Pytanie początkującego redukcja z 3 na 2 |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 31-05-2011, 10:53 Pytanie początkującego redukcja z 3 na 2
|
|
|
Witam
Mam banalne pytanie , czy w colcie
to normalne że muszę zwolnić do ok 30km/h jadąc na trójce żeby
wrzucić 2 ?
Przy większej prędkości niż 30km/h dwójka bardzo ciężko wchodzi ,jak zwolnię
to jest ok .
Poza tym skrzynia dobrze lekko chodzi .
Tak przy okazji to jeżdżę od 2k obrotów do 3,5k .
Powyżej 3,5 rzadko na kilka sekund .
Słyszałem że poniżej 2k silnik się męczy a przy 3,5k ma maksymalny moment .
pozdrawiam |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 31-05-2011, 12:44
|
|
|
Tak to normalne u mnie jest tak samo nie przerzucę z dwójki na jedynkę dopóki nie zwolnię do odpowiedniej prędkości , to jest bardzo dobre rozwiązanie , zapobiegające uszkodzeniu sprzęgła zapewne . Kolega mówi , że u niego w Hondzie civic jest tak samo .
Mój misiu kocha obroty powyżej 3,5 do 5k ale staram się jeździć oszczędnie więc każdy bieg zmieniam przy 2K i max do 2,9K trzymam i na 8 litrach PB98 Ultimate BP za każdym razem wychodzi mi przejechane 130km i to miasto + trasa . To samo na Shell V-power i na Orlen Power racing . Nigdy w życiu Pb95 które poniekąd rozwaliło mi poprzedni silnik i samochód był mułowaty . |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 31-05-2011, 13:50
|
|
|
piotrekdm1983 napisał/a: | Tak to normalne | Nie jest to normalne.
piotrekdm1983 napisał/a: | u mnie jest tak samo nie przerzucę z dwójki na jedynkę dopóki nie zwolnię do odpowiedniej prędkości | Dlatego że jedynka nie jest synchronizowana.
Kolega pisze o sytuacji między 3 a 2, a dwójka już jest synchronizowana i nie powinno tak być. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 31-05-2011, 15:52
|
|
|
Fakt , to co ma uszkodzone ? skrzynię czy sprzęgło ? |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 01-06-2011, 12:15
|
|
|
piotrekdm1983 napisał/a: | to co ma uszkodzone ? | Dla mnie to synchronizator drugiego biegu, ale w zasadzie powinien zgrzytać przy próbie wrzucenia biegu. Może też być coś nie tak na cięgnach/linkach zmiany biegów i się okaże że skrzynia OK ale mechanizm powoduje opór. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 12:24
|
|
|
Dla mnie to wygląda na synchro 2 biegu, objaw identyczny jak w galantach TD... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 01-06-2011, 14:53
|
|
|
Przy 40 może bym wrzucił 2 ale na siłę ,przy 35km/h ciężko ,30km/h lżej ,20-25 lekko .
Pozostałe biegi w górę i w dół chodzą jak po maśle tylko z 3 na 2 jest coś nie tak .
Żeby wrzucić z 2 na 1 muszę się całkowicie zatrzymać inaczej nie ruszę dźwignią ale to raczej normalne .
Nie mam u siebie serwisu typowego od japońców i nie wiem czy każdy serwis sobie z tym poradzi ?
Już sie do tego przyzwyczaiłem ale jeśli koszta nieduże to można by to zrobić .
Jeśli przy 40k/h mam luz a potem 2 próbuję wrzucić to też jest opór ale to wiadomo
z 3 na 2 też mam przez chwile luz...
W motocyklach nie ma synchronizacji dlatego puszczając sprzęgło trzeba dodać jednocześnie gazu odpowiednio , ale tutaj problem jest żeby w ogóle wrzucić tą 2 ,skrzynia jest rozłączona przy wciśniętym sprzęgle także nie rozumiem . |
Ostatnio zmieniony przez krzysieg 01-06-2011, 15:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 14:56
|
|
|
krzysieg w sprawie ceny synchro zadzwoń do Japaneze 42 215 44 02 będziesz wiedział ile. Miej to również na uwadze, że jeżeli skrzynię rozbierzesz, to może być parę innych rzeczy do wymiany... A co do samego demontażu i montażu skrzyni, to musisz znaleźć dobrego fachowca, który nie spitoli Ci skrzyni.
[ Dodano: 01-06-2011, 14:58 ]
Reasumując ja mam uszkodzone synchro 2 biegu w galu i jeżdżę narazie tak. Spróbuj korzystać z pomocy 1 szego biegu, tzn. przed redukcją do 2 skieruj dźwignię w kierunku 1 i wtedy włącz 2, powinno wejść lekko... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 01-06-2011, 15:04
|
|
|
ok sprawdzę to z jedynką . |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 01-06-2011, 15:24
|
|
|
krzysieg napisał/a: | z 3 na 2 też mam przez chwile luz... | Prędkości obrotowe się wyrównują.
krzysieg napisał/a: | Nie mam u siebie serwisu typowego od japońców i nie wiem czy każdy serwis sobie z tym poradzi ? | Szukaj serwisu od skrzyń, a nie od marki.
krzysieg napisał/a: | W motocyklach nie ma synchronizacji dlatego puszczając sprzęgło trzeba dodać jednocześnie gazu odpowiednio , | W motocyklu jest skrzynia kłowa wielosprzęgłowa. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 01-06-2011, 16:32
|
|
|
Żeby nie męczyć silnika niskim obrotami na trójce(chwile ale jednak) wrzucam z 3 na luz
zwalniam do 30km/h i 2jka.
Na koniec pytanie czy mogę tak jeździć jakiś czas czy lepiej robić jak najszybciej
zanim coś się pogorszy ?
andrew84 - ile u Ciebie będzie kosztować naprawa ? |
|
|
|
 |
maro275
Mitsumaniak noob
Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 151 Skąd: z domu
|
Wysłany: 01-06-2011, 16:39
|
|
|
ja miałem tak po remoncie skrzyni przez jakieś 1500km, wymieniałem wtedy łożyska w skrzyni wszystkie, teraz przy ok 45km/h nawet załączam 2 bieg jeżeli muszę redukować i uciekać gdzieś szybko i bieg wchodzi spokojnie i nic nie zgrzyta nic nie wchodzi ciężko |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 01-06-2011, 16:57
|
|
|
krzysieg napisał/a: | czy w colcie
to normalne że muszę zwolnić do ok 30km/h jadąc na trójce żeby
wrzucić 2 ?
Przy większej prędkości niż 30km/h dwójka bardzo ciężko wchodzi ,jak zwolnię
to jest ok . | Zmieniając bieg z 3 na 2 w momencie gdy będzie miał na "luzie" puść sprzęgło, daj lekki gaz, wciśnij sprzęgło i wrzucaj 2. Powinno być lepiej jak te czynności skoordynujesz. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 01-06-2011, 18:13
|
|
|
Próbowałem lekko przesunąć w stronę jedynki a potem 2 ale od środka nie da rady ,od środka do jedynki jest całkowity opór .
Teraz sie przejechałem i przy 40 z 3 na 2 dość ciężko wchodzi ale nie że na siłę , lepiej jest gdy szybko cofnę dźwignie do tyłu ,zamiast anemicznie jak zawsze
Z 3 na 2 powinno wchodzić tak samo lekko jak z 1 na 2 ?
Myślę że rozbieranie skrzyni to grubsza sprawa i nie warto tego robić póki nie ma konkretnej usterki a że trochę ciężej wchodzi ta 2 to się chyba nic nie stanie .
Może wymienić olej w skrzyni ?
Mam je od 3 miesięcy to moje pierwsze auto jestem pedantyczny i wiem że marudze |
|
|
|
 |
Bucza
Mitsumaniak
Auto: colt CJ0 1.3 `98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 03 Wrz 2008 Posty: 147 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01-06-2011, 18:32
|
|
|
krzysieg napisał/a: |
Może wymienić olej w skrzyni ?
|
Ja miałam problem zejść z 3 na 2 i z 2 na 1. Po wymianie oleju skrzyni nawet przy ponad 20 spokojnie mogę wrzucać 1, z 3 też nie mam już żadnych problemów. Nie wiem czy miało to jakiś związek, ale nic innego nie było robione, a samo raczej nie przeszło. |
|
|
|
 |
|