Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] DLACZEGO W MSS OBNIŻONO MOCE SILNIKÓW ?
Autor Wiadomość
Przemekx 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 86 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-08-2011, 14:50   [MSS 1.3] DLACZEGO W MSS OBNIŻONO MOCE SILNIKÓW ?

Witam,
Nie wiem, może ten temat był już poruszany na forum, ale mnie zaciekawiła ostatnio sprawa obniżenia mocy przez producenta w silnikach 1.3 i 1.8 GDI, może Ktoś wie dlaczego?
Silniki 1.8 GDI miały najpierw 122 KM, a później 118 KM, to samo dotyczy 1.3 86 KM a potem 82 KM
Czy ta zmiana była wymuszona konstrukcją silnika, a może chodziło o jakiś podatek czy akcyzę ?
Mój MSS 1.3 kupowałem w Belgii i ma 86 KM, ale wiem, że te same auta w Polskich salonach były sprzedawane z silnikami już 82 KM - trochę szkoda, ponieważ uważam, że przy tak małym silniku i stosunkowo niewielkiej mocy obniżenie (co prawda tylko 4 KM) ma jednak znaczenie. W moim MSS przy 86 KM podczas wyprzedzania wyłączam klimę, żeby auto miało większego ,,kopa''. Z włączoną klimą auto jest mało dynamiczne - a tu jeszcze 4 KM mniej.
Swoją drogą ciekawe czy Ktoś z Was jeździł MSS 1.3 z silnikiem 86 KM a później 82 KM i ma jakieś porównania ? co do dynamiki tych aut.
Pozdrawiam. Przemek.
 
 
Witoldu 
Forumowicz

Auto: SpaceStar 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 42
Skąd: Polska
Wysłany: 07-08-2011, 19:52   

W przypadku 1.3 moc zabrał 2 katalizator i norma euro3
w przypadku 1.8 zabieg czysto podatkowy dla krajów gdzie podatki są zależne od mocy silnika patrz przykład ASX did 1.8 116 km (silnik jest taki sam jak 150km)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.