 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.6] elektryka |
Autor |
Wiadomość |
xlar1
Nowy Forumowicz KRC mechanik
Auto: MSS 2001 ASX 2010 CLIO 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 8 Skąd: Lutomiersk <=> BOAT
|
Wysłany: 23-04-2011, 21:32 [MSS 1.6] elektryka
|
|
|
Witajcie.
Kolejny problem z MSSem taty. Tym razem sytuacja dość dziwna. Misiek odpala i jedziemy. W pewnym momencie na chwilę zapala się ABS i AIRBAG, silnik gaśnie, nie działa rozrusznik, klima, elektryka szyb, kierunki, klakson i chyba wszystko co jest zasilane po stacyjce (nie wiem co jeszcze, ale gaśnie radio które można potem włączyć bez kluczyka, przy czym radio powinno zaskoczyć na pozycji 1 i też nie zaskakuje, tylko ręcznie wymuszone włączenie) - mam wrażenie, że wpływ na to ma podskok samochodu na nierówności.
Początkowo myślałem, że to akumulator, ale ponieważ poprzedni dawał się we znaki został wymieniony na inny.
Niestety dziś ojciec pojechał z mamą na spacer i skończyło się tym, że wylądowałem na stacji i kupiłem nową linkę do 3,5 tony i pojechałem po nich ASXem. Podczas holowania (jechałem holowanym MSSem), kluczyk na pozycji 2, w pewnym momencie - też na jakimś podskoku, chyba nawet po prostu jakimś dłuższym drganiu ,(nie był to pierwszy, ale na tym zadziałało) zapaliły się kontrolki tak jakby przeszedł test normalnie po przekręceniu kluczyka i samochód odpalił na dotyk. Linka została odpięta i tak już dojechał o własnych siłach do domu - pomimo występowania nierówności na drodze.
Pytania:
1. Gdzie znajduje się masa silnika - na wszelki wypadek chciałbym sprawdzić
2. Czy ktoś dysponuje schematem elektrycznym MSS w szczególności jeśli chodzi o linie od aku do stacyjki i od stacyjki do poszczególnych elementów?
3. Czy zdejmując dolną część deski tę pod kierownicą od tunelu środkowego w lewo do drzwi (i jak ją zdjąć) dostanę się do większości wiązek w kabinie?
4. Co jeszcze może być przyczyną poza przerwą w obwodzie zasilania samej stacyjki?
5. Czy do samej stacyjki i po niej są jakieś przekaźniki załączające pozostałe obwody (mam na myśli główny przekaźnik po stacyjce zasilający pozostałe przekaźniki urządzeń)?
6. Skąd pobierane jest zasilanie stacyjki?
Z góry dzięki wszystkim. |
|
|
|
 |
|
|