[1G 90-94] Wyrzuca płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
skiba220v
Mitsumaniak
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
|
Wysłany: 08-04-2010, 09:32 [1G 90-94] Wyrzuca płyn chłodniczy
|
|
|
Witam szanownych Kolegów.
Juz jakis czas ciesze się z posiadania Eclipsa jednak ostatnio niepokoi a wręcz denerwuje mnie fakt wurzucania plynu przez zbiorniczek przelewowy. mam silnik 1.8 4G37 i jak jeżdze normalnie spokojnie po miescie czy tak do 100km/h to jest ok, wszystko pięknie, wskaźnik temp stoi pionowo tak jak powinien i nie dyga. Problem pojawia sie gdy pocisnę tak 3,5tys obrotów i wiecej, tzn jak tak jade jest ok ale jak sie zatrzymam albo zwolnię predkosc to temp wody skacze prawie na max!!! musze wtedy przytrzymac go na 2,5tys obrotów zeby "przepompowało" troche wode, temu skokowi temperatury towarzyszy niestety wyrzucanie plynu chlodniczego przez zbiorniczek na ziemę. Wiem o tym ze temp skacze bo jest malo wody ale teraz pytanie: dlaczego wyrzuca wodę???
powiem tak: wymienilem przewody gumowe wszystkie
wymienilem chlodnicę [wzięta od jeżdżącego ecli]
wymienilem pompę wody na nową
i dalej nie wiem czemu tak sie dzieje.
w plynie chlodn nie ma oleju ani nie ma tez wody w oleju.
po takim ubytku [wyrzuceniu wody] do ukladu da sie dolac spokojnie 2 litry plynu.
I teraz pytanie: czy to uszczelka pod glowicą czy moze jednak cos powazniejszego?
ogolnie spadku mocy nie zauwazylem.
bardzo proszę o odpowiedz |
|
|
|
 |
kliper
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 15 Skąd: Nowe
|
Wysłany: 08-04-2010, 09:41
|
|
|
sprawdz korek cisnieniowy przez ktory wlewa sie plyn . |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 08-04-2010, 09:42
|
|
|
Może być uszczelka - najlepiej sprawdzić w warsztacie obecność spalin w płynie.
I jeszcze jedna opcja którą przerabiałem w podobnym wypadku w Sierrze - mi pomogło solidne przepłukanie układu chłodzenia specyfikiem do tego przeznaczonym i dokładne odpowietrzenie układu( zalanie płynu , rozgrzanie do otwarcia termostatu , poruszanie i pościskanie wszystkich przewodów gumowych, dolewka płynu i repeat please do momentu kiedy z wężyka przelewowego przestał lecieć spieniony płyn) . Podejrzewam, że któraś rurka w bloku czy gdzieś była zatkana a po procedurze jak ręką odjął do sprzedaży samochodu po 2 latach bodajże. A też miałem podejrzenie o walniętej uszczelce. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
skiba220v
Mitsumaniak
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
|
Wysłany: 08-04-2010, 09:47
|
|
|
powiem tak: uklad byl płukany przy okazji wymiany chlodnicy [tzn po zamontowaniu "nowej"] ale duzego syfu nie bylo.
Dodam jeszcze ze owa sytuacja zaczela sie dziac po pęknięciu węża i wywaleniu całego płynu [jechalem kilka km bez plynu chłodniczego] całą sytuację opisałem tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47061 |
|
|
|
 |
Rako86
Nowy Forumowicz

Auto: był sobie Eclips 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-04-2010, 10:14
|
|
|
a nie przegrzałeś silnika? w takiej sytuacji tez bym obstawiał ustrzeloną uszczelkę pod głowicą |
|
|
|
 |
skiba220v
Mitsumaniak
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
|
Wysłany: 08-04-2010, 10:19
|
|
|
no własnie podczas tej jazdy jak rozerwało wąż gumowy to mogł sie przegrzac. ale to bylo pare km i -12st na zewnatrz. Tez obstawiam uszczelke tylko chce zasięgnąc Waszych porad.
Korek jest ok-trzyma dobrze. Jak go odkrecam na przy rozgrzanym silniku to wydobywaja sie kleby pary pod cisnieniem.
Jak silnik jest wlaczony, rozgrzany i jak sie odkreci korek to plyn bulgocze i jest w nim powietrze. |
|
|
|
 |
krzypolo
Mitsumaniak

Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 958 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-04-2010, 12:08
|
|
|
skiba220v napisał/a: | tzn jak tak jade jest ok ale jak sie zatrzymam albo zwolnię predkosc to temp wody skacze prawie na max!!! musze wtedy przytrzymac go na 2,5tys obrotów zeby "przepompowało |
Małe ciśnienie , mało płynu
skiba220v napisał/a: | nie ma tez wody w oleju. |
napewno ?
skiba220v napisał/a: | Jak go odkrecam na przy rozgrzanym silniku to wydobywaja sie kleby pary pod cisnieniem |
Małe ciśnienie , mało płynu - powinien wybuchnąć płynem ciesz się że się nie poparzyłeś skiba220v napisał/a: | ale to bylo pare km i -12st na zewnatr |
a jak z grzaniem u ciebie w aucie ?
Jeszcze jedno ........ możę wentylatory ci się nie załączają ? a płynu ubywa gdyż ciepły zwiększa objętość i ucieka zbiorniczkiem wyrównawczym ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
skiba220v
Mitsumaniak
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
|
Wysłany: 08-04-2010, 13:01
|
|
|
no z tą wodą w oleju to glowy nie dam uciąc ale nie zauwazylem nic na bagnecie ani pod korkiem zeby bylo jakos inaczej.
Wentylatory sie załączaja jak jeżdze po miescie normalnie i temperatura wtedy jest ok ale tak jak napisalem, jak pociskam nim troche i skacze temp to wtedy wentylatory juz nie krecą sie mimo ze temp plynu jest bardzo duza.
Co do grzania to jest ok jak temp jest ok to grzeje mocno i jak temperatura plynu skoczy to tez grzeje tyle ze mocniej czyli płynu troche jeszcze tam jest. |
|
|
|
 |
luki20j
Forumowicz

Auto: Eclipse 1g 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 108 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 08-04-2010, 13:36
|
|
|
Jedź do warsztatu i niech Ci zmieża ilośc CO2 w płynie chłodniczym, i bedziesz wiedział wszystko:) |
|
|
|
 |
kamil4711
Forumowicz

Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 197 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:04
|
|
|
Cytat: | Korek jest ok-trzyma dobrze. Jak go odkrecam na przy rozgrzanym silniku to wydobywaja sie kleby pary pod cisnieniem |
termostat , zapowietrzony , czujnik temp. , uszczelka |
|
|
|
 |
skiba220v
Mitsumaniak
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:21
|
|
|
termostat jest nowy sprawdzony - otwiera sie.
co do czujnika temp to gdzie on jest? ja wiem tylko ze jest jeden w chlodnicy na dole a czy jest jakis jeszcze?? |
|
|
|
 |
kamil4711
Forumowicz

Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 197 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:24
|
|
|
skiba220v napisał/a: | termostat jest nowy sprawdzony - otwiera sie.
co do czujnika temp to gdzie on jest? ja wiem tylko ze jest jeden w chlodnicy na dole a czy jest jakis jeszcze?? |
to sprawdz go , chyba koło termostatu powinen być jeszcze jden ale dokładnie ci nie powiem bo nie pamiętam |
|
|
|
 |
skiba220v
Mitsumaniak
Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 45 Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:36
|
|
|
kamil4711 napisał/a: | skiba220v napisał/a: | termostat jest nowy sprawdzony - otwiera sie.
co do czujnika temp to gdzie on jest? ja wiem tylko ze jest jeden w chlodnicy na dole a czy jest jakis jeszcze?? |
to sprawdz go , chyba koło termostatu powinen być jeszcze jden ale dokładnie ci nie powiem bo nie pamiętam |
ten z chlodnicy jest ok ale ten kolo termostatu to chyba odpowiedzialny jest za wskaźnik temp na desce rozdzielczej a ten wskaźnik dziala prawidlowo.
Układ nie byl zapowietrzony - mechanik go odpowietrzal po wymianie pompy ale dalej jest to samo. |
|
|
|
 |
kamil4711
Forumowicz

Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 197 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:47
|
|
|
możliwe |
|
|
|
 |
Rako86
Nowy Forumowicz

Auto: był sobie Eclips 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 08-04-2010, 18:33
|
|
|
a nie sadzi ci ostatnio z wydechu białym dymem ? |
|
|
|
 |
|