Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/2.0] Wiatraki na chłodnicy nie uruchamiają się
Autor Wiadomość
seq 
Nowy Forumowicz
seq

Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: stalowa wola, rzeszów
Wysłany: 24-05-2011, 19:48   [EA2A/2.0] Wiatraki na chłodnicy nie uruchamiają się

Witam

Mam problem z przegrzewaniem się silnika. Galant 2.0 Benzyna+Lpg

Podczas stania w korku temperatura silnika wzrosła znacznie powyżej 90 stopni.
Zjechałem z trasy w celu diagnozy. Podniosłem maskę, znalazłem bezpiecznik do wentylatora (pod maską) okazał się być zjarany.
Po naprawie bezpiecznika (tymczasowy drucik) odpaliłem auto wentylatory się załączyły. Nie na długo.
Po przejechaniu ok 20 km znowu korek, temperatura dochodzi na wskaźniku na czerwone pole.
Zatrzymuje się i co stwierdzam: kable które dochodzą do wentylatora są PRZEPALONE.

Możliwe są opcje:

- za duzy bezpiecznik i przepalilo kable
- kable przepaliły sie od kolektora pod wpływem temperatury
- zwarcie jest gdzie indziej.

Usunąłem osłonę gumową połaczyłem kable zaizolowałem oraz odsunąłem maksymalnie od kolektora.

Bezpiecznik założony. Niestety wentylatory dalej się nie uruchamiają i temperatura wzrasta jak stoję, wraca do normy jak jadę.

Prąd prawdopodobnie do nich dochodzi (bo jak spaliło kable), chociaż teraz to nie wiem...


Proszę o udzielenie mi odpowiedzi dlaczego te pier....one wentylatory się nie kręcą.

Dzięki.
_________________
seq
 
 
 
danielxc717 
Forumowicz

Auto: w poszukiwaniu gala 2.0/ 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 83
Skąd: wro
Wysłany: 24-05-2011, 20:04   

Miałeś zwarcie- przepaliło bezpiecznik. Lub jakieś przepięcie.
potem zrobiłeś "bezpiecznik" z drutu który nie reagował na przepięcia lub zwarcia i cały czas podawał napięcie przepalił kable.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-05-2011, 21:12   

Możliwe zwarcie na samych wentylatorach, wystarczy, że łożyska/panewki będą przytarte i za duży prąd bedzie przez nie pobierany, efekt będzie identyczny.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 24-05-2011, 21:55   

albo zwarcie, albo silnik wentylatora się spalił (potocznie mówiąc),
miałem to w Colcie, tyle, że tam padł tylko 1 went., przez co palił bezpiecznik i klima nie chodziła

w takim wypadku wkładanie drucika to najgorszy pomysł, bo możesz defakto doprowadzić do pożaru

najtaniej będzie Ci wymienic wenty
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 25-05-2011, 06:14   

Podjedź gdzieś na szrot...weź obojętnie jakie wenty..podepnij do siebie na krótko, zagrzej silnik i zobacz czy sie normalnie załączą i nie przepalą bezpieczników.
2 opcja:
Wymontuj swoje wenty rozbierz, przeczyść, złóż, podepnij z jakiegoś zasilacza(z bezpiecznikiem) 12v i sprawdź czy będą chodziły...
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-05-2011, 08:08   

m6riano napisał/a:
Wymontuj swoje wenty rozbierz, przeczyść, złóż, podepnij z jakiegoś zasilacza(z bezpiecznikiem) 12v i sprawdź czy będą chodziły...
Marian, kurde dobrze podpowiadasz, ale to się nie uda, aby rozebrać wenty, trzeba miec trochę specjalistycznego sprzętu, trzeba nimi zakręcić reka, powinny sie krecic dosłownie bez oporów. Ponadto żaden zasilacz nie da takiej wydajnosci pradowej jaka wymagaja wentylatory, no chyba ze kolega skoczy na laboratorium :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 25-05-2011, 08:16   

A czy one nie chodzą na "sprzęgle" i zakręcenie nic nie da bo i tak luźno chodzą?
Jeśli nie to owszem prostsza opcja...
ew. jeszcze można napsikać wude40, doraźnie powinno pomóc...;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-05-2011, 08:22   

m6riano napisał/a:
A czy one nie chodzą na "sprzęgle" i zakręcenie nic nie da bo i tak luźno chodzą?
To nie Mercedes i jego wisko :P Tu wszystko tradycyjnie rozwiązane ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-05-2011, 10:19   

seq, czy kable do obu wentylatorów są przepalone?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.