[E57A 2.0D] Sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
rzulf
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 22 Skąd: SCE
|
Wysłany: 03-02-2011, 16:14 [E57A 2.0D] Sprzęgło
|
|
|
Witam.
Mam problem ze sprzęgłem. Podejrzewam, że się zapowietrzło.
Jak odpale silnik to nie moge wrzucic biegu (zgrzyt jakbym nie wcisnal sprzegla). Jak odpale na biegu to odrazu po przekreceniu kluczyka zaczyna ruszac dosc mocno.
Jak temu zaradzić? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-02-2011, 16:31
|
|
|
Zregenerować pompę sprzęgła,wysprzęglik,nalać nowego płynu,i jeździć |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzych38
Forumowicz
Auto: galant 2.0 v6
Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 47 Skąd: jawor
|
Wysłany: 03-02-2011, 18:53
|
|
|
pedał sprzęgła wpada czy nie jak nie to podobno tarcza się skończyła |
|
|
|
 |
rzulf
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 22 Skąd: SCE
|
Wysłany: 03-02-2011, 18:54
|
|
|
A mógłbym sie dowiedzieć jak mniej wiecej zregenerowac tą pompę? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-02-2011, 22:07
|
|
|
Na początek,sprawdź,czy jest płyn w zbiorniczku.Jeśli nie ma,to trzeba wyjąć pompę,rozebrać,wymienić uszczelniacze,i gotowe.To samo musisz zrobić z wysprzęglikiem.
Natomiast jeśli płyn jest,spróbuj kilkakrotnie nacisnąć pedał sprzęgła.Jeśli robi się twardszy,jest zapowietrzone.Jeśli nie,to może być problem ze samym sprzęgłem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rzulf
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 22 Skąd: SCE
|
Wysłany: 04-02-2011, 16:41
|
|
|
Płyn nalany jest. Jak naciskam parenascie razy sprzeglo to robi sie twardsze.
Dowiedzialem sie ze powinienem odkrecic jakis zawór, który znajduje sie obok wysprzęglika, tylko nie mam pojecia jak wysprzęglik wyglada. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 04-02-2011, 17:03
|
|
|
Sprawdź,czy w kabinie,w miejscu gdzie wchodzi pompa jest sucho,czy mokro.Gdzieś płyn musiał uciec.Wysprzęglik jest zamontowany przy skrzyni,ale nie wiem z której strony.To taki mały siłownik,który wypycha łapę sprzęgła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rzulf
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 22 Skąd: SCE
|
Wysłany: 06-02-2011, 21:23
|
|
|
jak się nazywa ten mechanizm pod zbiornikiem na płyn, bo mam wrażenie, że problem tkwi tam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-02-2011, 21:29
|
|
|
Pompka sprzęgła |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-02-2011, 10:36
|
|
|
wysprzeglik ( przynajmniej u mnie ) jest widoczny od góry chociaz raczej niedostepny zeby do niego siegnac jest przymocowany od przodu tak jak stanac przed samochodem. Od spodu jest latwo dostepny, obstawialbym wlasnie jego. jak bylem w sklepie zeby kupic sprzeglo i reperaturke pompki to powiedzial mi sprzedawca ze pompka raczej nie rozszczelnia sie ot tak i musiala by sie pokrzywic, wysprzeglik 70 zł i to byla przyczyna caly plyn uciekal tamtedy a raczej zostawal pod osłoną gumową. |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11184 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-02-2011, 16:32
|
|
|
Krejzi napisał/a: | jak bylem w sklepie zeby kupic sprzeglo i reperaturke pompki to powiedzial mi sprzedawca ze pompka raczej nie rozszczelnia sie ot tak i musiala by sie pokrzywic, |
Nic bardziej mylnego.Pracuje tak samo jak wysprzęglik,i zużywa się tak samo |
_________________
 |
|
|
|
 |
rzulf
Nowy Forumowicz
Auto: Galant '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 22 Skąd: SCE
|
Wysłany: 07-02-2011, 16:54
|
|
|
ok 10-cio minutowe naciskanie sprzegla pomoglo, ale przejechanie kawalka pochloneło część płynu. Pojde sie przejechać wieczorem i zobacze czy płyn dalej bedzie uciekał |
|
|
|
 |
weksel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-02-2011, 19:26
|
|
|
jak wcześniej uciekało to dalej będzie, nie ma na co czekać tylko kupić reperaturki i najlepiej płyn hamulcowy:) |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 05-04-2011, 20:36
|
|
|
Witam wszystkich! Pilnie proszę o pomoc ponieważ jestem obecnie w Lublinie a do domu daleko
W sobote w Galu było zmieniane sprzęgło (docisk, tarcza, łożysko). Po odebraniu auta wszystko było ok (sprzęgło zaczynało brać od połowy i gwałtownie odpuszczało w trochę wyższym położeniu), ale po przejechaniu 30km i kilku godzinnym postoju brało już od samego dołu 2cm od podłogi aż nie mogłem zmienić biegu pojechałem do domu, odpowietrzyłem (z kolegą) i było ok ale op chwili znowu opadło, na szczęście tym razem wysprzęglało i dojechałem do Puław, odpowietrzyłem, zaczęło działać wyżej ale znowu opadło, jak dojechałem do LU znowu odpowietrzyłem i brało normalnie ale po 2 dniach postoju znowu bierze od samego dołu dzisiaj próbowałem odpowietrzać ale nic nie pomogło, biegi wchodzą prawie normalnie bez zgrzytania ale czasami sprzęgło idzie w dół bez żadnego oporu
w związku z tym: Czy tak powinno być? może jest jakaś regulacja wysokości brania sprzęgła? Może źle odpowietrzałem (prosze o instrukcje)? |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Soner
Mitsumaniak 02137/KMM
Auto: Grandis 2004 2.4B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 761 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-04-2011, 21:35
|
|
|
Cześć Motofreak, poczytaj posty wyżej. Nie może tak się zapowietrzać układ. Sprawdx dokładnie wysprzęglik na skrzyni, przewody, pompkę na ściance grodziowej czy tamtędy nie wycieka. Istnieją zestawy naprawcze jakbyś nie miał na nowe.
Motofreak napisał/a: | może jest jakaś regulacja wysokości brania sprzęgła? | tak jest na trzpieniu przy pedale sprzęgła. Klucz płaski "6". |
|
|
|
 |
|