Dziwna praca klimy |
Autor |
Wiadomość |
Wolfix
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-03-2012, 22:38 Dziwna praca klimy
|
|
|
Witam!
Kolejne ciekawe spostrzeżenie . Autko nowe ,a ostatnie wiosenne temp. sprowokowały włączenie klimatyzacji na dłużej. Bez względu na to czy wszystko ustawię na „auto” czy ręcznie sprężarka na biegu jałowym(np. zatrzymywanie na światłach) co chwilę się wł. i wył. W poprzednich moich autach zasada była prosta włączone =włączone a off=off. Czyżby kolejne japońskie „novum „ czy też symptom początu problemów? |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 18-03-2012, 23:54
|
|
|
Poczytaj w Lancerze CY/CX "dziwne zachowanie klimy". TTTM. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-03-2012, 07:11 Re: Dziwna praca klimy
|
|
|
Wolfix napisał/a: | Czyżby kolejne japońskie „novum „ czy też symptom początu problemów? |
"novum" od ekologów... Prawie takie samo jak lakier Mnie bardziej wkurza, że mi odpala 2 wentylatory i na postoju huczy dość słyszalnie. Pstrykanie przy włączaniu mi nie przeszkadza. |
|
|
|
 |
lukjaw
Forumowicz
Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 41 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 19-03-2012, 13:41
|
|
|
Poczytałem trochę instrukcję ale nie znalazłem (albo czytałem nieuważnie) jednej informacji. Mianowicie jeżeli chcę , aby klima nie była włączona bo - np. na zewnątrz jest około 14-16 stopni , ale grzeje mocno słońce do szyb, i sam nawiew z zewnątrz mi wystarczy, to jak to ustawić w ASX? Wyłączam AUTO, obieg zamknięty OFF, temperatura nawiewu najniższa, i tak mam wrażenie, że dmucha z klimy. Generalnie da się to wyłączyć, jeżeli nastaw temperatury na gałce będzie niższy aniżeli na zewnątrz? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-03-2012, 14:43
|
|
|
Kompresor włączasz ręcznie wciskając któreś pokrętło i ma się zapalić śnieżynka. Sprężarka włączy się także sama po ustawieniu nawiewu na szybę. Więc śnieżynka się nie pali to kompresor klimatyzacji nie działa. |
|
|
|
 |
Wolfix
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 19-03-2012, 15:04
|
|
|
Trik napisał/a: | Poczytaj w Lancerze CY/CX "dziwne zachowanie klimy". TTTM. |
No i stała się jasność "TTTM" ma b. częste zastosowanie służące opisom dziwnych symptomów tej marki
Czy ktoś testował zachowanie klimatyzacji po wyłączeniu ustawień fabrycznych opisanych na str. 5-06 manualu? Chodzi o 10 sek przytrzymanie włącznika. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-03-2012, 16:00
|
|
|
Wolfix napisał/a: |
No i stała się jasność "TTTM" ma b. częste zastosowanie służące opisom dziwnych symptomów tej marki |
Czepiasz się. Chyba wszystkie obecnie produkowane samochody tak właśnie działają. |
|
|
|
 |
Wolfix
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 19-03-2012, 16:21
|
|
|
krzychu napisał/a: | Wolfix napisał/a: |
No i stała się jasność "TTTM" ma b. częste zastosowanie służące opisom dziwnych symptomów tej marki |
Czepiasz się. Chyba wszystkie obecnie produkowane samochody tak właśnie działają. |
Z podkreśleniem "chyba" |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-03-2012, 16:26
|
|
|
Wolfix, A tak z czysto ekonomicznego punktu widzenia wytłumacz dlaczego lepiej jest by sprężarka chodziła zawsze pełną mocą a temperaturę nawiewu regulować mieszaniem powietrza ciepłego z zewnątrz z powietrzem zimnym z klimy od wersji kiedy sprężarka działa impulsowo? |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Wolfix
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 19-03-2012, 17:00
|
|
|
Widzicie Panowie, człowiek żyjąc nabiera pewnych przyzwyczajeń na które nie zawsze zwraca uwagę nie mówiąc już o ich analizie. Tak też należy potraktować temat klimy. Skoro w poprzednich moich autach z klimatronikiem sprężarka nie posiadała trybu eco to chyba normalne jest zadanie pytania wprost -"o co chodzi?" Gdybym na co dzień testował auta różnych marek zapewne wiele kwestii było by bardziej zrozumiałych i oczywistych.
Co do ekologii. Kowalski bardziej by się ucieszył z produktu o wysokiej jakości i długiej żywotności zamiast być uszczęśliwiany gadżetami kochanych ekologów. Większość przecież narzeka na miękki lakier, szyby czy system AS&G. Mnie osobiście wkurza ciągłe pstrykanie elektromagnesu sprężarki. A idąc tokiem rozumowania ekologów i dyrektyw UE za chwilę będziemy pomykać autami wyprodukowanymi z suszonych liści
|
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-03-2012, 17:13
|
|
|
Wolfix, Deskę i boczki w swoim samochodzie już masz z PETów
Pykanie, niepykanie oto jest pytanie. Przy obecnym rozwoju elektroniki najlepszym sterowaniem urządzeniami z napędem elektrycznym jest sterowanie impulsowe (prąd stały) i częstotliwościowe (prąd przemienny) zdecydowanie bardziej efektywne niż jazda na maksa cały czas. A jak jest z żywotnością takich rozwiązań? Teoretycznie przy dobrym projekcie, dobrych podzespołach i dobrym wykonaniu - nie wpływa to na żywotność. Ale coraz częściej słyszy się różne teorie spiskowe, które pokątnie mówią o projektowaniu śmierci technologicznej urządzeń by nie były wieczne Jak to mówią ruch w interesie musi być. Zmienił się świat, ludzie nie kupują drogich dóbr które są wieczne bo niestety przy obecnym postępie szybko się starzeją tylko kupują błyszczące, tanie nowinki z wodotryskami, które szybko się nudzą i sięgają po następne.
Kijem panie Wisły nie zawrócisz. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 19-03-2012, 20:46
|
|
|
Wolfix napisał/a: | No i stała się jasność | Nie badź taki hop siup . Wskazałem Ci też temat, w którym masz sporą ilość odpowiedzi na Twoje pytania. I niech Ci się nie wydaje że ASX jest jakiś wyjątkowy, zarowno O2, ASX jak i Lancery miewają wspólne podzespoły, klimę też. Nie sądzisz chyba że MMC specjalnie zastosowało jakiś wynalazek, skoro w pozostałych dobrze sprzedających sie modelach mało kto dziamga na sprawdzone podzespoły np klimę. Silnik też masz po poprzedniku 1.5 4A91 czyli po jakimś tam modzie 1.6 4A92. |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-03-2012, 21:38
|
|
|
Wolfix napisał/a: | Kowalski bardziej by się ucieszył z produktu o wysokiej jakości i długiej żywotności zamiast być uszczęśliwiany gadżetami kochanych ekologów |
Wydaje mi się, że w większości przypadków, urządzenie włączane tylko wtedy, kiedy jest taka konieczność, ma dłuższą żywotność od tego, które chodzi cały czas... |
|
|
|
 |
linek
Nowy Forumowicz
Auto: Pnin 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2011 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-03-2012, 22:16 klima
|
|
|
Podążając za analogicznym urządzeniem - lodówką. Gdyby nie przerywana praca agregatu (klimy), to temperatura była by regulowana tylko otwieraniem drzwi w lodówce.
Więc pewnie na stałe były by uchylone aby nie zamrozić na kość ulubionego piwa
A w tym momencie marnujemy energię.
Wracając do ASX. Przerywana praca agregatu klimy ma ten sam powód. Aby utrzymać stałą temperaturę oraz optymalizować zużycie energii (czytaj paliwa).
Agregat działa zero-jedynkowo. Włączona (100%) wydajności(mocy) - wyłączona (0%). A jest to urządzenie które potrzebuje całkiem sporo energii.
Opcją by było włączenie wyłączanie nawiewu - ale kto by wytrzymał taki cyrk, gdyby co chwila goniło chłodne powietrze na zmianę z ciepłym ? Mieszanie też jest bez sensu bo mamy coś ala lodówka z uchylonymi drzwiami. Część schłodzonego powietrza trzeba by podgrzać lub wypuścić na zewnątrz autka.
Tak jak w ASX pracuje klima w hondach (civic, accord - miałem oba, to samo zachowanie). Śmiesznie było w civicu 1,4 bo z pełnym obciążeniem na 5 biegu, jak się włączała klima to przestawał przyspieszać
Zresztą stacjonarna klima pracuje dokładnie na tej samej zasadzie. Chodzi o utrzymanie w miarę stałej temperatury na wymienniku ciepła (ta dmuchawa ) w pomieszczeniu.
Reasumując - przerywana praca sprężarki to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie
Pozdr |
|
|
|
 |
Wolfix
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 29 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 19-03-2012, 22:29
|
|
|
Myślę ,iż temat został na tyle „prześwietlony” że można go już zamknąć - THX |
|
|
|
 |
|