Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E55A 2.0] Skakanie obrotów i gaśnięcie samochodu
Autor Wiadomość
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
  Wysłany: 14-01-2011, 11:51   [E55A 2.0] Skakanie obrotów i gaśnięcie samochodu

Witam.

Mam problem z moim Galantem (2.0 + LPG). Obroty skaczą - nagłe spadki o jakieś 100 i powrót do poprzedniej wartości, częściej to występuje na zimnym silniku. Po odłączeniu tego czegoś co na zdjęciu zaznaczyłem w czerwonym kółku (przepływka?) obroty są równe - jednak wyższe na gazie (około 3tys.). Czy to świadczy, że to właśnie to jest do wymiany?



Drugi problem jest z tym, że samochód najprawdopodobniej nie ma ssania. Gdy jest zimy obroty są na poziomie 600, a przy przygazowaniu i puszczeniu spadają tak, że silnik się dusi i gaśnie. Podobnie jest np. przy wejściu w zakręt ze wciśniętym sprzęgłem. Silnik gaśnie ponieważ obroty spadają, a wiadomo pasek od wspomagania dodaje obciążenia dla silnika. Czy to jest inny problem czy związane z tym powyżej?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez Swiezu 14-01-2011, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11132
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-01-2011, 12:04   

Swiezu, to się dzieje na gazie,czy benzynie?
_________________

 
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-01-2011, 12:28   Re: Skakanie obrotów i gaśnięcie samochodu

Cytat:
Czy to świadczy, że to właśnie to jest do wymiany?


nie to wcale nie oznacza ze to jest do wymiany, do wymiany masz ten silniczek niby krokowy ktory akurat w tym silniku nie jest krokowy to jest taka cała "podstawka" pod przeepustnicą, ciezko dostac tylko a cena jest i tak taka sama praktycznie co przepustnica uzywana ( u siebie kupilm z calą przepustnicą) wiec obstawialbym wlasnie to, chyba ze to dzieje sie tylko na gazie to wtedy wizyta u gazownika. Za tak zwane " ssanie " odpowiada rowniez ten "silniczcek" poza tym jest juz taki wątek bardzo dobrze opisany, szukaj
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 14-01-2011, 12:31   

jacek11 napisał/a:
Swiezu, to się dzieje na gazie,czy benzynie?

I na tym i na tym.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11132
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-01-2011, 13:26   

Na początek sprawdź błędy ECU.Wyczyść porządnie przepustnicę,i ustaw obroty.
Przepływkę masz raczej dobrą.
tutaj znajdziesz jak sprawdzić błędy: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435

tutaj opis jak ustawić przepustnicę,i obroty: http://mitsubishifan.webpark.pl/
Pozdro. :)
_________________

 
 
 
paveu79 
Nowy Forumowicz

Auto: E55A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: żeszuf
Wysłany: 17-01-2011, 00:14   

miałem to samo, błędy krokowego i położenia przepustnicy, kupiłem używana przepustnice i wszystko gra
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 23-01-2011, 22:51   

Wszystko wskazuje na to, że nie mam błędów ECU. Kontrolka przy sprawdzaniu normalnie gaśnie.
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-01-2011, 00:17   

wymrygiwales bledy ? czy po prostu gaasnie po zaplonie ? u mnie tez nie swiecila sie jak mialem zwalony silniczek dopiero jak zwarlem te piny i wymrygalem bledy wymrygalo mi silniczek
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 24-01-2011, 12:10   

No właśnie w temacie "Błedy 11 i 41" dopisałem:

"A co wymryga? Jeżeli nie będzie błędów. Jak pojeździłem trochę na benzynie kontrolka zgasła stąd wnioskuję, że mogła świecić ze względu na wtryski (?) - raz mi się zaświeciła też na chwile na benzynie. Teraz jak sprawdzam błędy kontrolka zachowuje się normalnie - tj. gaśnie po jakichś 10 sekundach, szybciej niż SRS."

Już tutaj w jednym wątku to ciągnijmy. Może źle coś zwarłem. Teraz głupie pytanie.

Jak rozumiem mam zewrzeć te małe "dziurki" na górze. Nie te środkowe?

[ Dodano: 24-01-2011, 12:11 ]
Ciężko tam dość i nawet nie widzę gdzie dokładnie są piny, a coś mi w tych małych mrygało srebrnego. A też nie chciałem zewrzeć za dużo.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11132
Skąd: Radomsko
Wysłany: 24-01-2011, 16:18   

Swiezu napisał/a:
Jak rozumiem mam zewrzeć te małe "dziurki" na górze. Nie te środkowe?

tak,musisz zewrzeć te dwa piny.
Kontrolka silnika po włączeniu zapłonu zapali się,zgaśnie normalnie jak zwykle,a potem zacznie mrugać.Licz dokładnie mrugnięcia.Błędów nie ma,kiedy kontrolka mruga jednostajnie.
_________________

 
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 29-01-2011, 00:33   

Udało się dopiero po wnikliwej analizie zdjęcia :) (kostka u mnie była odwrotnie niż na zdjęciu).

W każdym razie u mnie pokazało błędy, kolejno: 11, 55, 41.

11 i 41 zapewne z powodu LPG, zgodnie z tematem "Błędy 11 i 41".
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-01-2011, 09:59   

a 55 to silniczek
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 29-01-2011, 10:27   

jaki silniczek? krokowy? I pytanko jeszcze gdzie można sprawdzić co znaczą błędy? Na forum nie znalazłem.
 
 
paveu79 
Nowy Forumowicz

Auto: E55A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 6
Skąd: żeszuf
Wysłany: 29-01-2011, 11:41   

Odczyt:
-Podłączyć końcówkę 1 do końcówki 4.
-Włączyć zapłon.
-Na wyświetlaczu w tablicy rozdzielczej pojawiają się kody błędów.
Resetowanie:
-Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na 30 sekund.
Sygnał:
-Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 1.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
- Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
-Po przekazaniu pierwszego kodu następuje przerwa (lampka gaśnie na 2.5 sekundy), a następnie przekazywany jest kolejny kod.
-Kiedy przekazane zostaną wszystkie kody następuje przerwa (lampka gaśnie na 4.5 sekundy), a następnie powtarzana jest sekwencja kodów błędów. Kody są powtarzane dopóki końcówka 1 jest podłączona do końcówki 4 w złączu diagnostycznym.

Kody:
Usterek nie ma wtedy, gdy lampka kontrolna silnika pulsuje w sposób ciągły co 0.5 sekundy.
Jeśli lampka kontrolna silnika pozostaje zgaszona, to ECU jest uszkodzony (kod błędu 0).
11 Sygnał czujnika tlenu bez zmian.
12 Miernik przepływu wirowego powietrza Karman.
13 Zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie na czujniku temperatury powietrza.
14 Czujnik położenia przepustnicy z przełącznikiem biegu jałowego.
15 Czujnik położenia silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
21 Czujnik temperatury chłodziwa.
22 Czujnik obr/min.
23 Czujnik zwrotnego położenia odkorbowego.
24 Czujnik prędkości pojazdu.
25 Czujnik ciśnienia bezwzględnego.
31 Czujnik uderzeń.
32 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
36 Złącze korekcyjne zapłonu (złącze jest podłączone do uziemienia lub występuje zwarcie w zespole przewodów)
41 Wtryskiwacz.
44 Moduł zapłonu, cewka zapłonowa.
54 Element uniemożliwiający uruchomienie.
55 Silnik skokowy lub regulacyjny prędkość na biegu jałowym.
61 Sygnał przesunięcia przekładni automatycznej.
63 Czujnik tlenu (tylko typy ze złączem 10 wtykowym do czujnika tlenu)
71 Solenoid próżniowy (TCS)
72 Solenoid układu wentylacji (TCS)
 
 
Swiezu 
Forumowicz

Auto: Był Galant|Jest Xedos 6 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Nysa
Wysłany: 29-01-2011, 11:59   

Ok dzięki wszystkim. Czyli, aby go wyleczyć trzeba wymienić jak wcześniej sugerowali przepustnice? (lub wyczyścić rzecz jasna).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.