trzęsie sie kierownica przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
leigimas [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2011, 16:10 trzęsie sie kierownica przy hamowaniu
|
|
|
koledzy mam taki problem ostatnio w moim lancerze przy hamowaniu trzęsie się kierownica, koledzy powiedzieli mi ze to wina felg, może je gdzieś zgoiłem bo jeżdżę na niskim profilu, zdjąłem wiec alusy i założyłem stalówki i jest to samo, wie ktoś jaka jest tego przyczyna? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 27-05-2011, 16:25
|
|
|
krzywe tarcze hamulcowe |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
leigimas [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2011, 16:26
|
|
|
w jaki sposób mogłem z krzywic tarcze hamulcowe? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-05-2011, 18:21
|
|
|
leigimas, przegrzałeś a potem np wjechałeś w kałużę lub po prostu przegrzałeś. Miałem to samo w lancerze. Teraz jedyna możliwość to wymiana tarcz. |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 28-05-2011, 11:12
|
|
|
dokładnie. Najlepiej weź czujnik zegarowy i zmierz bicie tarczy
Btw jakbyś miał skrzywioną felgę, to czuł byś przy niskich prędkościach ze auto zaczyna lekko "skakać" na boki (np w jeździe w korku) |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 28-05-2011, 12:46
|
|
|
Podczepię się pod temat....
Też miałem problem z biciem przy hamowaniu - choć właściwie to było bardziej słyszalne niż odczuwalne. Pierwsza myśl - wymiana tarcz.
Po wymianie i klocków bicie jest trochę mniejsze, ale nadal występuje. Niezależnie od wymiany ciągle czuć narastające drgania na kierownicy przy prędkości powyżej 120.
Wymieniłem: opony, tarcze, klocki, pozamieniałem miejscami felgi i nadal to samo
Jakieś rady mądre głowy
p.s. auto nie "skacze" na boki podczas jazdy np w korku, przebieg to ok 182 tkm. |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 28-05-2011, 12:52
|
|
|
sprawdź luzy w zawieszeniu, koła masz dobrze wyważone? |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 28-05-2011, 13:44
|
|
|
Są wyważane przy zmianie opon, czyli 2 x w roku - bez zmian
Taka ciekawostka - im większa prędkość, tym drgania są mniej odczuwalne na kierownicy, a bardziej odczuwalne... no jakby to powiedzieć.... całym samochodem ( przodem) - czuć je w kabinie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-05-2011, 18:49
|
|
|
jurekschroda napisał/a: | Taka ciekawostka - im większa prędkość, tym drgania są mniej odczuwalne na kierownicy, a bardziej odczuwalne... no jakby to powiedzieć.... całym samochodem ( przodem) - czuć je w kabinie | W jakim stanie są tylne amortyzatory? |
|
|
|
 |
Jockerr
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 6 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-05-2011, 00:12
|
|
|
A koła dokręcone? |
|
|
|
 |
leigimas [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2011, 13:05
|
|
|
a u mnie oprócz trzęsienia kierownica przy hamowaniu, strasznie tez grzeją się tarcze hamulcowe, przejadę 100m zahamuje delikatnie i dotknąć nie idzie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 29-05-2011, 13:21
|
|
|
leigimas napisał/a: | a u mnie oprócz trzęsienia kierownica przy hamowaniu, strasznie tez grzeją się tarcze hamulcowe, przejadę 100m zahamuje delikatnie i dotknąć nie idzie. |
Możliwe że masz już zdębiałe przewody hamulcowe. Płyn pod ciśnieniem przechodzi, ale już nie wróci i klocek jest dociśnięty do tarczy. Potem dochodzi do przegrzania tarczy - zwichrowania itd itp.
A tarczę można jeszcze ewentualnie spróbować przetoczyć o ile będzie to tanio i jeszcze tarcza ma wymiary minimalne. |
|
|
|
 |
Jockerr
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 6 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-05-2011, 22:21
|
|
|
Toczenie może pomóc, ale tarcza nie może być przegrzana! |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 10-06-2011, 15:33
|
|
|
Toczenie w lancerku i colcie (w tym modelu) jest bez sensu ponieważ do zdjęcia tarcz trzeba rozebrać piastę a to kończy się zazwyczaj wymianą łożyska bo się rozsypuje przy rozbieraniu. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
illmatic
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 90
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 2 Skąd: goleniów
|
Wysłany: 10-06-2011, 17:56
|
|
|
Miałem podobny problem zmieniłem tarcze, klocki , łożyska i jest rewelacyjnie, wiec kolego lepiej przystąp do wymiany tarcz a toczenie sobie odpusć, jak tu piszą koledzy jest to nie opłacalne.Tylko pamiętaj żeby przed wymianą kupić jakieś markowe części i lożyska do piast bo stare mogą przeżyć choć nie muszą , ale skoro będziesz miał wszystko na wierzchu to wymieniaj na nowe, wkońcu to Ty tym jeździsz wiec auto musi się zatrzymać zawsze:) |
|
|
|
 |
|