Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
trzęsie sie kierownica przy hamowaniu
Autor Wiadomość
leigimas
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2011, 16:10   trzęsie sie kierownica przy hamowaniu

koledzy mam taki problem ostatnio w moim lancerze przy hamowaniu trzęsie się kierownica, koledzy powiedzieli mi ze to wina felg, może je gdzieś zgoiłem bo jeżdżę na niskim profilu, zdjąłem wiec alusy i założyłem stalówki i jest to samo, wie ktoś jaka jest tego przyczyna?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 27-05-2011, 16:25   

krzywe tarcze hamulcowe
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
leigimas
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2011, 16:26   

w jaki sposób mogłem z krzywic tarcze hamulcowe?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-05-2011, 18:21   

leigimas, przegrzałeś a potem np wjechałeś w kałużę lub po prostu przegrzałeś. Miałem to samo w lancerze. Teraz jedyna możliwość to wymiana tarcz.
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 28-05-2011, 11:12   

dokładnie. Najlepiej weź czujnik zegarowy i zmierz bicie tarczy
Btw jakbyś miał skrzywioną felgę, to czuł byś przy niskich prędkościach ze auto zaczyna lekko "skakać" na boki (np w jeździe w korku)
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 28-05-2011, 12:46   

Podczepię się pod temat....
Też miałem problem z biciem przy hamowaniu - choć właściwie to było bardziej słyszalne niż odczuwalne. Pierwsza myśl - wymiana tarcz.
Po wymianie i klocków bicie jest trochę mniejsze, ale nadal występuje. Niezależnie od wymiany ciągle czuć narastające drgania na kierownicy przy prędkości powyżej 120.

Wymieniłem: opony, tarcze, klocki, pozamieniałem miejscami felgi i nadal to samo :?

Jakieś rady mądre głowy :| :?:

p.s. auto nie "skacze" na boki podczas jazdy np w korku, przebieg to ok 182 tkm.
 
 
R-Man 
Forumowicz


Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 204
Skąd: Wyspa Sobieszewska
Wysłany: 28-05-2011, 12:52   

sprawdź luzy w zawieszeniu, koła masz dobrze wyważone?
_________________
Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A
 
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 28-05-2011, 13:44   

Są wyważane przy zmianie opon, czyli 2 x w roku - bez zmian :|
Taka ciekawostka - im większa prędkość, tym drgania są mniej odczuwalne na kierownicy, a bardziej odczuwalne... no jakby to powiedzieć.... całym samochodem ( przodem) - czuć je w kabinie :|
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-05-2011, 18:49   

jurekschroda napisał/a:
Taka ciekawostka - im większa prędkość, tym drgania są mniej odczuwalne na kierownicy, a bardziej odczuwalne... no jakby to powiedzieć.... całym samochodem ( przodem) - czuć je w kabinie
W jakim stanie są tylne amortyzatory?
 
 
Jockerr 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Radom
Wysłany: 29-05-2011, 00:12   

A koła dokręcone? :D
 
 
leigimas
[Usunięty]

Wysłany: 29-05-2011, 13:05   

a u mnie oprócz trzęsienia kierownica przy hamowaniu, strasznie tez grzeją się tarcze hamulcowe, przejadę 100m zahamuje delikatnie i dotknąć nie idzie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-05-2011, 13:21   

leigimas napisał/a:
a u mnie oprócz trzęsienia kierownica przy hamowaniu, strasznie tez grzeją się tarcze hamulcowe, przejadę 100m zahamuje delikatnie i dotknąć nie idzie.


Możliwe że masz już zdębiałe przewody hamulcowe. Płyn pod ciśnieniem przechodzi, ale już nie wróci i klocek jest dociśnięty do tarczy. Potem dochodzi do przegrzania tarczy - zwichrowania itd itp.

A tarczę można jeszcze ewentualnie spróbować przetoczyć o ile będzie to tanio i jeszcze tarcza ma wymiary minimalne.
 
 
Jockerr 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Radom
Wysłany: 30-05-2011, 22:21   

Toczenie może pomóc, ale tarcza nie może być przegrzana!
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 10-06-2011, 15:33   

Toczenie w lancerku i colcie (w tym modelu) jest bez sensu ponieważ do zdjęcia tarcz trzeba rozebrać piastę a to kończy się zazwyczaj wymianą łożyska bo się rozsypuje przy rozbieraniu.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
illmatic 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 90
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 2
Skąd: goleniów
Wysłany: 10-06-2011, 17:56   

Miałem podobny problem zmieniłem tarcze, klocki , łożyska i jest rewelacyjnie, wiec kolego lepiej przystąp do wymiany tarcz a toczenie sobie odpusć, jak tu piszą koledzy jest to nie opłacalne.Tylko pamiętaj żeby przed wymianą kupić jakieś markowe części i lożyska do piast bo stare mogą przeżyć choć nie muszą , ale skoro będziesz miał wszystko na wierzchu to wymieniaj na nowe, wkońcu to Ty tym jeździsz wiec auto musi się zatrzymać zawsze:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.