[CY4A 2.0] Lancer X Ralliart, Tarcze/Klocki |
Autor |
Wiadomość |
barteklwc
Nowy Forumowicz
Auto: Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Łwc
|
Wysłany: 02-08-2011, 21:40 [CY4A 2.0] Lancer X Ralliart, Tarcze/Klocki
|
|
|
Witam,
Czy orientuje się ktoś jakie są tarcze i klocki , przod/tył w Lancerze X Ralliart 2.0T 241KM.?
Chodzi o ewentualne średnice/wymiary lub numery OEM Bosch/Ferodo?
Są pewne rozbieznosci w katalogach a musze taki zestaw skompletować.
Z góry dzięki! |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-08-2011, 21:44
|
|
|
Witam na forum.
Z tego co mi wiadomo układ hamulcowy w RA jest taki sam jak w Outlandrze II. |
|
|
|
 |
barteklwc
Nowy Forumowicz
Auto: Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Łwc
|
Wysłany: 02-08-2011, 21:55
|
|
|
No i własnie do Outlandera wychodzi duzo zamienników, a do Ralliarta X jakoś nie chcą sie skrosować ale część się faktycznie zgadza.
największy dylemat jest z tylną tarczą ponieważ nie wierze, zeby miała średnice 302mm a przednia ma 294? Wg katalagu.
Przód by sie zgadzał powinna mieć 294 nawet sa te same numery Ralliart i Outlander II
Ale tył sa dwa rozmary podawane, 302 oraz 262, więc raczej ten 262? Chyba mało prawdopodobne zeby była większa od przodu. Dodam ze nie mam mozliwości zmierzenia. |
Ostatnio zmieniony przez barteklwc 02-08-2011, 22:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-08-2011, 22:05
|
|
|
Zmierz i będziesz wiedział. Moim zdaniem może tak być ponieważ z tyłu prawdopodobnie masz tarcz-bęben przez co faktyczna powierzchnia czynna tarczy jest dużo mniejsza (w środku jeszcze jest bęben i szczęki od ręcznego). |
|
|
|
 |
barteklwc
Nowy Forumowicz
Auto: Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Łwc
|
Wysłany: 02-08-2011, 22:13
|
|
|
Dobra , chyba faktycznie to bedzie najepsza opcja, chyba przycisne klienta zeby sie pod auto władował z jakąś miarką.
A jeszcze jeśli mogłbym się dowiedzieć czym ten silnik ejst zalewany i ile oleju tam wchodzi?
4L chyba starczy? Jakis Castrol, Motul?
Ale w Lancerze Ralliart Tarczo-bebny by montowali? Coś mi się nie wydaje.... |
Ostatnio zmieniony przez barteklwc 02-08-2011, 22:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-08-2011, 22:20
|
|
|
Lepsze informacje co do oleju znajdziesz na evo.org.pl. To prawie ta sama jednostka napędowa więc warto by lać to co leją do EVO. Chyba że ktoś się tutaj wypowie. Tam jeszcze przy okazji jest olej w dyferencjałach o ograniczonym poślizgu... Też trzeba by zainteresować się kiedy i co tam wlać...
Moim zdaniem z tyłu będzie raczej to 302.... Na tych stronach co teraz sprawdziłem w Outku też mi wyświetla 302mm tylko że to tarczo-bęben więc dlatego jest większy (po prostu ta część współpracująca z klockiem jest węższa niż z przodu). Przy tarczach tuningowych można też sprawdzać na Lancerze 2,4 GTS z USA.
Ps. Castrol raczej nie cieszy się na forum dobrą opinią. |
|
|
|
 |
barteklwc
Nowy Forumowicz
Auto: Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Łwc
|
Wysłany: 02-08-2011, 22:29
|
|
|
Dzięki wielkie za cenne informację.
Postaram się jednak zmierzyć albo chociarz porównać w stosunku do przedniej, przecierz roznicę 262 a 302 widać gołym okiem.
Natomiast jeżeli chodzi o olej faktycznie chyba wskoczę na forum EVO może ktoś mi cos podpowie. Rownież chciałbym dowiedziec sie nt. oleju do Dyfra o którym wspomniałeś, wiec jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam:) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-08-2011, 22:32
|
|
|
Tylko pamiętaj że w EVO są inne dyferencjały (w sensie typu) bo EVO korzysta z torsena (przód) i przekładni planetarnej (z tyłu), a RA ma zwykłe dyfry z ograniczonym poślizgiem. Jedynie centralny mechanizm różnicowy jest chyba ten sam. Ta automatyczna skrzynia biegów tez występuje w EVO.
Ps. Stawiam na to 302 w ciemno |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-08-2011, 22:55
|
|
|
barteklwc napisał/a: | Ale tył sa dwa rozmary podawane, 302 oraz 262, więc raczej ten 262? Chyba mało prawdopodobne zeby była większa od przodu. Dodam ze nie mam mozliwości zmierzenia. |
Na 99,99% 302 - z przodu masz wentylowane a z tyłu zwykłe Wentylowane to tak jakby dwie oddzielne tarcze
Rozmiar tarcz przede wszystkim wpływa na pojemność cieplną hamulców. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
barteklwc
Nowy Forumowicz
Auto: Ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 5 Skąd: Łwc
|
Wysłany: 03-08-2011, 00:54
|
|
|
Dam znać jak się wyjasni sytuacja z tarczami;)
Zamówione są 302 na tył;) zobaczymy jutro jak to przyjdzie i jak znajomy to zmierzy u siebie;)
Olej pewnie Motul 5w30 X-clean 8100 a przynajmniej tak rekomenduja na stronie.
Do Dyfra 80w 90 ale tu sie jeszcze musze upewnić. |
|
|
|
 |
|