Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] Silnik 2.5 Padnięta jedna panewka
Autor Wiadomość
DamianBlue 
Mitsumaniak
vel FURIAN


Auto: Galant'97 2,5 V6 24V Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 03-05-2009, 22:39   [EA5A 2.5] Silnik 2.5 Padnięta jedna panewka

Witam Szanownych Kolegów,
Mam takową sytuację i chciałbym żeby wypowiedzieli się znawcy tematu. Mam silnik 2,5V6 z osprzętem z uszkodzoną panewką bodajże na 3. cylindrze. Stoi on sobie w garażu i trzeba z nim coś zrobić dlatego mam pytanie. Ile kosztowała by ewentualna naprawa i przywrócenie silnika do żywych? Czy może bardziej opłacało by się sprzedać na części??
Mile widziane zdanie Bartka :wink:

Pozdrawiam

DamianBlue
_________________
Polonez Caro Plus'97 1,6 GLI ]:->
Galant'97 2,5 V6 Automat
 
 
 
koniar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galnt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 23
Skąd: kutno
Wysłany: 06-05-2009, 22:20   

zależy czy ją obróciło, jeśli nie to wymienić i jeździć, jeśli tak to jest spory problem
 
 
DamianBlue 
Mitsumaniak
vel FURIAN


Auto: Galant'97 2,5 V6 24V Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 07-05-2009, 11:41   

Z tego co wiem, to niestety obróciło ;/.
_________________
Polonez Caro Plus'97 1,6 GLI ]:->
Galant'97 2,5 V6 Automat
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-05-2009, 22:12   

No to zapewne szlif wału i nadwymiarowe panewki...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-05-2009, 22:24   

Duże koszty.... do wymiany wał, korbowód, panewki (korowe i główne) i sporo roboty..... (żeby wymienić korbę, trzeba zdjąć głowicę). Jeżeli jest dużo opiłków panewki w oleju, to pompa oleju raczej też do wymiany - obudowa będzie porysowana..... i hydraulika zaworów....

PS. duuużo taniej kupić silnik z angola......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
DamianBlue 
Mitsumaniak
vel FURIAN


Auto: Galant'97 2,5 V6 24V Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 13-05-2009, 23:03   

Dzięki CI Bartek za szczegółową odpowiedź :) . Na taką właśnie czekałem. Podziękowania również dla Maretzky85 . Czyli silnik będzie na handel.... Ale najpierw trochę się na nim" po uczę".
Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam.
_________________
Polonez Caro Plus'97 1,6 GLI ]:->
Galant'97 2,5 V6 Automat
 
 
 
maniekk1 
Forumowicz

Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: ze Swiętego Miasta :)
Wysłany: 11-05-2011, 22:18   

czy dzwiek uszkodzonych panewek bedzie rozpoznawalny/glosny czy moze to byc delikatne tuk..tuk..tuk..tuk u dolu silnika ,bardziej jakby z prawej strony ?
 
 
gruchol 
Forumowicz

Auto: Galant 98r 2.5 v6 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 35
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 11-05-2011, 22:24   

Na początku może po cichu stukać, ale z czasem (dosyć szybko) będzie chodzić coraz głośniej..
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-05-2011, 23:43   

DamianBlue, http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63254
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 12-05-2011, 00:24   

Czy do zdiagnozowania uszkodzenia panewek wystarczy zdjąć dolną część miski "lower oil pan"?
czy trzeba zdjąć też "upper oil pan?
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24288
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-05-2011, 07:59   

oba

a panewek czasem nie słychać - miałem kiedyś taki silnik, co gasł po rozgrzaniu
setki testów i nic - dopiero kolejne zdjęcie michy i obejrzenie panewek na 2 cylindrze (na 1 - najdalej od pompy były oglądane od razu) pokazało, że panewka ma grubość kartki papieru i wtopiła się w stopę korbowodu...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.