 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Nie mogę przełączyć reduktora w pozycję 4LLC |
Autor |
Wiadomość |
Artur Maiło
Nowy Forumowicz Ponury żniwiarz
Auto: pajero II 2,8 td long 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2011 Posty: 10 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-06-2011, 22:37 [2.8 TD] Nie mogę przełączyć reduktora w pozycję 4LLC
|
|
|
Witam,
Szanowni Koledzy,
jestem nowy na forum i potrzebuje kilku porad odbudowuje Pajero 2,8 95 z manualnym SS
nie mogę przejść do pozycji 4LLC, prawdopodobnie dlatego że nie mogę wcisnąć dzwigni reduktora w dół, choć próbowałem na różne sposoby.
Pozostałe 3 pozycje bez problemu, sygnalizacja również.
Z góry dziękuję.
Pozdr. |
_________________ PZA |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 14-06-2011, 00:22
|
|
|
Z pozycji 4HLc trzeba dać w prawo, a potem do przodu. Jak to nic nie da to najpierw upewnij się czy reduktor jest SS. |
|
|
|
 |
zukosok
Forumowicz

Auto: Shogun 2,5td 1994
Kraj/Country: UK
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 34 Skąd: Swiat
|
Wysłany: 14-06-2011, 02:25
|
|
|
tak ja pisze kolega, podpowiem ze jak kupiłem moje autko to tez nie moglem wrzucić 4LLC, , po kupnie wymieniłem oleje, teraz wbija się bez problemu, może to wina oleju była, a może nikt nie używał 4LLC i się zastało. |
_________________ pozdrawiam zukosok |
|
|
|
 |
Artur Maiło
Nowy Forumowicz Ponury żniwiarz
Auto: pajero II 2,8 td long 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2011 Posty: 10 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-06-2011, 07:52
|
|
|
rico.1 napisał/a: | Z pozycji 4HLc trzeba dać w prawo, a potem do przodu. Jak to nic nie da to najpierw upewnij się czy reduktor jest SS. |
Skrzynia jest SS a więc reduktor również (tak sądzę)
próbowałem w prawo - lewo nic nie daje, ale u kolegi w takim samym tylko z automatem
potrzeba było również wcisnąć lewarek do dołu aby przeszedł w 4LLC
Pozdr. |
_________________ PZA |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 14-06-2011, 08:52
|
|
|
Skrzynia jest zawsze taka sama. To reduktor jest SS albo ES. A lewarka nie wciska się w dół tylko w bok przesuwa. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
Artur Maiło
Nowy Forumowicz Ponury żniwiarz
Auto: pajero II 2,8 td long 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2011 Posty: 10 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-06-2011, 08:56
|
|
|
Dodam jeszcze że mój Misiek jeździł w terenie i to sporo we Francji skąd przybył do Polski i trafił w moje ręce.
Tak więc 4LLC na pewno było używane, prawdopodobnie jest coś uszkodzone w reduktorze skoro nie mogę go włączyć.
Będę chyba zmuszony wymontować i zobaczyć.
Chyba że istnieje inny sposób sprawdzenia , może wystarczy częściowy demontaż ?
Proszę o jakieś wskazówki .
Pozdr.
[ Dodano: 14-06-2011, 09:12 ]
Heilsberg napisał/a: | Skrzynia jest zawsze taka sama. To reduktor jest SS albo ES. A lewarka nie wciska się w dół tylko w bok przesuwa. |
Rozumiem że sam sposób przełączanie nie ma znaczenia jaki jest reduktor, ES czy SS
różnica jest tylko w możliwościach reduktora , dobrze myślę ?
Więc skoro nie wchodzi to znaczy że jest uszkodzony,
jak więc zabrać się za niego, od czego zacząć ?
Pozdr. |
_________________ PZA |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 14-06-2011, 22:15
|
|
|
Artur Maiło napisał/a: | Rozumiem że sam sposób przełączanie nie ma znaczenia jaki jest reduktor, ES czy SS
różnica jest tylko w możliwościach reduktora , dobrze myślę ? | Sam sposób przełączania jest podobny, z tym że w ES właśnie nie ma tej ostatniej pozycji, której nie możesz wrzucić. W ES załacza się w tym miejscu już redukcja przełożenia (w SS to jest dopiero 4HLc).
Artur Maiło napisał/a: | Więc skoro nie wchodzi to znaczy że jest uszkodzony,
jak więc zabrać się za niego, od czego zacząć ? | Najpierw sprawdź co tam naprawdę siedzi (to najgorsza opcja, ale różne jaja mogą być, ktoś zmienił samą gałkę od SS itp )
Czyli:
1 wrzuć reduktor na 4HLc i sprawdź, czy zmieniło się przełożenie na kołach, jak jest wolniejszy to ES, jak nie to SS
2 wsadź głowę pod auto i sprawdź jaka jest obudowa reduktora przed tylnym wałem - jak na wysokości kosza łańcucha (wyjście w bok na przedni wał) zaczyna się od razu stożkowa obudowa a dalej tylny wał to jest ES, a jak jest jeszcze obudowa w kształcie walca, potem dopiero ta stożkowa to jest SS.
No i co z kontrolkami na budziku, przy SS jest dodatkowa pomarańczowa kontrolka na środku pomiędzy kontrolkami obu osi, na dole napis "Super Select 4WD", w ES tej kontrolki nie ma, jest białe pole.
Jeśli wszystko wskazuje na SS to trzeba dobrać się do wodzików w reduktorze: ściągnąć osłonę drążków (najpierw środkową konsolę), wyciągnąć drążek reduktora (3 śruby) i sprawdzić co z nimi. Ten z lewej odpowiada za redukcję, do przodu wyłącza, do tyłu włącza. Od dołu w obudowie za śrubą, jest sprężyna wspomagająca jego działanie |
|
|
|
 |
Artur Maiło
Nowy Forumowicz Ponury żniwiarz
Auto: pajero II 2,8 td long 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2011 Posty: 10 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-06-2011, 10:31
|
|
|
Dzieki
sprawdzę ale na budziku mam kontorlkę blokady miedzyosiowego mech. różnicowego,
nie zwalnia na pozycji 4HLC tylko załącza kontrolkę pomarańczową (jak powyżej)
skrzynie obejrzę w sobotę.
No i dobiore się do wodzików
Pozdr. |
_________________ PZA |
|
|
|
 |
|
|