 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Brak porządnej iskry |
Autor |
Wiadomość |
Mani3k
Forumowicz
Auto: Space Wagon '90r GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 34 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 18-06-2011, 21:39 Brak porządnej iskry
|
|
|
Witam wszystkich,
przeszukałem strony naszego forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem jednak nie znalazłem jednoznacznej podpowiedzi co może być nie tak.
Sprawa dotyczy Lancer'a z 89r 1,5 GLXi na wielopunkcie. Otóż brak mu dobrej iskry przez co nie odpala. Iskra jest, ale bardzo słaba i tylko w początkowej fazie "kręcenia" rozrusznikiem. Po dosłownie 2-3 obrocie silnika iskry już nie ma. Mówię o iskrze na kablu bezpośrednio z cewki zapłonowej choć na świecach jest dokładnie tak samo.
Na szczęście mam dostęp do wszystkich części z jakich zbudowany jest ten układ zapłonowy i te podzespoły na przemian zamieniałem w celu zlokalizowania usterki. Czyli podmieniłem cewkę zapłonową, cały aparat, i komputer. I nic... tak samo jak na moich starych częściach iskra jest tylko na początku i to bardzooo słabiutka (ledwie zauważalna). Dodam ze do mojej cewki idą tylko dwa przewody elektryczne (plus i minus) natomiast z aparatu wychodzą 4 przewody które wpięte są w kostkę instalacji auta.
Teraz pytanie: co jeszcze mogę sprawdzić lub co jeszcze może być uszkodzone bo już szczerze powiem skończyły mi się pomysły.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 19-06-2011, 16:15
|
|
|
wyglada na czujnik obrotu na lancerach sie nie znam ale objawy na to wskazuja zkad masz brany sygnal obrotu?? moze to to |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-06-2011, 19:08
|
|
|
Jeżeli aparat podmieniony był na sprawny to wygląda to na ECU. Do wymiany kondensatory i ewentualna naprawa spalonych ścieżek. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 28-08-2011, 21:53
|
|
|
Najsłabszym elementem układu w/n jest aparat zapłonowy /czujnik ruchu w aparacie/ następnie pawerTranzystor i sterowanie czyli ECU - ale jeżeli masz iskrę a iskra jest słaba zobacz cewkę /podmień/
--- stawiam że uszkodzony jest aparat zapłonowy, miałem podobną historie i opis objawów się zgadza - te parę iskier które dostajesz na początku kręcenia. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|
|