7 generation Galant story |
Autor |
Wiadomość |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-05-2011, 20:39 7 generation Galant story
|
|
|
Witam chciałbym tu więcej opisać o usportowionych wersjach 7 generacji Galanta
Opiszę tutaj troszkę ciekawostek, specyfikacji technicznych informacji modelowych i zdjęć dotyczących Galantów 7 generacji
1990 rozpoczęto pierwsze prace nad produkcją nowego galanta 7 generacji wedle niektórych danych pierwsze prototypy pojawiały się już na początku tego roku
Galant miał być od teraz wizytówką możliwości technicznych firmy gdyż model Lancer przejął pałeczkę w sportach motorowych po poprzednim modelu Galanta
Tak więc firma Mitsubishi nie była ograniczona specyfikacjami rajdowymi ani też przystosowaniem samochodu by jak najlepiej sprawdzał się w sportach motorowych
Nowy Galant dostał nową linie widlastych silników Mitsubishi zaprojektowanych w Japonii przy współpracy z biurem konstrukcyjnym Chryslera na mocy nowej współpracy
przez którą powstał amerykański odłam Mitsubishi ( DSM Diamond Star Motors )... Oba koncerny wcale nie produkowały silników razem jak się wielu osobom wydaje współpraca
miała raczej charakter wymiany doświadczeń, sposobów produkcyjnych oraz technologii Chrysler chciał unowocześnić swoje silniki a Mitsubishi chciało dostać się na rynek amerykański.
Z przeanalizowania doświadczenia amerykańskiego koncernu z widlastymi silnikami Mitsubishi wyprodukowała swoją własną nową linie silników w układzie "V".
Dodatkowo w Galancie znalazły się udoskonalone jednostki rzędowe z poprzedniej generacji modelu znany już 4G63 na jednym wałku rozrządu został zamontowany w nowym modelu Galanta lecz została
zwiększona liczba zaworów do 16stu na bazie tego silnika powstał też 4G64 2,4 litra przeznaczony tylko na amerykański rynek występował w konfiguracji SOHC i DOHC i był oferowany tylko i wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów oraz
napędem na przednią oś oraz w przeciwieństwie to innych galantów siódmej generacji amerykańska wersja była produkowana aż do końca 98 roku i w momencie wycofania innych modeli przeszła gruntowny lifting i od 96 była też
oferowana właśnie w wersji DOHC...
W całym okresie produkcji 7 generacji ( nie licząc amerykańskiej wersji ) przeszła ona jeden lifting w 1994 roku diesel otrzymał system świec żarowych oparty tylko na jednym przekaźniku, wprowadzono wersje nadwoziową hatchback
, zamontowano całkiem nowo wyglądającą kierownice z airbagiem, wprowadzono do oferty możliwość montażu poduszki powietrznej pasażera oraz weszła nowa wersja ospojlerowania tzw. Diamond Edition
Galant 7generacji posiadał też nowa innowacyjną skrzynie biegów automatyczną która zapamiętywała styl jazdy kierowcy i odpowiednio reagowała w stosunku do właściciela pojazdu
Z ciekawszych modeli oferowanych na japońskim rynku były takie modele jak VR4, VR4 S-type, VX-R, Viento 4, 1.8 Viento i Sports GT
( o E88A nie wspominam każdy go tu zna)
Najmniej wiadomo o Mitsubishi Galant 1.8 Viento E53A
Był to samochód z najmniejszym silnikiem V6 w ofercie miał tylko 1.8 litra 6A11
Była to jednostka 24 zaworowa lecz SOHC czyli na jednym wałku rozrządu na każdej głowicy
Dysponował mocą 135KM i był oferowany tylko z napędem na przód
Drugim z najbardziej pożądanych modeli był Mitsubishi Galant VR4 E84A
Oferowany tylko w sedanie w normalnym pakiecie ospojlerowania
Posiadał napęd na 4 koła i system 4WS w konfiguracji z automatyczną 4 biegową skrzynią biegów posiadał 210KM a w 5 biegowym manualu posiadał aż 240KM
Po 1994 roku E84A stał się modelem eksportowym
E84A był możliwy podobno do dostania z kierownicą po lewej po 94 roku E74A nie był nigdy oferowany z kierownicą po lewej
Bratem bliźniakiem modelu VR4 był Mitsubishi Galant VR4 S-Type E74A
Był to ten sam samochód lecz bez układu 4WS lesz prawdopodobnie za miast niego posiadał dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Bardzo popularny model w Japonii
po 1994 roku był oferowany tylko w pakiecie Diamond Edition oraz z nowym tylnym spojlerem
Wraz z wprowadzeniem nowej wersji nadwoziowej hatchback pojawiła się też topowa wersja tego nadwozia Mitsubishi Galant Sports GT E74A
Miał dokładnie takie same osiągi jak VR4 i VR4 S-Type
I tak jak VR4 S-Type oferowany tylko w pakiecie Diamond Edition i w dwukolorowym nadwoziu w opcjach można było zażyczyć sobie jednolity kolor, orurowanie przednie, relingi, reflektory przeciwmgielne te mimo iż to flagowy model nie były w standardzie w sports GT chodź tu też pewnie wszystko zależy od kraju w którym był oferowany. Najlepiej sprzedająca się wersja galanta z serii VR
W 1995 roku po 2 latach produkcji galanta pojawił się wolnossący E74A przypuszczam że Mitsu po 2 latach chciało odświeżyć swoją ofertę posiadał 170KM i LSD oferowany też tylko w pakiecie Diamond Edition
Następnym z rodziny potężnych Miśków był najpotężniejszy wolnossak w ofercie Mitsubishi Galant VX-R E54A
Był to jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie miśków posiadał silnik 2.0 V6 6A12 z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC i posiadał system MD który odłączał nie potrzebne cylindry w celu zwiększenia
oszczędności paliwa przy nie obciążonym silniku i utrzymywaniu stałej prędkości silnik chodził nawet tylko na 3 garach z 6 lecz gdy tylko się chciało można było depnąć i mieć do dyspozycji całe 200KM
Auto według producenta przy stałej jeździe z prędkością 60km/h zużywało 4,5 litra paliwa na 100km występował tylko z napędem na przednią oś dlatego iż Mitsubishi chciało pokazać że jest w stanie zrobić auto ekonomiczne i w dodatku bardzo mocne
w tym celu by dodatkowo poprawić ekonomie zdecydowało się tylko na napęd na jedną oś.
http://www.youtube.com/watch?v=h_rJ8meXsa0
http://www.youtube.com/watch?v=lBVxKXugXZY
Kolory w jakich były oferowane galanty VR4 tam gdzie macie w drugiej rubryce krzaczki to te kolory były reszta nie wiem po co napisana jest
To tyle na razie nie chce mi się więcej pisać teraz stopniowo w miarę czasu będę dopisywał co wiem więc na razie mało odkrywczo no chyba że ktoś nie wiedział o istnieniu VX-R |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
Ostatnio zmieniony przez Wszyc 08-05-2011, 23:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
BeNeK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 1.8 16v140km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-05-2011, 21:29
|
|
|
nono Ciekawe , mi najbardziej podoba się vr-4 type s |
_________________ “Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
ś.p. Colin McRae |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-05-2011, 21:31
|
|
|
Myślałem nad tym spojlerem ale nie wiem sam w sumie trochę ordynarny ale z drugiej strony JDM jak nic pożyjemy zobaczymy |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-05-2011, 21:33
|
|
|
Ejj nooo Liczyłem tutaj na długą lekturę a tu nic no nic, pisz pisz będę czekał |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11148 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-05-2011, 21:33
|
|
|
Ten Mivec całkiem fajniutki takiego znaleźć to by było coś.Z takim spalaniem,to złoto |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-05-2011, 21:34
|
|
|
bo przeżywają wszyscy że chcą już po za tym napisałem więcej ale mi się komp zawiesił zanim kliknęłam wyślij wszystko poszło w pipe i już mi się nie chciało
Napiszę coś jeszcze jak dostanę więcej info z kraju kwitnącej wiśni |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
mc
Forumowicz

Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 208 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-05-2011, 16:02
|
|
|
Wszyc, a dokopałeś się może do informacji jaką nazwę miał E88A (vr-4, viento??czy jeszcze inną?) bo nigdzie właściwie tego nie znalazłem. I czy był oferowany tylko na Europę?? |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-05-2011, 17:22
|
|
|
nie nie znam nazwy E88A wiem tyle że był głównie przeznaczony według producenta na kraje skandynawskie ale było można też go zamówić w innym kraju, na pewno w USA nie był dostępny nie wiem jak z Japonią |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 16-05-2011, 23:33
|
|
|
eh niezłe te gale były najlepszy chyba VX-R , napewno najciekwszy |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|