Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwna praca klimy
Autor Wiadomość
Wolfix 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 18-03-2012, 22:38   Dziwna praca klimy

Witam!
Kolejne ciekawe spostrzeżenie . Autko nowe ,a ostatnie wiosenne temp. sprowokowały włączenie klimatyzacji na dłużej. Bez względu na to czy wszystko ustawię na „auto” czy ręcznie sprężarka na biegu jałowym(np. zatrzymywanie na światłach) co chwilę się wł. i wył. :?: W poprzednich moich autach zasada była prosta włączone =włączone a off=off. Czyżby kolejne japońskie „novum „ czy też symptom początu problemów?
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 18-03-2012, 23:54   

Poczytaj w Lancerze CY/CX "dziwne zachowanie klimy". TTTM. :twisted:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-03-2012, 07:11   Re: Dziwna praca klimy

Wolfix napisał/a:
Czyżby kolejne japońskie „novum „ czy też symptom początu problemów?


"novum" od ekologów... Prawie takie samo jak lakier :finga: Mnie bardziej wkurza, że mi odpala 2 wentylatory i na postoju huczy dość słyszalnie. Pstrykanie przy włączaniu mi nie przeszkadza.
 
 
lukjaw 
Forumowicz

Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 41
Skąd: małopolska
Wysłany: 19-03-2012, 13:41   

Poczytałem trochę instrukcję ale nie znalazłem (albo czytałem nieuważnie) jednej informacji. Mianowicie jeżeli chcę , aby klima nie była włączona bo - np. na zewnątrz jest około 14-16 stopni , ale grzeje mocno słońce do szyb, i sam nawiew z zewnątrz mi wystarczy, to jak to ustawić w ASX? Wyłączam AUTO, obieg zamknięty OFF, temperatura nawiewu najniższa, i tak mam wrażenie, że dmucha z klimy. Generalnie da się to wyłączyć, jeżeli nastaw temperatury na gałce będzie niższy aniżeli na zewnątrz?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-03-2012, 14:43   

Kompresor włączasz ręcznie wciskając któreś pokrętło i ma się zapalić śnieżynka. Sprężarka włączy się także sama po ustawieniu nawiewu na szybę. Więc śnieżynka się nie pali to kompresor klimatyzacji nie działa.
 
 
Wolfix 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 19-03-2012, 15:04   

Trik napisał/a:
Poczytaj w Lancerze CY/CX "dziwne zachowanie klimy". TTTM. :twisted:

No i stała się jasność :D "TTTM" ma b. częste zastosowanie służące opisom dziwnych symptomów tej marki :lol:
Czy ktoś testował zachowanie klimatyzacji po wyłączeniu ustawień fabrycznych opisanych na str. 5-06 manualu? Chodzi o 10 sek przytrzymanie włącznika.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-03-2012, 16:00   

Wolfix napisał/a:

No i stała się jasność :D "TTTM" ma b. częste zastosowanie służące opisom dziwnych symptomów tej marki :lol:


Czepiasz się. Chyba wszystkie obecnie produkowane samochody tak właśnie działają.
 
 
Wolfix 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 19-03-2012, 16:21   

krzychu napisał/a:
Wolfix napisał/a:

No i stała się jasność :D "TTTM" ma b. częste zastosowanie służące opisom dziwnych symptomów tej marki :lol:


Czepiasz się. Chyba wszystkie obecnie produkowane samochody tak właśnie działają.

Z podkreśleniem "chyba" :lol:
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-03-2012, 16:26   

Wolfix, A tak z czysto ekonomicznego punktu widzenia wytłumacz dlaczego lepiej jest by sprężarka chodziła zawsze pełną mocą a temperaturę nawiewu regulować mieszaniem powietrza ciepłego z zewnątrz z powietrzem zimnym z klimy od wersji kiedy sprężarka działa impulsowo?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Wolfix 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 19-03-2012, 17:00   

Widzicie Panowie, człowiek żyjąc nabiera pewnych przyzwyczajeń na które nie zawsze zwraca uwagę nie mówiąc już o ich analizie. Tak też należy potraktować temat klimy. Skoro w poprzednich moich autach z klimatronikiem sprężarka nie posiadała trybu eco to chyba normalne jest zadanie pytania wprost -"o co chodzi?" Gdybym na co dzień testował auta różnych marek zapewne wiele kwestii było by bardziej zrozumiałych i oczywistych.
Co do ekologii. Kowalski bardziej by się ucieszył z produktu o wysokiej jakości i długiej żywotności zamiast być uszczęśliwiany gadżetami kochanych ekologów. Większość przecież narzeka na miękki lakier, szyby czy system AS&G. Mnie osobiście wkurza ciągłe pstrykanie elektromagnesu sprężarki. A idąc tokiem rozumowania ekologów i dyrektyw UE za chwilę będziemy pomykać autami wyprodukowanymi z suszonych liści
:wink:
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-03-2012, 17:13   

Wolfix, Deskę i boczki w swoim samochodzie już masz z PETów ;)
Pykanie, niepykanie oto jest pytanie. Przy obecnym rozwoju elektroniki najlepszym sterowaniem urządzeniami z napędem elektrycznym jest sterowanie impulsowe (prąd stały) i częstotliwościowe (prąd przemienny) zdecydowanie bardziej efektywne niż jazda na maksa cały czas. A jak jest z żywotnością takich rozwiązań? Teoretycznie przy dobrym projekcie, dobrych podzespołach i dobrym wykonaniu - nie wpływa to na żywotność. Ale coraz częściej słyszy się różne teorie spiskowe, które pokątnie mówią o projektowaniu śmierci technologicznej urządzeń by nie były wieczne ;) Jak to mówią ruch w interesie musi być. Zmienił się świat, ludzie nie kupują drogich dóbr które są wieczne bo niestety przy obecnym postępie szybko się starzeją tylko kupują błyszczące, tanie nowinki z wodotryskami, które szybko się nudzą i sięgają po następne.
Kijem panie Wisły nie zawrócisz.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 19-03-2012, 20:46   

Wolfix napisał/a:
No i stała się jasność
Nie badź taki hop siup :roll: . Wskazałem Ci też temat, w którym masz sporą ilość odpowiedzi na Twoje pytania. I niech Ci się nie wydaje że ASX jest jakiś wyjątkowy, zarowno O2, ASX jak i Lancery miewają wspólne podzespoły, klimę też. Nie sądzisz chyba że MMC specjalnie zastosowało jakiś wynalazek, skoro w pozostałych dobrze sprzedających sie modelach mało kto dziamga na sprawdzone podzespoły np klimę. :lol: Silnik też masz po poprzedniku 1.5 4A91 czyli po jakimś tam modzie 1.6 4A92.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2012, 21:38   

Wolfix napisał/a:
Kowalski bardziej by się ucieszył z produktu o wysokiej jakości i długiej żywotności zamiast być uszczęśliwiany gadżetami kochanych ekologów

Wydaje mi się, że w większości przypadków, urządzenie włączane tylko wtedy, kiedy jest taka konieczność, ma dłuższą żywotność od tego, które chodzi cały czas... :)
 
 
linek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pnin 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2012, 22:16   klima

Podążając za analogicznym urządzeniem - lodówką. Gdyby nie przerywana praca agregatu (klimy), to temperatura była by regulowana tylko otwieraniem drzwi w lodówce.
Więc pewnie na stałe były by uchylone aby nie zamrozić na kość ulubionego piwa :)
A w tym momencie marnujemy energię.
Wracając do ASX. Przerywana praca agregatu klimy ma ten sam powód. Aby utrzymać stałą temperaturę oraz optymalizować zużycie energii (czytaj paliwa).
Agregat działa zero-jedynkowo. Włączona (100%) wydajności(mocy) - wyłączona (0%). A jest to urządzenie które potrzebuje całkiem sporo energii.
Opcją by było włączenie wyłączanie nawiewu - ale kto by wytrzymał taki cyrk, gdyby co chwila goniło chłodne powietrze na zmianę z ciepłym ? Mieszanie też jest bez sensu bo mamy coś ala lodówka z uchylonymi drzwiami. Część schłodzonego powietrza trzeba by podgrzać lub wypuścić na zewnątrz autka.

Tak jak w ASX pracuje klima w hondach (civic, accord - miałem oba, to samo zachowanie). Śmiesznie było w civicu 1,4 bo z pełnym obciążeniem na 5 biegu, jak się włączała klima to przestawał przyspieszać ;)
Zresztą stacjonarna klima pracuje dokładnie na tej samej zasadzie. Chodzi o utrzymanie w miarę stałej temperatury na wymienniku ciepła (ta dmuchawa ;) ) w pomieszczeniu.

Reasumując - przerywana praca sprężarki to najbardziej ekonomiczne rozwiązanie :)

Pozdr
 
 
Wolfix 
Nowy Forumowicz


Auto: ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Siedlce
Wysłany: 19-03-2012, 22:29   

Myślę ,iż temat został na tyle „prześwietlony” że można go już zamknąć - THX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.