Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
"Spocona" skrzynia czego dolać.
Autor Wiadomość
hamer62
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2008, 19:36   "Spocona" skrzynia czego dolać.

Witam.
Z góry przepraszam że zabieram głos na forum mitsu mając suzuki, ale to też japończyk.

Zauważyłem, że spociła mi się skrzynia biegów - nie ma wycieku :( a jednak są ślady oleju. Słychać też powoli łożyska i biegi gorzej wchodzą jak się nagrzeje. Nie mam pojęcia jaki olej jest w tej skrzyni (tak jak większość warsztatów w Toruniu), wiem tylko że wygląda jak nowy, więc szkoda wymieniać cały. Czy jest coś co mógłbym dolać myśle ze brakuje nie więcej jak 200 ml. Myślałem o Ceramizerze, (może łożyska by sie uciszyły) ale on ma tylko 5ml to nadal będe miał za mało. Mam Suzuki Swift 98r. Z góry dziękuje za odp.
 
 
Dominik77
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2008, 19:55   

Proponuję wymienić olej na ATF . Na tym oleju zdecydowanie czuć zmianę pracy skrzyni na lepsze. Sam na nim jezdze i jestem zadowolony jak wielu innych użytkowników Swifta. Nie wiem kiedy wymieniałeś ostatnio olej, ale powinno się to robić co 40 tyś. km.

Teraz minusy takiego rozwiązania, taki olej jest bardziej rzadki co może powiększyć ewentualne wycieki.
 
 
hamer62
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2008, 21:45   

Dzięki za podpowiedź. Możesz podać, który dokładnie ATF kupić ? Nie wymieniałem jeszcze oleju (jak bym wymieniał wiedziałbym jaki jest w środku :) ). Niedawno kupiłem to auto od znajomego, który wymienił jakieś 10000 km temu, tylko że on jest całkowitym laikiem i nawet się nie interesował co mu wlali :( (dobrze, że sporo skasowali to jest nadzieja, że coś dobrego). Skrzynia spociła sie przy wlewie i co dziwne na górze(nie ma pęknięcia, przy uszczelkach sucho), więc przecieków się nie boję. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś inne pomysły proszę o podpowiedź może trochę taniej wyjdzie :P . Pozdrawiam
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 09-02-2008, 22:01   

http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=183 Olej przekładniowy , co myślicie o tym :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-02-2008, 00:07   

W dobrym sklepie z olejami dobiorą Ci olej o odpowiednich parametrach wg katalogu. Taki wlej. Co do wycieku przy wlewie to może spróbuj dokręcić śrubę.
 
 
Dominik77
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2008, 15:46   

Może być typu dexron II
 
 
pawlaczz
[Usunięty]

Wysłany: 11-02-2008, 20:32   Olej

Hugo napisał/a:
W dobrym sklepie z olejami dobiorą Ci olej o odpowiednich parametrach wg katalogu. Taki wlej. Co do wycieku przy wlewie to może spróbuj dokręcić śrubę.



Witam.
Bezwzględnie,zrób tak jak Ci polecił!!!Na zamienniku nie zyskasz,tylko oryginał(katalogowy),nie jest tani,ale zyskujesz?Co??Święty spokój!!!!
Sprawdż,czy to nie wycieki z uszczelniacza półosi !!!!!Zdrób to jak najszybciej,bo możesz stracić skrzynkę biegów!!!!
JJ
:axe:
:axe: :axe: :axe: :axe: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-02-2008, 20:56   

A co wy mu tak doradzacie ten ATF i Dextron II jak do automata - przecież nie napisał jaką ma skrzynię.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
hamer62
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2008, 02:44   

Witam . Dzięki za rady :) nie mam automatycznej skrzyni ale słyszałem, że rzadki olej (do automatów) ułatwi zmianę biegów. Tylko czy naprawdę nie wpłynie to na wytrzymałość skrzyni :( ??
 
 
pawlaczz
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2008, 05:30   olej

hamer62 napisał/a:
Witam . Dzięki za rady :) nie mam automatycznej skrzyni ale słyszałem, że rzadki olej (do automatów) ułatwi zmianę biegów. Tylko czy naprawdę nie wpłynie to na wytrzymałość skrzyni :( ??





Witam.
Tego ci ja nie wiem!!!!!!Ja nie dawno wymieniałem(mechanicy) skrzynkę biegów(manualna),i wiem że mi wlewali ,olej XCL266SB (5L-cena 175zł)to jest cena z faktury zakupu,którą mi oddali,oraz olej ,który pozostał.Zostało ok.1.25 l,mój MSR manualna skrzynaka,
może trafisz ,w mniejszych pojemnikach,i wyjdzie cię taniej.Tego nie wiem.Ale ja wychodzę z założenia że co mu się należy to tak ma być.W końcu i tak nie lejesz tego oleju co miesiąć.Po za tym,zrobić raz i zapomnieć o problemie!!!
Jurek(JJ)
Ostatnio zmieniony przez pawlaczz 12-02-2008, 08:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-02-2008, 07:53   

Do manualnej skrzyni jak wlejesz olej z automatu to zarżniesz skrzynie w mig bo to raczej płyn hydrauliczny niż olej. Odwrotnie tak samo. Jak już to wlej pełny syntetyczny w lepkości jaką zaleca do twojej skrzyni producent.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Dominik77
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2008, 02:28   

Nie piszę dużo postów, bo staram się wypowiadać tylko w tematach na których mam pewną wiedzę. Domyślam się z opisu że kolega hamer62 ma skrzynię manualną i właśnie do takiej proponuję zalać taki olej. Wiedzę w tym przypadku podpieram własnym doświadczeniem ( mam Swifta o czym już pisałem ), oraz kilkuletnią pracą w ASO Suzuki.
Wracając do tematu ciężkiej zmiany biegów, to warto jeszcze sprawdzić czy nie masz uszkodzonej osłony gumowej na wałku wyjściowym ze skrzyni do lewarka. Wałek potrafi korodować i się zacierać, co utrudnia zmianę biegów.
Jeszcze jedno, jeżeli już słychać łożyska to wymiana oleju zapewne wiele nie zmieni.
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 13-02-2008, 18:16   

Radzicie facetowi wlac do manuala ATF'a albo Dexrona ... A nie lepiej żeby wlał płyn do chłodnicy na glikolu ?? Przecież też śliskie a jeszcze rzadsze ! To jeszcze lepiej będzie !

W ŻADNYM WYPADKU NIE LEJ DEXRONA ani ATF DO SKRZYNI MANUALNEJ !!!
TO NIE SA OLEJE TYLKO PŁYNY HYDRAULICZNE !!!!!!!!
zrobisz 100 km i zarżniesz skrzynie tak ze nawet się jej wyremontować nie będzie dało. !

ZASADA NR 1 olei do przekładni manualnych się nie miesza !!! DOLEJ TYLKO TAKI JAK JUŻ JEST !!
jak nie wiesz jaki jest to wylej CAŁY olej ze skrzyni i uzupełnij nowym. Parametry oleju tez nie dowolne tylko takie jak podaje producent auta dle tego konkretnego modelu silnika / skrzyni... i ceramizery bee Nadają się tylko do NOWYCH skrzyni / silników

Dominik jak masz takie głupoty pisać to lepiej wcale glosu nie zabieraj bo widać że nie masz pojęcia o mechanice.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
pawlaczz
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2008, 21:35   płyn

HouseM napisał/a:
Radzicie facetowi wlac do manuala ATF'a albo Dexrona ... A nie lepiej żeby wlał płyn do chłodnicy na glikolu ?? Przecież też śliskie a jeszcze rzadsze ! To jeszcze lepiej będzie !

W ŻADNYM WYPADKU NIE LEJ DEXRONA ani ATF DO SKRZYNI MANUALNEJ !!!
TO NIE SA OLEJE TYLKO PŁYNY HYDRAULICZNE !!!!!!!!
zrobisz 100 km i zarżniesz skrzynie tak ze nawet się jej wyremontować nie będzie dało. !

ZASADA NR 1 olei do przekładni manualnych się nie miesza !!! DOLEJ TYLKO TAKI JAK JUŻ JEST !!
jak nie wiesz jaki jest to wylej CAŁY olej ze skrzyni i uzupełnij nowym. Parametry oleju tez nie dowolne tylko takie jak podaje producent auta dle tego konkretnego modelu silnika / skrzyni... i ceramizery bee Nadają się tylko do NOWYCH skrzyni / silników

Dominik jak masz takie głupoty pisać to lepiej wcale glosu nie zabieraj bo widać że nie masz pojęcia o mechanice.



Witam.
Popieram w całej rozciądłości mego przedmówcę!!!!! ma 100% Racje. Jak jesteś z wrocka to jedż na wymianę płynu na ul.Zaporoską,za wiakuktem w prawo i tam są
garaże i stacja obsługi.oraz wymieniają wszystkie płyny.Według katalogu!!!!!
Płacisz tylko za ilość płynu wlanego!!! i chyba jakieś grosze ,za tą czynność!!!
JJ
 
 
Dominik77
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2008, 22:42   

Kolego HouseM, po pierwsze proszę o usunięcie części Twojego postu dotyczącego mojej osoby, bo nie masz racji i mnie obrażasz.

Moja wiedza zawarta w tym temacie jest w pełni profesjonalna i potwierdzona. Jeżeli, ktoś ma jakieś zastrzeżenia proszę pisać na priv, a nie zaśmiecać forum swoimi nie uzasadnionymi uwagami.

Tu link do opisu charakterystyki Mobil ATF220 gdzie jest wzmianka o stosowaniu w skrzyniach manualnych.

http://www.upromex.com.pl...obil_ATF220.pdf

Znalazłem to dla przykładu, nie z tego wynika moja wiedza.

Nie wiem czemu muszę się tak tłumaczyć z chęci udzielenia dobrej rady.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.