Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Patrzcie mechanikom na ręce - PRZESTROGA
Autor Wiadomość
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-05-2011, 23:36   Patrzcie mechanikom na ręce - PRZESTROGA

Po wstępnym dotarciu silnika (przebieg 3366 km) wybrałem się do ASO celem wymiany oleju i filtra jego. Olej miałem swój (Fuchs Titan Pro C-2 SAE 5W-30) w bagażniku, o czym poinformowałem przyjmującego mnie pana w garniturze oddając mu kluczyki w biurze serwisu. Pan ten wjechał autem na halę i przekazał młodemu serwisantowi, który usługę wymiany oleju i filtra miał wykonać. Pytałem o możliwość wejścia na halę na czas wymiany, ale mi odmówiono ze względów bezpieczeństwa (u Fiata nie było z tym problemu). Z uwagi na niezłą pogodę przechadzałem się po placu przed halą i obserwowałem poczynania pana serwisanta.
Po spuszczeniu starego oleju, wymianie filtra i opuszczeniu auta na podnośniku po paru chwilach zauważyłem iż zamierza uruchomić silnik :shock: myślałem, że bez oleju bo z bagażnika nic nie wyjął. Okazało się, że pan w garniturze nie poinformował młodego serwisanta iż ma mi wlać MÓJ olej, a ten wlał to co akurat mieli w beczce czyli Castrol TWS Motorsport 10W-60, API SJ/CF i jeszcze mówi, że do wszystkich aut taki właśnie leją (trochę duży kontrast, gdyż fabrycznie był wlany jakiś 0W-20).
Kazałem grzecznie panu olej spuścić i wlać to, co przywiozłem.
Pierwszy raz widziałem tak "ciężki" olej silnikowy, na lato pewnie byłby dobry (na rajd Dakar), ale zimą mogłoby być silnikowi ciężko. Poza tym producent w instrukcji zaleca klasę jakościową wg. API SM, a tu była SJ, a więc o trzy klasy za niska.

Trochę sie rozpisałem, ale to jako przestroga dla wszystkich Mitsumaniaków. Jak tylko możecie, to patrzcie mechanikom na ręce.

(ASO - Her-Gum Zabrze)
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-05-2011, 23:55   

lichy, kiedy tam byłeś?
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
zenker 
Mitsumaniak


Auto: Lancer X 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 81
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-05-2011, 00:51   

dziwie mnie troche po co wymieniac olej przy tak małym przebiegu przeciez normalnie trzeba wymieniac 20 tys albo rok czasu ja mam przebieg 2149km i mam tez niby ten olej wymienic??prosze o odpis silnik 1.8
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2011, 00:59   

Chyba nie mieli prawa Ci zabronić patrzenia na prace mechanika... Jeśli chcesz-możesz doglądać co i jak jest robione, a już na pewno w ASO. Chyba że mają jakiś regulamin-osoby nie uprawnione nie mają wstępu na hale. Tak swoją drogą, w ASO, nie zawsze ale często pracują niewykwalifikowani pracownicy więc trzeba uważać. A jak coś się dzieje z autem, od razu by wszystko wymieniali, niekiedy bez dokładnego sprawdzenia przyczyny....
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 09-05-2011, 01:08   

zenker, http://forum.mitsumaniaki...highlight=oleju miłego czytania.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
DjQuest 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: Miasto Kraków
Wysłany: 09-05-2011, 10:33   

Widać zaczyna być standardem, partactwo i niechlujstwo w ASO Mitsubishi , to nie pierwszy przypadek w ostatnim czasie.Taka nowa opcja w serwisowaniu, aby szybciej kupować nowe auta :) .
_________________
Kluczem sukcesu jest zaangażowanie emocjonalne :)
 
 
lichy 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 298
Skąd: Gliwice
Wysłany: 09-05-2011, 11:02   

pawliku napisał/a:
lichy, kiedy tam byłeś?

W piątek 6 maja po południu.

[ Dodano: 09-05-2011, 11:16 ]
zenker napisał/a:
po co wymieniac olej przy tak małym przebiegu

Na wymianę zdecydowałem się, gdyż fabrycznie wlany olej był rzadki jak woda (0W-20) i po wstępnym dotarciu wolałem wymienić.
Pisałem o tym tutaj

Oczywiście zrobisz, jak zechcesz.

[ Dodano: 09-05-2011, 11:21 ]
DjQuest napisał/a:
Widać zaczyna być standardem, partactwo i niechlujstwo w ASO Mitsubishi , to nie pierwszy przypadek w ostatnim czasie.Taka nowa opcja w serwisowaniu, aby szybciej kupować nowe auta :) .

Nie chodzi mi tu o to, że pracownicy się ze sobą nie dogadali, ale przede wszystkim o to, że wlewają olej, niezalecany przez producenta samochodu.
_________________
lichy :clown: Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 09-05-2011, 23:48   

lichy napisał/a:
pawliku napisał/a:
lichy, kiedy tam byłeś?


W piątek 6 maja po południu.
hmm a siedziałem tam u nich w piątek po południu ech nie widziałem cie nieważne :P sie zapytam który taki mądry podejmuje tam takie decyzje :P :P :D
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-05-2011, 18:46   

zenker napisał/a:
dziwie mnie troche po co wymieniac olej przy tak małym przebiegu przeciez normalnie trzeba wymieniac 20 tys albo rok czasu ja mam przebieg 2149km i mam tez niby ten olej wymienic??prosze o odpis silnik 1.8


tak po prawdzie to olej mozna zmieniac "skolko ugladno" co dwa tygodnie, bez wzgledu na przebieg. Tak samo jak kilka osob po kupnie Lancerka wymienilo olej w skrzyni....

tylko po co :shock:
 
 
DjQuest 
Mitsumaniak


Auto: Lancer SD 1,5 Invite Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 188
Skąd: Miasto Kraków
Wysłany: 10-05-2011, 21:47   

jac napisał/a:
Tak samo jak kilka osob po kupnie Lancerka wymienilo olej w skrzyni....

tylko po co :shock:


Wymień to Sam się zdziwisz po co :) , nie piszę o odczuciach, ale tego wodnego mazidła, co jest zalewane od 2009 r .Czasy jakości firmy Mitsubishi i nie tylko tej firmy już za nami :( . Koszty produkcji zaniżane do maxa, a eksploatacja tylko we własnym zakresie, bo serwisy ASO, to teraz wielka pomyłka.Life is brutal :)
_________________
Kluczem sukcesu jest zaangażowanie emocjonalne :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-05-2011, 13:47   

Zielu175 napisał/a:
Jeśli chcesz-możesz doglądać co i jak jest robione, a już na pewno w ASO
W niektórych ASO możesz bez problemu, w niektórych nie masz możliwości.
lichy napisał/a:
wlał to co akurat mieli w beczce czyli Castrol TWS Motorsport 10W-60, API SJ/CF i jeszcze mówi, że do wszystkich aut taki właśnie leją (trochę duży kontrast, gdyż fabrycznie był wlany jakiś 0W-20).
ciekawe czy piszą o tym co zalane na fakturach i co na to MMC? Znowu "ASO zapewnia jakość"? Gdybyś sam przywiózł taki olej, to miałbyś wpisy w książce, systemie i gdzie by się tylko dało, że nie jest zgodny ze specyfikacją, aby w razie jakiejś awarii silnika posłać Cię na drzewo z reklamacją. A jak ASO leje byle co, to już wszystko OK?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
megas1 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 76
Skąd: google
Wysłany: 16-05-2011, 14:24   

Rezon, aż się cały trzęsę jak mam jechać na drugi przegląd - to już będzie ostatni raz w Boguchwale, potem będę jeździł 300 metrów dalej do Autokliniki. Pozdrawiam z Rzeszowa, spotkaliśmy się w zeszłym roku w KRK.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-05-2011, 13:31   

megas1 napisał/a:
Pozdrawiam z Rzeszowa, spotkaliśmy się w zeszłym roku w KRK.
Miło powitać. Od zakupu Outka olej wożę zawsze swój - przynajmniej wiem, jakie opakowanie przywożę, a z dużych źródeł, więc duża szansa, że i zawartość odpowiednia. Mnie ostatnio na przeglądzie w Lublinie zdziwiło, że nie oddali mi min. 0,5l, które zazwyczaj zostawało w bańce. Ale jak po jakimś czasie sprawdziłem bagnecik, to już wiem dlaczego - wlali całość, nie przejmując się kreskami min i max ;) . Na szczęście traktory nie są wrażliwe, w benzynie nie odpuściłbym sprawy, bo łatwo załatwić katalizator taką hojnością.
megas1 napisał/a:
potem będę jeździł 300 metrów dalej do Autokliniki.
to były wspólnik właściciela ASO Mitsu - ciekawe dlaczego utracili autoryzację Toyoty 12 lat temu? Wtedy się rozstali...
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Ahanaka 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 SB '2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-06-2011, 10:11   Olej

Skoro jesteście w temacie oleju wymieniać / nie wymieniać i jaki.

To wybieram się wymienić Olej przy 2 000 obecny przebieg to 1 500 Lancer 1.6 sb
Troszkę przeglądałem forum pod względem wymiany oleju większość miśkowców poleca SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30 4L, co wy macie?

Jeśli zna ktoś dobry sklep w Krakowie z filtrami które by pasowany to liczę na namiary.

Zastanawiam się teraz czy wybrać się z wymianą oleju do aso czy wykonać to we własnym zakresie (podobno nie traci się gwarancji) Druga opcja to wyprawa do Filipowicza (KRK), czy jest sens? Wydaje mi się, że obroty w moim misku są jakby zmniejszone czy ktoś robił przegląd po 2k km u filipowicza? Co tam jeszcze sprawdzają?
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 14-06-2011, 14:56   

Jedź do ASO z własnym olejem, kupiłeś nowy to dbaj trochę o książkę serwisową :lol:

Wczoraj wymieniałem olej w Cari (oczywiście nie w ASO) i z własnym olejem zapłaciłem 43zł / usługa + filtr.
Zapomniałem o filtrze powietrza, dzisiaj jadę naprawić błąd :P .
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.