[Cari 1.8 GDI] Check engine bez wyraźnych objawów. |
Autor |
Wiadomość |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-05-2011, 15:04 [Cari 1.8 GDI] Check engine bez wyraźnych objawów.
|
|
|
Witam, dzisiaj podczas podróży moją Carismą w momencie zjeżdżania z niewielkiej górki zaświeciła mi się kontrolka check engine. Świeciła się około 10 sekund i zgasła. Samochód cały czas pracował normalnie. Zatrzymałem się na poboczu i na chwilę zgasiłem silnik. Po odpaleniu przez jakieś pół minuty falowały mi obroty na biegu jałowym, później silnik pracował na zwiększonych obrotach (około 1400), ale po krótkotrwałym przegonieniu Miśka wszystko wróciło do normy. Co to mogło być? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-05-2011, 16:07
|
|
|
spinacz w gniazdo diagnostyczne i liczyć mrugnięcia opis w FAQ |
|
|
|
 |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-05-2011, 16:22
|
|
|
Myślałem, że zgodnie z tym co napisane jest w temacie w FAQ, w GDI nie ma możliwości sprawdzenia błędów w ten sposób. Ale spróbuję. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-05-2011, 17:06
|
|
|
do 2000 roku można tylko opis błędów jest inny do znalezienia w manuale |
|
|
|
 |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-05-2011, 21:10
|
|
|
Jeszcze mam pytanie, czy gniazdo widoczne na zdjęciu poniżej to właśnie to gniazdo diagnostyczne? Wszystkie obrazki w temacie z FAQ są już niedostępne, a robię to pierwszy raz, więc chciałbym mieć 100% pewności.
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-05-2011, 21:19
|
|
|
Tak to jest gniazdo diagnostyczne. Zmostkuj piny 1 i 4 i włącz zapłon a kontrolka prawdę ci powie |
|
|
|
 |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-05-2011, 21:36
|
|
|
Odczytałem dwa błędy: 14 i 54.
No to teraz pytania.
Czy w przypadku pierwszego błędu solidne czyszczenie przepustnicy wystarczy?
Co do drugiego to nie wiem co mam robić, zgodnie z tabelką jest to błąd immobilizera. Czy powinienem się martwić? |
_________________ 01.2014 - ... - Galant EA2A Elegance 2001r.
07.2010 - 03.2014 - Carisma 1.8 GDI LS 1998r. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-05-2011, 21:58
|
|
|
14 to błąd tps
czujnik odpowiedzialny za pomiar otwarcia przepustnicy
[ Dodano: 14-05-2011, 21:59 ]
jak się nie powtarza to olej zagadnienie |
|
|
|
 |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-05-2011, 22:14
|
|
|
Ok, dzięki za pomoc! |
|
|
|
 |
Adrianeo
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 113 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 15-05-2011, 00:01
|
|
|
A ja mam pytanie czy miejsce w którym znajduje się złącze to jedyne słuszne miejsce? tzn. czy tylko tam było montowane? Niczym nie osłonięte itd? bo u mnie jest w zupełnie innym miejscu... |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-05-2011, 00:26
|
|
|
przed liftem jest od strony nogi kierowcy a po lifcie od pasażera
no chyba że z angli po przekładce to będzie miał odwrotnie |
|
|
|
 |
|