Co to za zbiorniczek?? |
Autor |
Wiadomość |
bady [Usunięty]
|
Wysłany: 10-11-2006, 23:30 Co to za zbiorniczek??
|
|
|
Czy ktoś może mnie oświecić od czego jest ten zbiorniczek który znajduje sie po prawej stronie z tyłu przedziału silnikowego obok (lekko poniżęj) zbiorniczka od płynu hamulcowego-który zresztą bardzo przypomina zbiorniczek płynu ham.
[ Dodano: 10-11-2006, 23:34 ]
Zapomniałem dodać, że to model 2.0glsi z 88r |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-11-2006, 00:01
|
|
|
Prawdopodobnie zbiorniczek płynu do sprzęgła hydraulicznego czyli taki sam płyn jak hamulcowy ale na osobnym obiegu |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 01:34
|
|
|
adaho_krak napisał/a: | Prawdopodobnie zbiorniczek płynu do sprzęgła hydraulicznego czyli taki sam płyn jak hamulcowy ale na osobnym obiegu |
nie ze prawdopodobne tylko na 100% to zbiorniczek od plynu sprzegla:) |
|
|
|
 |
bady [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 10:31
|
|
|
Czyli mogę smiało go uzupełnić płynem DOT-3 lub DOT-4?? |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 10:42
|
|
|
najlepiej spusc i zalej calkowicie nowy plyn - nie wiesz do konca co masz w srodku a z mieszaniem roznie bywa. |
|
|
|
 |
Meteo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 11:13
|
|
|
adams12 napisał/a: | najlepiej spusc i zalej calkowicie nowy plyn - nie wiesz do konca co masz w srodku a z mieszaniem roznie bywa. |
tak wlasnie zrob spusc stary plyn i wlej nowy bo nie wiadomo co jest wlane a lepiej nie mieszac tylko wlac zupelnie nowy |
|
|
|
 |
bady [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 15:22
|
|
|
Tak właśnie zrobie.Tym bardziej, że dopiero kupiłem tego miśka który stał prawie rok niejeżdżony a płyn który tam jest ma troche dziwną konsystencje a już napewno nie pachnie za płynem hamulcowym.thanks |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2006, 22:55
|
|
|
Tylko nie zapomnij odpowietrzyc sprzegla po zalaniu nowym plynem. To samo sie ma w przypadku plyno do wspomagania, o hamulcowym juz nie mowiac. |
|
|
|
 |
bady [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2006, 12:43
|
|
|
Słuchajcie, a czy możliwe jest żeby przez zły płyn w zbiorniczku i dajmy na to jeszcze zapowietrzeniu sprzęgla nie było sprzęgła w aucie??Kupiłem auto bez sprzęgła, tnz.na prostej jeszcze pomalutku ruszę ale lekka górka to już jest kaplica.Na 100% diagnozuje, że to tarcza za którą niebawem mam zamiar sie zabrać.Ale teraz nasuneliście mi nową myśl i dlatego zastanawiam sie jakie są objawy zapowietrzenia sprzęgła.Jak coś wiecie to piszcie.
[ Dodano: 12-11-2006, 12:46 ]
Klient też wspominał, że ostatnio zaczeła mu 4 wyskakiwać ale to pewnie już odrębna sprawa... |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2006, 12:51
|
|
|
Wyskakujaca 4 to wina najprawdopodobniej synchronizatora, a z tym sprzeglem to zalezy jak to wyglada, jesli masz problem z wrzuceniem samego biegu to moze byc przez powietrze (jest duzo bardziej sciesliwe i zamiast przenosic cisnienia to sie sciska), a jesli biegi wchoda, a auto nie chce za bardzo ruszac to tarcza. |
|
|
|
 |
bady [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2006, 12:57
|
|
|
Biegi wchodzą dobrze, sprzęgło śmierdzi jak za długo go męcze, a więc napewno tarcza.dzięki za podpowiedz Simones. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-11-2006, 17:26
|
|
|
A moze w śerdku pod kolumną kierwonicza jest za bradzo wkręcony ten popychacz od sprzegła. Zreszta sprzegło powinno miec luz, chyba jekiś około 13mm jałowego skoku.
Czy jak już ruszysz to w czasie jazdy ci nie ślizga?
A tak apropos , odpowietrzenie sprzegła to tak jak z hamulcem..... czu jest inna metoda, np na zapalonym silniku?
POzdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
bady [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2006, 19:15
|
|
|
Ślizga sie cały czas, podczas ruszania i podczas jazdy. |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 02:16
|
|
|
Mała dygresja: Podgięcie belki podsilnikowej, na środku, (drogowcy zostawili "schodek" po usunięciu nawierzchni:/ dużo za duzy..) może nie pozawlać prawidłowo pracować dźwigience sprzęgła. Ja w swoim zjarałem nawet nity łączące warstwy tarczy!! Sprzęgło osiągneło dno na 50km przed domem, o 3 w nocy...;) |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-01-2007, 02:02
|
|
|
Simones napisał/a: | Tylko nie zapomnij odpowietrzyc sprzegla po zalaniu nowym plynem. To samo sie ma w przypadku plyno do wspomagania, o hamulcowym juz nie mowiac. |
Ktoś mnie oświeci jak się odpowietrza układ wspomagania ?? Najlepiej w Galancie z 1988 roku |
|
|
|
 |
|