3.0 v6 nie mam napędu 4x4 |
Autor |
Wiadomość |
sammy69
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 15 Skąd: Islandia
|
Wysłany: 09-01-2011, 01:12 3.0 v6 nie mam napędu 4x4
|
|
|
Witam! Postanowiłem sie pobawic troche na śniegu z napędem na 4 koła i sie sam wybił od tego czasu nie moge go juz zapiąć. 2h chodzi idealnie ale jak tylko wsadze 4h to tylko są dzwieki jakby jakaś zębatka tarła o inną i nic sie nie dzieje auto stoi. Dalej jak wsadze szybkie 4hhc (czy jakoś tak) to sie zapina ale tylko tył. 2 dni działania i udało nam sie wytargać ten reduktor ale nic nie widac w nim wszystkie zebatki ok nie ma jakiegós zęba urwanego. Co może być przyczyną ?? Pajero 1992 long 3.0 v6 automat 155km. Aha i raz udalo mi sie wbic 4h ale tylko na chwile jak tylko ściagnołem noge z gazu znowu sie wypioł i tylko dzwieki zębatek bylo słychać. Prosze o pomoc sammy69 |
_________________ samy
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-01-2011, 08:29
|
|
|
może wypadło zabezpieczenie na wodziku? Albo sama przesuwka jest uszkodzona. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
sammy69
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 15 Skąd: Islandia
|
Wysłany: 09-01-2011, 10:46
|
|
|
Zabezpieczenia sa dobre. Łańcuszek nie ma luzu i to nie jest dzwiek łańcuszka tylko tego pierścienia który przesuwa sie z 2h na 4h. widać na nim ślady tarcia. Wodziki chodza lekko. Z naszych obserwacji wydaje sie nam ze spreżyna dociskowa na wodziku nie ma siły wepchać pierścienia. Macie jakieś jeszcze pomysły ? |
_________________ samy
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 09-01-2011, 11:43
|
|
|
sammy69 napisał/a: | Macie jakieś jeszcze pomysły ? |
Może podpowiedz jeszcze czy to skrzynia SS czy ES
sammy69 napisał/a: | Aha i raz udalo mi sie wbic 4h ale tylko na chwile jak tylko ściagnołem noge z gazu znowu sie wypioł i tylko dzwieki zębatek bylo słychać. |
Mi to wygląda na nieszczelne podciśnienie na przednim moście (wężyki, membrana, zaworki, albo z silnika do zaworków),
przez to nie ma siły zapiąć przodu do końca, a jak już zapnie to potem na niższych obrotach (bo zbyt małe podciśnienie) od razu odłącza |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2011, 16:33
|
|
|
rico.1, sammy69 napisał/a: | 4hhc (czy jakoś tak) |
Więc raczej SS |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 09-01-2011, 18:14
|
|
|
mialem taki sam przypadek we fronterze - pomagalo trzymanie reka dzwigni
przypuszczam, ze stalo sie tak z nieuzywania napedu przez poprzedniego wlasciciela od nowosci. cos tam nawet czytalem na ten temat na forum opla ale nie pamietam co to bylo. sorki, ze nie pomoglem |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 09-01-2011, 20:38
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | sammy69 napisał/a:
4hhc (czy jakoś tak)
Więc raczej SS |
też stąd się domyśliłem, dlatego sammy69 podpowiedź już ma |
|
|
|
 |
sammy69
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 15 Skąd: Islandia
|
Wysłany: 12-01-2011, 06:10
|
|
|
Nie wiem jaka to skrzynia:( I tam nie mam żadnej hydrauliki w reduktorze ona jest prosta jak konstrukcja cepa. Manualna aż do bublu. Tam były takie kulki ktore odpowiadały za światelka na tablicy i na wodiku był zadzior. Nie widząc innych przyczyn przeszlifowaliśmy go i wsadziliśmy cały reduktor do auta 2 dni pracy. I dalej nic. Juz nie mam sił mój mechanik sie jeszcze nie poddaje i chce to ściagać i dalej patrzec ale szkoda m chłopa i siebie bo to kupa roboty nie wiemy czego szukać. Naprawde przydała by sie jakaś pomoc. Pozdrowionka:] |
_________________ samy
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2011, 09:32
|
|
|
sammy69 pisałem o przednim moście, a reduktor zostaw w spokoju (fakt troche pracy poszło na marne) |
|
|
|
 |
sammy69
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 15 Skąd: Islandia
|
Wysłany: 03-03-2011, 02:45
|
|
|
Riko miałes racje most. Mam juz napedy ale dopieru po odlaczniu reczne pompy przedniego mostu. Problem polega na tym ze caly czas idzie prad do nich i jak wrzucam 4wd to pompa nie wylacza sie i sprezyna nie odbija i caly czas przedni most jest odblokowany w rezultacie nie mam zadnego napedu bo tyl sie nie zakleszcza w reduktorze. Czyli padla mi elektryka a gdzie mam szukac przyczyny ?? Dlaczego caly czas prad zostaje wysylany ?? |
_________________ samy
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2011, 21:05
|
|
|
sammy69 napisał/a: | Problem polega na tym ze caly czas idzie prad do nich |
Jeśli chodzi o zaworki to powinno być tak: przy 2H - na zaworkach napięcie 12V, wrzucasz 4H i dalsze - 0V, a jak wyłączasz przód i kontrolki na tablicy migają - na zaworkach 0V, jak zgasną to 12V. Sprawdź.
sammy69 napisał/a: | jak wrzucam 4wd to pompa nie wylacza sie i sprezyna nie odbija i caly czas przedni most jest odblokowany |
Prawidłowo to bez podciśnienia na membranie (zdjęte wężyki) przedni most powinien być cały czas zapięty lub po obróceniu kół powinien sam się zapiąć. Dopiero podciśnienie może wypiąć przód.
sammy69 napisał/a: | Mam juz napedy ale dopieru po odlaczniu reczne pompy przedniego mostu |
Jak odłączałeś? Przesuwałeś wodzik membrany w lewo? Czy odłączałeś wężyki?
Napisz jeszcze co z kontrolkami na tablicy, jak włączasz napędy to świecą na stałe czy coś miga? |
|
|
|
 |
sammy69
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 15 Skąd: Islandia
|
Wysłany: 08-03-2011, 03:47
|
|
|
Odpinam elektryke 2 złaczki pod filtrem powietrza i abs-em. Jak odepne to lamki sie juz zapalaja i nie migaja. To na 100 elektryka jest. Jak mi sie juz uda z tym uporac to zajmiemy sie jeszcze tempomatem bo nie trzyma predkosci i spalaniem bo 25 na 100 to chyba troche duzo :D |
_________________ samy
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 08-03-2011, 23:23
|
|
|
sammy69 napisał/a: | Jak odepne to lamki sie juz zapalaja i nie migaja. |
To mogą być tylko kontrolki. Jak wtedy rzeczywiście przedni napęd mechanicznie się załącza i możesz normalnie jeździć to sprawdź napiecie na wtykach tych zaworków - na obu powinno być w tym momencie 0V. Jeśli jest jakieś napięcie, to znaczy że problem siedzi w elektryce - sprawdziłbym sterownik napędów, w konsoli pod radiem taka czarna puszka z wtykiem na 10 pin.
A jeśli jest prawidłowo 0V, znaczy że są gdzieś zapchane wężyki od zaworków do mostu. |
|
|
|
 |
sammy69
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 15 Skąd: Islandia
|
|
|
|
 |
|