Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Maly remont silnika
Autor Wiadomość
pawel661 
Nowy Forumowicz

Auto: galant gdi
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: sztokholm
Wysłany: 02-10-2011, 19:34   [EA3A/W 2.4] Maly remont silnika

Witam, jak w temacie,przymierzam się do małego remontu silnika tzn. wymiana rozrządu, i wszystkich uszczelniaczy od strony rozrządu,uszczelniacze zaworów.Zastanawiam sie czy przy okazji nie zrzucić głowicy ,dotrzeć zawory i pozbyć się nagaru od strony ssącej.

Warto kupić zestaw uszczelek czy lepiej kupować wszystko z osobna, CORTECO to dobre części?

Jak jest ze śrubami do głowicy,da rade je założyć drugi raz czy będą już za bardzo wyciągnięte?
Głowicy nie chciałbym planować.

A i jak uzyskać rabaty w intercars?jakoś nie mogę nigdzie znaleźć.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-10-2011, 20:29   

Cytat:
Jak jest ze śrubami do głowicy,da rade je założyć drugi raz czy będą już za bardzo wyciągnięte?
Głowicy nie chciałbym planować.
Z takim podejściem nie podejmuj żadnych działań, szkoda Twojej/Czyjejś pracy, jak chcesz zrobić raz a porządnie to warto zadbać o inwestycje.
Szpilki możesz zmierzyć, ale to nigdy nie daje gwarancji, że ta szpilka nie strzeli albo nie rozciągnie się przy dokręcaniu, a wtedy zapłacisz za robote dwa razy i dołożysz do części, podobnie nie planując głowicy, warto dorzucioć do kompletnego jej przeglądu.

Corteco to jedne z lepszych jakościowo zamienników
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawel661 
Nowy Forumowicz

Auto: galant gdi
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: sztokholm
Wysłany: 02-10-2011, 22:23   

Spodziewałem się takiej odpowiedzi, chodziło mi w zasadzie o to czy opłaci się zrzucać głowicę tylko w celu ułatwienia wymiany uszczelniaczy zaworowych i usunięcia nagaru z dolotu ale skorka nie warta wyprawki.
Chociaż wymieniałem uszczelkę w peugeocie bez planowania (wydmuchana tylko na kanale olejowym) i daje rade już 8000km.
Planowanie tu gdzie mieszkam kosztuje ok 400pln. A z uszczelka w galancie nic się nie dzieje wiec chyba odpuszczę
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-10-2011, 22:51   

Orany, chyba zartujesz 400 zł za planowanie ? chyba z całkowitym rozbrojeniem i uzbrojeniem, poza tym w zyciu nie zgodziłbym sie zeby ktos mi wymieniał uszczelke bez planowania głowicy ... głupiego robota. u mnie w okolicach planowanie to koszt max 100 zł.
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-10-2011, 23:14   

Krejzi, mówimy o Szwecji ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-10-2011, 09:23   

He no patrze nie zauwazylem ;) . btw moj galant jest sprowadzony ze szwecji :D . kosmiczne ceny.
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-10-2011, 10:24   

Krejzi, planowanie głowicy to ostateczność - ZAWSZE jak można go uniknąć, trzeba unikać. Nie widzę powodu dla którego prawidłowo zdjęta głowica miałaby się pokrzywić.

Głowice Mitsu mają tylko 0.2 mm mięsa do zebrania - można więc planować praktycznie tylko 1 raz, "zabielić" zdejmując 0.1 mm materiału 2 x..... zawsze jeżeli można, trzeba zostawić planowanie na wydmuchanie uszczelki lub podobny kataklizm.


pawel661, warto zdjąć głowicę, ale uszczelka obligatoryjnie oryginał, a dla pewności wymień śruby również. Planuj głowicę tylko jeżeli ma wżery w materiał od płynu chłodzącego lub przy uszczelnieniach cylindrów lub nie trzyma płaszczyzny ponad 0.2 mm. Dobra chemia + cierpliwość i bezstratnie usuniesz resztki uszczelki....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pawel661 
Nowy Forumowicz

Auto: galant gdi
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 8
Skąd: sztokholm
Wysłany: 04-10-2011, 19:48   

Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

Bartek napisał/a:
planowanie głowicy to ostateczność - ZAWSZE jak można go uniknąć, trzeba unikać. Nie widzę powodu dla którego prawidłowo zdjęta głowica miałaby się pokrzywić.


Takie odpowiedzi dostawalem tez na innych forach i uwazam je za sluszne.

A oryginalna uszczelka ile kosztuje mniej wiecej?

Normalnie bym tego nie ruszal tylko drazni mnie olej na kolektorze wydechowym(wiecej w tym temacie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 04-10-2011, 20:00   

pawel661, zapytaj się w szwedzkim serwisie ile kosztuje.
Znajomek dowiadywał się o ceny prowadnic do zacisków hamulcowych (okolice Sandviken) i wychodził taniej jak w PL.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Krejzi 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 414
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-10-2011, 09:24   

po Bartkowycwh postach widze ze bardzo zna sie na rzeczy, dzieki za cenną lekcje. przyda sie ta wiedza na przyszlosc.
_________________
Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC

Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl
 
 
Yoshiko 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 4g
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Wrz 2009
Posty: 8162
Skąd: Stargard
Wysłany: 12-10-2011, 22:03   

dołacze się do tematu

mam 2 pytania :
1. czy ktoś posiada manuala do silnika 2,4 GDI ?
2. jaki klucz jest potrzebny do odkrecenia głowicy w 2,4 GDI ?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-10-2011, 07:56   

Yoshiko napisał/a:
1. czy ktoś posiada manuala do silnika 2,4 GDI ?
Znajduje się w dziele download, co potrzebujesz z niego :?:
Yoshiko napisał/a:
2. jaki klucz jest potrzebny do odkrecenia głowicy w 2,4 GDI ?
Jednym kluczem nie da rady :P a jeżeli chodzi o głowne śruby głowicy to szczerze przyznam, że nie wiem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 13-10-2011, 08:05   

chodzi o głowne szpilki mam tak zasyfiały olej i nagar że nie widac i żadna nasadka nie pasuje

przegladłem cały download i silnika 2,4 gdi nie widze

pozdrawiam
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-10-2011, 08:11   

Folder Suplement --> folder 1999 --> plik 11D.pdf

Manual pokazuje śruby z łbem 12-sto kątnym, ale ona tak przeważnie zawsze, chociaz nie wykluczone, że tak jest faktycznie :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-10-2011, 10:43   

Na 99% 12 kątna 10 lub 12
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.