Problem z hamulcami |
Autor |
Wiadomość |
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 18 Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
|
Wysłany: 13-03-2011, 21:58 Problem z hamulcami
|
|
|
Witam wszystkich mitsumaniakow.
Chcialbym zaczerpnac waszej opinni na ten temat. Nie jestem mechanikiem lecz nie mam dwoch lewych rak i co nieco potrafie zrobic przy samochodzie.
Ostatnio mialem problem z hamulcem z tylu, ktory hamowal lekko. Oczywiscie po dluzszej jezdzie wszystko sie nagrzewalo i wyszlo nawet tak ze musialem czekac 10 min na poboczu aby ostyglo zeby dojechac do celu. Tloczek nie odbijal. Kupilem nowy wraz z zestawem uszczelek. Wymienilem tloczek, zalozylem nowe uszczelki. Odpowietrzylem wszystkie 4 szczeki. Teraz mam problem. Po okolo 12 godzinach nieuzywania samochodu swieci mi sie kontrolka recznego. Wiadomo - dolalem plynu hamulcowego. Nastepne 12h znow pedal miekki i kontrolka. dzieje sie tak ciagle. Rozebralem ponownie wszystkie szczeki. powyjmowalem klocki. Uszczelki nie puszczaja, wezyki dobre, wszystkie srubki i kalamidki do odpowietrzania dokrecone. nie widac wycieku plynu. zagladalem pod spod nawet na parkingu ani sladu wycieku plynu ani kropli. Rece mi juz opadaja i zachodze co moglo pujsc nie tak. Mozliwe ze w ukladzie hamulcowym jest az tyle powietrza? przy wymianie odkrecilem wezyk i sporo wylecialo ale odpowietrzylem wszystko pieknie?!
Moze mial kttos podobna sytuacje? niby plyn hamulcowy nie drogi i jedna buteleczka wystarczy na dlugo, ale codzienne uzupelnianie przyprawia mnie o mdlosci.
Czy mozliwe jest ze kontrolka pali sie jak plynu w zbiorniczku jest za duzo? Wogole moze byc za duzo plynu w zbiorniczku? Korek ma gumowa uszczelke i raz nalalem tam az przy zakrecaniu nadmiar sie wylal.
Za kazdym razem jak podpompuje z rana to hamulce smigaja jak nowe.
Bardzo prosze o podpowiedzi i sugestie.
pbkbisk - Lukasz |
_________________ Moja milosc
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-03-2011, 22:07
|
|
|
Jak nie ma wycieków to może układ jest jeszcze zapowietrzony, szkoda że przy demontażu cylinderka nie zatkałeś przewodu aby płyn nie uciekł.
Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć hamulce.
Jeśli płyn uciekł zupełnie to nie wiem czy pompki hamulcowej też się jakoś nie odpowietrza. |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-03-2011, 19:59
|
|
|
jeśli nie ma żadnych wycieków, nawet na korektorze hamowania to możliwe że płyn jest spalany przez silnik, do którego dostaje się za pośrednictwem serwa oraz nieszczelnej pompy hamulcowej |
|
|
|
 |
Maciejt1234
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 29 Skąd: Poznan / Lodz
|
Wysłany: 17-03-2011, 12:53
|
|
|
zastanawiam sie jak przez zerwo plyn hamulcowy moze byc spalany? pompa vacum nie ma chyba dojscia w zaden sposob do komory spalania? mam podobny problem ,trace plyn hamulcowy i nie wiem gdzie jest wyciek. hamulce mam suche? |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2011, 19:50
|
|
|
oj, w benzynowym silniku prawdopodobnie nie instalowano pompy vacum a chyba tegoż własnie dotyczył problem ale mogę się mylić
[ Dodano: 17-03-2011, 19:51 ]
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i |
|
|
|
 |
jabol66
Forumowicz
Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 206 Skąd: EZD zduńska wola
|
Wysłany: 18-03-2011, 13:15
|
|
|
Jeżeli się nie myle to vakumpompa jest we wszystkich pajerakach tylko 2,5 dieselki mają ją przy alternatorze odrazu a większość 2,8 dieslii benzynki mają ją oddzielnie. a przez vacum pompe idzie olej silnikowy.
Moje zdanie jest takie bo miałem podobny problem w mojej pojarce i to dwa razy w dwóch odzielnych autach, uciekać ucieka napewno u mnie było to z tyłu przy węrzykach od hamulców w okolicach miejsca gdzie łączą się przy tylnym moście, jak stawiałem w garażu nic nie było widać że coś kapie a jednak uciekało i na 100% gdzieś wam ucieka. Sprawdzcie jak wysuszycie pożądnie auto i wejdzcie pod samochów z lampką niech jeden ciśnie na pedał hamulca a drugi z latareczką przejży na 90% stawiam że to tylna część(od połowy auta w strone tyłu.
A i jeszcze jedno czujnik pokaże ci tylko niski poziom za wysoki nigdy nie pokazuje w żadnym aucie |
|
|
|
 |
pbkbisk
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 18 Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
|
Wysłany: 19-03-2011, 17:39
|
|
|
witam ponownie. powiem wam tak. przez 5 dni regularnie dolewalem plynu co 12h. 6 dnia wsiadam rano do samochodu i ku memu zdziwieniu plynu nie brakuje. dzis zaczela sie 3 doba bez dolewania. pedal twardy plynu nie brakuje. oczywiscie zadnych wyciekow. czary czary i jeszcze raz czary. albo wyciek sie uszczelnil, albo powietrze sie skonczylo w ukladzie hamulcowym. chociaz teoria z powietrzem naciagana bo ogolnie zeszlo mi 650 ml plynu..
dziekuje wszystkim za podpowiedzi i zainteresowanie.
pozdrawiam pbkbisk |
_________________ Moja milosc
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-03-2011, 19:37
|
|
|
pbkbisk napisał/a: | albo wyciek sie uszczelnil | niebezpieczne to zjawisko->>> obyś nie był zaskoczony w najmniej odpowiednim momencie pbkbisk napisał/a: | bo ogolnie zeszlo mi 650 ml plynu.. | i nigdzie nie było mokro??? i po dolaniu hamowanie OK?? nie ściągało na żadną stronę ??? co prawda pisałeś o tym ale aż trudno uwierzyć że było sucho ????? Jest jeszcze jedna zastanawiająca sprawa-->> gumowy mieszek w zbiorniczku płynu hamulcowego -->>> przy ujemnej temperaturze kontrolka wskazuje brak płynu który w rzeczywistości jest-->>> otwarcie/odkręcenie dekielka i wszystko OK. Fakt faktem że muszę +/- co tydzień dolać płynu,niewielką ilość ale wiem gdzie mam wyciek--->>> na tłoczku i jest tak słabo widoczny że ciężko było go zlokalizować--->>>reperaturki były wymieniane więc pozostał do wymiany sam tłoczek. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 04-04-2011, 23:16
|
|
|
miałeś mocno zapowietrzony układ
hamulce z abs powinno się odpowietrzać na zapalonym silniku
jesli tego nie zrobiłeś zawory od abs nie pozwoliły dobrze odpowietrzyć układu
po kilku jazdach końcu powietrze gdzieś uszło |
|
|
|
 |
|