Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Kod błędu silnika nr 23
Autor Wiadomość
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2009, 14:45   [Cari 1.6] Kod błędu silnika nr 23

Diagnoza komputerowa wykryła błąd nr 8. Cóż on oznacza?
Ostatnio zmieniony przez kuzi 01-12-2009, 23:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 30-11-2009, 17:27   

nie ma błędu numer 8 ktoś cie oszukał albo nie powinien się za to zabierać.
Spróbuj sam sobie wy mrugać opis jest w faq
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2009, 17:43   

Jednak jest kod błędu nr 8 - brak połączenia z samochodem. ;) Za to podłączenie nic nie płaciłem, na szczęście. Podjechałem na inny serwis i okazało się, że mam wtyczkę "walniętą". Najpierw więc musi być naprawiona wtyczka, dopiero później mechanika...
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 30-11-2009, 18:27   

zewrzyj pin 1 z 4 na wtyczce lub kabel dochodzący do 1 i z masą i przekręć stacyjkę lampka wy mruga ci błędy od cała filozofia. Co do wtyczki znajomy kupił niedawno vag-a kabel i próbowaliśmy podłączyć do mojego samochodu również wyskakiwał błąd połączenia. A wtyczka jest na pewno sprawna tylko interfejs używałem nie ten
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2009, 18:32   

No tak, ale przy lekkim ruszeniu kabelka z gniazdem połączenie się zrywa...
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 30-11-2009, 22:26   

enanthate To sciągnij osłonke, odnajdz kabelek z numerem 1, obierz go lekko nożykiem i złącz innym kabelkiem do jakiekolwiek masy w aucie, cos metalowego i wtedy przekręć kluczyk. Po tej operacji zaizoluj kabelek i po sprawie
_________________

 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2009, 13:04   

Właśnie Carisma już po naprawie kostki została poddana analizie komputerowej i wyszedł... "błąd ogólny" (brak sprecyzowanej informacji o kodzie błędu). Mechanik przeprowadzający te badanie stwierdził, że wg. niego jest to czujnik wału. Silnik po zagrzaniu się wyłącza, a na zimno potrafi popracować 15-20 minut. Gdzie taki czujnik można dostać? Podobno w ASO koszt to ok. 700 zł. :shock: :shock: :shock:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 01-12-2009, 13:41   

99% czujnik wałka rozrządu a nie wału
używka na Allegro ok. 200 zł, wymiana = odkręcenie 1 śrubki na klucz 10 mm

a mechanik zna się na testowaniu Mitsubishi jak żaba na lotach kosmicznych...
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-12-2009, 14:00   

nie ma błędu ogólnego jakby był czujnik położenia wału to by ten bład wyskoczył. Błędem ogólnym jest mechanik
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2009, 14:41   

No to co koledzy mam zrobić!? Nikt podjąć się naprawy nie chce, bo nie wie co jest grane. Do ASO mi się nie spieszy, bo wydatku rzędu 1000 zł chcę uniknąć... Jak mam sprawdzić co jest przyczyną tego, że w praktyce nie mogę jeździć, bo silnik często nawet nie odpala a i check engine świeci się bardzo często od ujawnienia się tej usterki? No i co mam temu mechanikowi powiedzieć, bo na pewno będzie chciał mnie skasować za sprawdzenie komputera?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-12-2009, 15:48   

co do mechanika zapłać za naprawę kostki i tyle
A że mu się wydaje że czujnik wału to jego sprawa mi się wydaję że wypije 0.7 a czasami zdarza się że odlecę po 0,5. Do aso możesz podjechać żeby po diagnozę a z diagnozą udać się do mechanika (poszukaj na forum w dziale regionalne kogoś ze śląska może ma kabel i evoscana albo namiary na mechanika)
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2009, 18:28   

No i już wiem wszystko. Pojechałem do gościa, mówię mu, że nie ma czegoś takiego jak "błąd ogólny". On mi zaczął tłumaczyć, że jest to taka nazwa względna. Po prostu nie potrafi ze swoim oprogramowaniem połączyć się z TĄ Carismą. Wytłumaczył mi, że może podłączyć się tylko do benzynowych Carism - GDI i 1.6 103KM. Powiedział, że w tej sytuacji nie weźmie nic za analizę (zaskoczył mnie swoją uczciwością), a i za kostkę nie musiałem nic płacić. Poprosiłem go jeszcze o kawałek kabelka, podłączyłem wg. Waszych zaleceń pod kostkę i... zaczęło mrygać. :twisted: Wymrygał błąd nr 23, czyli Crankshaft position (CKP) sensor / camshaft position (CMP) sensor. Jeżeli mnie angielski nie zawodzi chodzi tutaj o czujnik położenia wału korbowego / wałka rozrządu.

Pierwsze pytanie: który? ;) Samochód dzisiaj jednak przejechał 20 km, bez większych problemów (lecz z włączonym CE).

Drugie: czy w sklepach z częściami dostanę taki czujnik, czy pozostaje szukanie używki, lub nowego w ASO...?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-12-2009, 18:55   

w uk około 50 funtów w Niemczech 59 euro w Polsce najtańszy widziałem 600zł więc musisz szukać używkę ,
sprawdź wtyczki bo może gdzieś nie styka ja miałem kiedyś zasyfiony i również nie hulał po przemyciu zaskoczył

[ Dodano: 01-12-2009, 18:58 ]
jak dobrze sie orientuje to taki http://cgi.ebay.pl/Nocken...=item3ca7c7999a
 
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2009, 22:34   

Gdzie znaleźć w silniku ten sensor? Ma ktoś jakiś schemacik?
pawelsonx, co masz na myśli "po przemyciu"? Wyciągnąć go i umyć pod bieżącą wodą!?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 02-12-2009, 08:30   

ale jesteś oporny - jeszcze raz siebie zacytuję: :P
Cytat:
99% czujnik wałka rozrządu a nie wału
używka na Allegro ok. 200 zł, wymiana = odkręcenie 1 śrubki na klucz 10 mm


masz podane na dłoni co i jak
ew. w ASO kupisz nowy za 600 zł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.