłówiec Wielki k/Czempinia
|
Wysłany: 09-04-2011, 17:55
|
|
|
Misiek był u czytacza komputerów. Niestety nie miał programu do Space tylko do Carismy, wyszedł błąd sonda lambda. Hmmm czy w silniku DID jest sonda lambda? Czy wspomniane objwy pasują do uszkodzonej sondy?? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-04-2011, 18:27
|
|
|
Nie ma sondy, czytacz komputerów to chyba wyrabiał zawód kowala a nie elektronika |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
nataniela1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma, Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Mar 2011 Posty: 5 Skąd: Iłówiec Wielki k/Czempinia
|
Wysłany: 09-04-2011, 18:34
|
|
|
Też mieliśmy takie podejrzenie, i znów jesteśmy w punkcie wyjścia, chyba serwis MSS trzeba odwiedzić.
[ Dodano: 21-04-2011, 21:06 ]
Problem na ten moment się skończył Przypadkiem. Napiszę bo może komuś się przyda. Otóż mąż wyczyścił zawór EGR, przeczyścił co mógł no i jak pisałam wyżej nic to nie dało, bo nadal CE świecił i silnik mulił. Już byliśmy umówini na wizytę w serwisie, ale w niedzielę mąż nudził się na parkingu i bawił się przekręcając kluczyk, pare razy. Wyobraźcie sobie, że zresetował tak komputer. CE zgasło, od niedzieli nie zapaliło się a samochód jeździ jak wcześniej. Znów ma siłę |
|
|
|
 |
|