[E52A 1.8] Tuning Mitsu 1.8 85KW |
Autor |
Wiadomość |
zdzio
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-05-2011, 21:32 [E52A 1.8] Tuning Mitsu 1.8 85KW
|
|
|
Witam mam gala z 94r 115 konnego srebrnego w 100 % na serii z przebiegiem 75000 i zerem gram rdzy
oprócz felg bo mam 16' alusy.
Chciałbym go zmodyfikować bo jest nie ukrywająć goły i wesoły,
nie ma elektryki ani zadnych takich pierdoł.
Na początek chciałbym się dowiedzieć co można zrobić żeby miał większą moc,
od czego zacząc? jak można upiększyć , co zmienić co sie opłaca zrobic?
Licze na wasze bardziej dosiwiadczone propozycje.
Głównie interesuje mnie podniesienie mocy. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 30-05-2011, 14:01
|
|
|
Najprościej i myślę najtaniej, jest zrobić Swap np. na 2.0 V6. Metody podnoszenia mocy, bez większej ingerencji w silnik i jego oprogramowanie nie będą zadowalające. Taki przyrost, w Twoim przypadku, to maks 10KM, a przy tym możesz popsuć jego wizerunek (buczący tłumik, a auto nie jedzie, czyli wieś tańczy...)..., Jeżeli jednak chciałbyś krzesać moc z tego silnika, to już musisz gotówkę liczoną w tys. zł wyłożyć... (robienie głowicy, ostrzejszy wałek, strojenie komputera...) to może dać większy wzrost mocy (ok. 15-20KM - razem ze 30-35KM), ale koszty nie są adekwatne do osiągów. Sprawa do poważnego przemyślenia! |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
zdzio
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-05-2011, 23:52
|
|
|
dzięki za rade |
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 31-05-2011, 23:01
|
|
|
zdzio napisał/a: | Witam mam gala z 94r 115 konnego srebrnego w 100 % na serii z przebiegiem 75000 |
musimy się kiedyś spotkać chciałbym porównać, mój ma jedno zero więcej przebiegu
[ Dodano: 31-05-2011, 23:04 ]
a swoją droga to dobra myśl zrobić przekłake silnika, całego angola w V-ce można kupić za 3 tys. |
|
|
|
 |
maro275
Mitsumaniak noob
Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2011 Posty: 151 Skąd: z domu
|
Wysłany: 01-06-2011, 08:29
|
|
|
Dokładnie kolego i to będzie najtańszym i najłatwiejszym kosztem wg tego co zyskasz po tej przekładce. Do tego v6 to inaczej brzmi i wtedy można już fajnie mruczący wydech zrobić |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
tom11
Forumowicz
Auto: galant 4g93
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 163 Skąd: lubartów
|
Wysłany: 01-06-2011, 21:23
|
|
|
Krejzi napisał/a: | śmiem twierdzić, że taniej bedzie sprzedac tego dolozyc troszke i znalezc wersje z V6 |
tylko znajdz bez rdzy!!! |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 01-06-2011, 21:52
|
|
|
Możesz zyskać dziesięć koni,montując graty z wcześniejszej wersji silnika,która miała 126 km.Zdaje się,że tylko tłoki są inne,więc koszta nie powinny być powalające |
_________________
 |
|
|
|
 |
andi18
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1.8 4G93+LPG 96'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 85 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-06-2011, 00:07
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Możesz zyskać dziesięć koni,montując graty z wcześniejszej wersji silnika,która miała 126 km.Zdaje się,że tylko tłoki są inne,więc koszta nie powinny być powalające |
z tego co wiem wersja 126KM była klepana do 96', równolegle ze 115konną, to tak OT
co do tematu uważam że jeśli masz bez rdzy to bardziej opłaci się przekładka, ale jeśli już to tylko na v6:) |
|
|
|
 |
zdzio
Nowy Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-06-2011, 12:52
|
|
|
tom11 napisał/a: | zdzio napisał/a: | Witam mam gala z 94r 115 konnego srebrnego w 100 % na serii z przebiegiem 75000 |
musimy się kiedyś spotkać chciałbym porównać, mój ma jedno zero więcej przebiegu
[ Dodano: 31-05-2011, 23:04 ]
a swoją droga to dobra myśl zrobić przekłake silnika, całego angola w V-ce można kupić za 3 tys. |
nie ma problemu, możemy sie umówic, albo przyjedź w któryś piątek o 21 pod olimp
na zlot jcf u
[ Dodano: 17-06-2011, 12:58 ]
blache mam ładniutką bez korozji, troszke rysek jest ale to nie jest nowy samochód,
jeżdze nim rok i przez cały czas ekspolatacji tego auta dopiero teraz mi łożysko poszło, ale to i tak po jeździe bokami po torze tak to żero problemów
mocy troszke brakuje ale to nie najwiekszy problem bo najbardziej wkurza mnie to że jest goła i wesoła wersja, nie ma ona nic ani poduchy ani lusterka elektrycznego, coprawda mozna zamontowac wszystko ale nie warta skórka za wyprawke. narazie puki co bede nim jeździł a jak znajde okazyjnie jakieś v6 2.0 albo 2.5 koniecznie w hatchbacku i w full opcji to bede bardzo szczęścliwy ) |
|
|
|
 |
Krejzi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V 94r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lip 2010 Posty: 414 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-06-2011, 00:13
|
|
|
Cytat: | blache mam ładniutką bez korozji |
to są takie ?
Ja jednak nadal uwazam, że lepiej, szybciej i moze taniej, sprzedac i znalezc porządaną wersje.
( jesli chodzi o sam silnik to rzeczywiscie może i przekładka, ale co do reszty gratów... ).
Ja tam jestem zadowolony z mojego 2.0 niby szukałem v6 ale nie jest zle mniej wydaje na swiece i przewody ))
co do wersji 2.5 to widzialem ze 2 na allegro ale w kiepskim stanie, jesli ktos ma w dobrym to na pewno nie sprzedaje sam bym sobie takie cos sprawił. |
_________________ Moj Misiek Galancik 94r. 2.0 16V SOHC
Moja muzyka --> www.krejzi.muzzo.pl |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 18-06-2011, 05:49
|
|
|
Krejzi napisał/a: |
Ja tam jestem zadowolony z mojego 2.0 niby szukałem v6 ale nie jest zle mniej wydaje na swiece i przewody ))
|
No nie powiedziałbym... Platynki wytrzymują do 100 000km, tak więc jak dla mnie, to ze 2 lata z głowy 300zł za świeczki (NGK), a kabelki dobre za 160zł Poprzednie nie wiem kiedy były zakładane, ale musiały więcej jak 100tys przejechać (Denso), bo już nieźle były nadpalone i jedynie na gazie przerywał lekko. Na obecnej konfiguracji 90% jazdy na LPG już 20 tys i nic się nie dzieje |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-06-2011, 10:12
|
|
|
Panowie... V6 6A12 występuje w 3 wersjach.... 150km / 172km / 200km , dwie ostatnie montowane w FTO... Czy ktoś się orientuje czym różni się 6A12 z Galanta E54A od tego w FTO?
Może warto kupić anglika FTO i z tego swapa zrobić ? |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-06-2011, 10:23
|
|
|
gabriel86 napisał/a: | Może warto kupić anglika FTO i z tego swapa zrobić ? |
No to już lepszy pomysł. Myślę, że różni się głównie górą silnika i spokojnie da radę przełożyć z wiązką silnika i małe mody wiązki w kabinie. Z tego co wiem, to chyba ma głowice mivec... V6 plus zmienne fazy rozrządu- marzenie |
|
|
|
 |
gabriel86
Forumowicz

Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 145 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-06-2011, 10:42
|
|
|
Mivec - to te zmienne fazy rozrządu, coś jak VVTi? ... a ta wersja bez Mivec, która ma 172KM, na zdjęciach silnik wygląda jak lustrzane odbicie tego z galanta.... czy jest szansa pogrzebać przy V6 szeroko dostępnej na polskim rynku ( w przeciwieństwie do FTO ), tak aby zbliżyć się mocą i momentem do wartości z FTO? |
|
|
|
 |
|