 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9DI-D] przepustnica gasząca, pęknieta mebrana |
Autor |
Wiadomość |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2010, 18:34 [Cari 1.9DI-D] przepustnica gasząca, pęknieta mebrana
|
|
|
Witam, w aucie została zregenerowana turbina oraz komplet wtryskiwaczy, do tego wyczyszczone przewody od intercoolera oraz wymieniony olej, i wszystkie filtry.
przed regeneracja objawy były takie że autko gasło oraz bardzo opornie wkręcało sie na obroty ale wkręcało sie do końca.
po wymianie wyżej wymienionych rzeczy, autko nie gaśnie, ale turbo zaczyna pompować powyżej 2500 obrotów i silnik normalnie wkręcał sie do końca skali obrotów.
oddałem miśka do warsztatu i kazałem wyczyścić egr, oraz kolanko w vacupompie które podobno sie zapycha. mechanik zrobił wszystko jak należy, ale dzwoni do mnie po tym i mówi, że teraz silnik wkręca sie tylko do 2500 obrotów i nic....
rozebrał grzybek przy przepustnicy gaszącej i okazało się że w środku jest pęknięta gumowa membrana, zamówiłem używaną przepustnice (ale jeszcze nie doszła).
mechanik mówił że gdy jego pomocnik wciskał pedał gazu a on ruszał przepustnicą to autko zaczęło wkręcać sie normalnie na obroty.
w związku z tym moje pytanie czy ta przepustnica służy do czegoś jeszcze ? może przymykając sie zwiększa się ciśnienie wpadającego powietrza i wtedy silnik może wkręcić sie na wyższe obroty ? czy szukać przyczyny gdzie indziej ? używana przepustnica będzie dopiero w środę ale chciałbym już poznać Wasze rady co można jeszcze sprawdzić? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 01-02-2010, 20:11
|
|
|
przepustnica gasząca normalnie jest otwarta a zamyka się tylko w czasie gaszenia silnika po to jest ten zbiornik koło egr akumulujący podciśnienie na czas gaszenia silnika .
Nie ma możliwości zamknięcia przepustnicy w czasie pracy silnika no chyba że elektrozawór który załącza podciśnienie nie chula i przepuszcza . Do puki nie usuniesz usterki możesz odłączyć ta przepustnice.
znając fachowość polskich mechaników to sprawdź czy nie zamienili przewodów vacumm idących do przepustnicy gaszącej z przewodami do regulacji ciśnienia turbiny
W 1.9 td kiedyś spotkałem się z przypadkiem kiedy mechanicy pozamieniali węzę sterujący egr z podnoszącymi obroty
Wszystko znajdziesz w manuale w ostatnim supplemenicie |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 11-02-2010, 18:58
|
|
|
Problem rozwiązany wymiana przepustnicy gaszącej na inną + podmiana przepływomierza i autko śmiga jak głupie |
|
|
|
 |
czester_
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-05-2011, 13:20
|
|
|
Panowie odnowie temat. Jak wygląda przepustnica gasząca? Jak ją diagnozować?
Od wczoraj auto przestało mi się wyłączać. Po przekręceniu silnik nadal pracuję. Chciałbym dokupić wadliwą część tylko nie wiem która to.
Czy przyczyną może być LDA? Już kiedys to regenerowałem? |
_________________ Moja Cari |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 03-05-2011, 14:45
|
|
|
w td zawór stop na pompie |
|
|
|
 |
czester_
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-05-2011, 19:11
|
|
|
Ten zawór jest zlokalizowany po prawej stronie pompy za taką podchodzącą pod złoty obudową?
Widziałem że idzie tam 3 przewodowy kabel. Wtyczka była zaolejona, myślałem, że w tym przyczyna ale po wyczyszczeniu nic to nie dało.
Powiedz mi który kabel jest od czego? Czy mógłbym sprawdzić zawór w ten sposób, że przyłożył bym niezależnie do wtyczki na zawór +12V. Jeśli auto by zgasło problem pewnie w stacyjce, jeśli nie problem z zaworem.
Dodam, że od jakiegoś czasu auto po przekręceniu kluczyka w off jeszcze chodził przez 2-3 sec.
Jeśli to problem z zaworem to wie ktoś jaki jest numer tej części. Znalazłem jedynie zawory stop dwu przewodowe bez immo.
Czytałem coś na mondeo klub, że podłączali i takie ale wolałbym prawidłowy.
Z góry dzięki za pomoc. Nie za bardzo uśmiecha mi się wydawanie 400 zamiast 100. |
_________________ Moja Cari |
|
|
|
 |
|
|