[EA5A 2.5] Silnik 2.5 Padnięta jedna panewka |
Autor |
Wiadomość |
DamianBlue
Mitsumaniak vel FURIAN

Auto: Galant'97 2,5 V6 24V Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 03-05-2009, 22:39 [EA5A 2.5] Silnik 2.5 Padnięta jedna panewka
|
|
|
Witam Szanownych Kolegów,
Mam takową sytuację i chciałbym żeby wypowiedzieli się znawcy tematu. Mam silnik 2,5V6 z osprzętem z uszkodzoną panewką bodajże na 3. cylindrze. Stoi on sobie w garażu i trzeba z nim coś zrobić dlatego mam pytanie. Ile kosztowała by ewentualna naprawa i przywrócenie silnika do żywych? Czy może bardziej opłacało by się sprzedać na części??
Mile widziane zdanie Bartka
Pozdrawiam
DamianBlue |
_________________ Polonez Caro Plus'97 1,6 GLI ]:->
Galant'97 2,5 V6 Automat |
|
|
|
 |
koniar
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galnt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 23 Skąd: kutno
|
Wysłany: 06-05-2009, 22:20
|
|
|
zależy czy ją obróciło, jeśli nie to wymienić i jeździć, jeśli tak to jest spory problem |
|
|
|
 |
DamianBlue
Mitsumaniak vel FURIAN

Auto: Galant'97 2,5 V6 24V Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 07-05-2009, 11:41
|
|
|
Z tego co wiem, to niestety obróciło ;/. |
_________________ Polonez Caro Plus'97 1,6 GLI ]:->
Galant'97 2,5 V6 Automat |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-05-2009, 22:12
|
|
|
No to zapewne szlif wału i nadwymiarowe panewki... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-05-2009, 22:24
|
|
|
Duże koszty.... do wymiany wał, korbowód, panewki (korowe i główne) i sporo roboty..... (żeby wymienić korbę, trzeba zdjąć głowicę). Jeżeli jest dużo opiłków panewki w oleju, to pompa oleju raczej też do wymiany - obudowa będzie porysowana..... i hydraulika zaworów....
PS. duuużo taniej kupić silnik z angola...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
DamianBlue
Mitsumaniak vel FURIAN

Auto: Galant'97 2,5 V6 24V Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 13-05-2009, 23:03
|
|
|
Dzięki CI Bartek za szczegółową odpowiedź . Na taką właśnie czekałem. Podziękowania również dla Maretzky85 . Czyli silnik będzie na handel.... Ale najpierw trochę się na nim" po uczę".
Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam. |
_________________ Polonez Caro Plus'97 1,6 GLI ]:->
Galant'97 2,5 V6 Automat |
|
|
|
 |
maniekk1
Forumowicz
Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: ze Swiętego Miasta :)
|
Wysłany: 11-05-2011, 22:18
|
|
|
czy dzwiek uszkodzonych panewek bedzie rozpoznawalny/glosny czy moze to byc delikatne tuk..tuk..tuk..tuk u dolu silnika ,bardziej jakby z prawej strony ? |
|
|
|
 |
gruchol
Forumowicz
Auto: Galant 98r 2.5 v6 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 35 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 11-05-2011, 22:24
|
|
|
Na początku może po cichu stukać, ale z czasem (dosyć szybko) będzie chodzić coraz głośniej.. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
malina_drizzt
Forumowicz

Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 453 Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
|
Wysłany: 12-05-2011, 00:24
|
|
|
Czy do zdiagnozowania uszkodzenia panewek wystarczy zdjąć dolną część miski "lower oil pan"?
czy trzeba zdjąć też "upper oil pan? |
_________________ ...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24288 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-05-2011, 07:59
|
|
|
oba
a panewek czasem nie słychać - miałem kiedyś taki silnik, co gasł po rozgrzaniu
setki testów i nic - dopiero kolejne zdjęcie michy i obejrzenie panewek na 2 cylindrze (na 1 - najdalej od pompy były oglądane od razu) pokazało, że panewka ma grubość kartki papieru i wtopiła się w stopę korbowodu... |
|
|
|
 |
|