Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Dymi z wydechu na zimnym i ciepłym silniku
Autor Wiadomość
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 20-11-2011, 13:45   [EA2A/W 2.0] Dymi z wydechu na zimnym i ciepłym silniku

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy. Wiem że o moim temacie było już dużo,ale mam troche inne objawy. Więc tak: Kupiłem ostatnio Galanta 2.0 benzyna w kombi. Widziałem to już przy kupnie, takie lekkie dymienie z wydechu ( szare, białe) Czasami kopci więcej ,czasami mniej ale naprawde lekko ( niema chmury dymu za autem) Niema różnicy czy ciepły czy zimny ,zawsze tak sami, a zasami wcale nic niewidać. Padło podejrzenie na uszczelkę pod głowicą, ale tak:
-wąż od chłodnicy miekki cały czas
-pod korkiem oleju "masła" niema, jeżeli jest to niezauważyłem ,ale na moje oko to był zwykły olej
-płynu od chłodnicy przez 120km powrotu nie ubyło
-delikatnie dmucha z pod korka oleju,ale to delikatnie (spalin niema)
-po wyjęciu bagnetu nic nie dymi nic nie dmucha
-jedyny objaw to te dymienie z rury
Mam prośbę o odp, naperwno w tym tyg do mechanika żeby zdiagnozował,ale chcę to juz wiedzieć jakie jest wasze zdanie, bo niedaje mi to spokoju:(
Mocy po oczywiście nie traci ,jezdzi normalnie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Owczar 21-11-2011, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-11-2011, 14:06   

bluecard88 wg mnie dymi dlatego, że jest zimno na zewnątrz. Jeżeli nie ma ubytku płynu chłodniczego ja bym się tym nie przejmował. Przyjdzie ciepło i dymienie zniknie :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 20-11-2011, 14:19   

no i teraz sprawdziłem i pod korkiem od chlodnicy jest "masło". wczesniej patrzyłem tylko pod korkiem oleju :( więc jak? diagnoza inna?
Jak myślicie ile wymiana uszczelki i ewentualnie planowanie?
Mozliwe żeby pompa wody miała cos z tym wspólnego? ( rozrząd do wymiany + pompa, bo rozrząd byl wymieniony na 106 tys,a teraz jest 194 tys )
I jeszcze jedno. W chłodnicy mam ciemny płyn jakby z olejem a w zbiorniczku wyrownawczym jest normalnie niebieski, czysty, niewidac tam zadnego oleju a ni niejest tlusty. Prosze o pomoc
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-11-2011, 19:12   

Kolego pojeździj trochę autem, a nie panikujesz. Jak długie trasy robisz? Przybywa Ci płynu, oleju?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 20-11-2011, 19:20   

tak ja pisze andrzej nie ma co paniki siać ,taka pora roku ,maź na korku od wlewu oleju może świadczyć o odparowaniu wody z oleju a nie opadniętej uszczelce
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-11-2011, 19:23   

Żeby nie było mazi musiałbyś jakąś trasę przejechać, min. 200 km. A tak to się będzie tworzyła niestety ta maź...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-11-2011, 19:42   

bluecard88 napisał/a:
no i teraz sprawdziłem i pod korkiem od chlodnicy jest "masło"
Panowie czytajcie wyrażnie ;-)

Zalecam sprawdzić obecnośc oleju w płynie chłodniczym, jezeli jest to można sie zacząć martwić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 20-11-2011, 20:10   

Witam ponownie. Teraz specjalnie pojechalem na miasto zeby zagrzac silnik i zobaczyc jeszcze raz. No i dymi "troche" wiecej niz inne auta ( zwracalem na to uwage) W zbiorniku wyrownawczym niema oleju na 100% ale w chlodnicy jest ciemny plyn (niektorzy mi mowią,że moze byc dawno nie wymieniany i tez bedzie ciemny)jest takjakby taki tlusty troche, aleniejestem pewien bo niejestem mechaniorem. Jutro do mechanika to sie okaze co i jak. Moze jakies inne objawy takiego stanu rzeczy? czy raczej UPG ? Mieszkam 1300km od polski (od domu) i jesli to UPG to mozna taki dystans przejechac? bo wolalbym zrobic to w polsce niz tutaj (cena)
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-11-2011, 20:14   

bluecard88 zmień na sam początek płyn. Z tym dymieniem to może jesteś przewrażliwiony tak jak ja z coltem, bo wydaję mi się, że bardziej dymi niż inne auta :wink:
bluecard88 napisał/a:
w chlodnicy jest ciemny plyn

Może być, że nie był wymieniany już dawno... Ja bym zmienił ten płyn i pojeździł trochę i poobserwował...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 20-11-2011, 20:26   

jutro mechanik to sie okaze co i jak. Apropo tego dymu to jak zagrzalem auto ( 30min po miescie) i wrocilem na parking to nawet na wolnych obrotach ( a tez troszeczke skaczą mysle ze tak +/- 30) wydawalo mi sie ze sporo dymi. Porownywalem z 2 autem i w tamtym praktycznie nie ma kopcenia ( ale tam jest 120tys km a w galancie u mnie prawie 200 tys)
 
 
fergul11 
Mitsumaniak


Auto: EA2A-'98 2.0pb
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 2372
Skąd: Co.Clare
Wysłany: 20-11-2011, 20:30   

bluecard88 napisał/a:
jest takjakby taki tlusty troche

no troche tlusty byc musi , bo to i pompe wody smaruje i caly uklad przed korozja zabezpiecza ,a punkt wrzenia ma wyzszy niz woda .
zjawisko musztardy na korkach wystepowalo w polonezach bo to silnik szczegolnie niedogrzany na dystansie 10km dziennie
Nie panikuj tylko obserwuj ubytki plynu w chlodnicy , oleju , a przedewszystkim dym dymowi nierowny !!!
w spalinach czujesz palony olej czy bardziej przypomina pare wodna, wydech masz okopcony sadza czy jest czysty ,zrob experyment wyczysc koncowke tlumika wewnatrz , prysnij jakims sprayem jasnym w srodku i zobaczysz w jakim czasie zajdzie sadza ,bo gdybac to mozna czy babcia wasy miala
:biggrin:
gdzies tu na forum bylo pytanie o planowanie glowicy i w odpowiedzi byo zeby unikac tego zabiegu bo mozna tylko 2 razy bo malo miesa jest do zebrania , problem w tym ze nie jestem pewien czy to chodzilo o ten model silnika :cry:
_________________
Mam oko na Ciebie
Ostatnio zmieniony przez fergul11 20-11-2011, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-11-2011, 20:30   

Przebieg raczej nie ma znaczenia. Na Twoim miejscu zrobiłbym tak jak pisałem powyżej :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 20-11-2011, 20:32   

Przyjedź do Polski, kupisz silnik z anglika (najlepiej od automatu i jeszcze żeby był w aucie lub przynajmniej obok :) ) za 800 pln i mechanior za 400 pln ci przełoży. Dół ze starego silnika sprzedaż za 400 pln, głowice za 300, to wymiana tyle cie wyniesie co remont starego. Przelicz, zobacz ceny np na alledrogo . Nie opłaca sie remontować silnika tym bardziej że i tak musisz rozrząd wymieniać.

Olej w wodzie woda w oleju, nie wiadomo ile czasu on tak jeździ!!!!!! Nie remontuj padliny!!!!

Taka moja opinia Pozdrawiam.
 
 
bluecard88 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Kopenhaga
Wysłany: 20-11-2011, 20:39   

kurcze no w tym dymie to ciezko mi okreslic ale raczej palonego oleju to nie czuje, ale z drugiej strony troche za gesty ten dym jak na pare wodną. Istnieje mozliwosc ze moze to byc cos innego niz UPG ? Wydaje sie ze 3-4mm ubylo plynu po jezdzie. Narazie nie bede sie bawil w wymiany bo niewiem co jest dokladnie ztym silnikiem. Wiem ze w oleju niema wody/plynu.
Ostatnio zmieniony przez bluecard88 20-11-2011, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 20-11-2011, 20:41   

Zaznacz sobie na zimnym silniku na zbiorniczku poziom płynu, przejdź jutro sobie gdzieś poczekaj do rana i będziesz widział czy jest ubytek... Powtórzę ja bym się nie przyjmował. Zimno jest i dymi :wink:
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.