Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak porządnej iskry
Autor Wiadomość
Mani3k 
Forumowicz

Auto: Space Wagon '90r GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 18-06-2011, 21:39   Brak porządnej iskry

Witam wszystkich,

przeszukałem strony naszego forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem jednak nie znalazłem jednoznacznej podpowiedzi co może być nie tak.

Sprawa dotyczy Lancer'a z 89r 1,5 GLXi na wielopunkcie. Otóż brak mu dobrej iskry przez co nie odpala. Iskra jest, ale bardzo słaba i tylko w początkowej fazie "kręcenia" rozrusznikiem. Po dosłownie 2-3 obrocie silnika iskry już nie ma. Mówię o iskrze na kablu bezpośrednio z cewki zapłonowej choć na świecach jest dokładnie tak samo.

Na szczęście mam dostęp do wszystkich części z jakich zbudowany jest ten układ zapłonowy i te podzespoły na przemian zamieniałem w celu zlokalizowania usterki. Czyli podmieniłem cewkę zapłonową, cały aparat, i komputer. I nic... tak samo jak na moich starych częściach iskra jest tylko na początku i to bardzooo słabiutka (ledwie zauważalna). Dodam ze do mojej cewki idą tylko dwa przewody elektryczne (plus i minus) natomiast z aparatu wychodzą 4 przewody które wpięte są w kostkę instalacji auta.

Teraz pytanie: co jeszcze mogę sprawdzić lub co jeszcze może być uszkodzone bo już szczerze powiem skończyły mi się pomysły.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

pozdrawiam
 
 
kafar_1989 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 178
Skąd: Wojcieszyn/Lublin
Wysłany: 19-06-2011, 16:15   

wyglada na czujnik obrotu na lancerach sie nie znam ale objawy na to wskazuja zkad masz brany sygnal obrotu?? moze to to :P
_________________
DSM 1G GSX
4G63T 6bolt
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-06-2011, 19:08   

Jeżeli aparat podmieniony był na sprawny to wygląda to na ECU. Do wymiany kondensatory i ewentualna naprawa spalonych ścieżek.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 28-08-2011, 21:53   

Najsłabszym elementem układu w/n jest aparat zapłonowy /czujnik ruchu w aparacie/ następnie pawerTranzystor i sterowanie czyli ECU - ale jeżeli masz iskrę a iskra jest słaba zobacz cewkę /podmień/
--- stawiam że uszkodzony jest aparat zapłonowy, miałem podobną historie i opis objawów się zgadza - te parę iskier które dostajesz na początku kręcenia.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.