Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Wyrzuca płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 08-04-2010, 09:32   [1G 90-94] Wyrzuca płyn chłodniczy

Witam szanownych Kolegów.

Juz jakis czas ciesze się z posiadania Eclipsa jednak ostatnio niepokoi a wręcz denerwuje mnie fakt wurzucania plynu przez zbiorniczek przelewowy. mam silnik 1.8 4G37 i jak jeżdze normalnie spokojnie po miescie czy tak do 100km/h to jest ok, wszystko pięknie, wskaźnik temp stoi pionowo tak jak powinien i nie dyga. Problem pojawia sie gdy pocisnę tak 3,5tys obrotów i wiecej, tzn jak tak jade jest ok ale jak sie zatrzymam albo zwolnię predkosc to temp wody skacze prawie na max!!! musze wtedy przytrzymac go na 2,5tys obrotów zeby "przepompowało" troche wode, temu skokowi temperatury towarzyszy niestety wyrzucanie plynu chlodniczego przez zbiorniczek na ziemę. Wiem o tym ze temp skacze bo jest malo wody ale teraz pytanie: dlaczego wyrzuca wodę???

powiem tak: wymienilem przewody gumowe wszystkie
wymienilem chlodnicę [wzięta od jeżdżącego ecli]
wymienilem pompę wody na nową

i dalej nie wiem czemu tak sie dzieje.

w plynie chlodn nie ma oleju ani nie ma tez wody w oleju.

po takim ubytku [wyrzuceniu wody] do ukladu da sie dolac spokojnie 2 litry plynu.

I teraz pytanie: czy to uszczelka pod glowicą czy moze jednak cos powazniejszego?
ogolnie spadku mocy nie zauwazylem.

bardzo proszę o odpowiedz
 
 
kliper 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 15
Skąd: Nowe
Wysłany: 08-04-2010, 09:41   

sprawdz korek cisnieniowy przez ktory wlewa sie plyn .
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-04-2010, 09:42   

Może być uszczelka - najlepiej sprawdzić w warsztacie obecność spalin w płynie.

I jeszcze jedna opcja którą przerabiałem w podobnym wypadku w Sierrze - mi pomogło solidne przepłukanie układu chłodzenia specyfikiem do tego przeznaczonym i dokładne odpowietrzenie układu( zalanie płynu , rozgrzanie do otwarcia termostatu , poruszanie i pościskanie wszystkich przewodów gumowych, dolewka płynu i repeat please do momentu kiedy z wężyka przelewowego przestał lecieć spieniony płyn) . Podejrzewam, że któraś rurka w bloku czy gdzieś była zatkana a po procedurze jak ręką odjął do sprzedaży samochodu po 2 latach bodajże. A też miałem podejrzenie o walniętej uszczelce.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 08-04-2010, 09:47   

powiem tak: uklad byl płukany przy okazji wymiany chlodnicy [tzn po zamontowaniu "nowej"] ale duzego syfu nie bylo.

Dodam jeszcze ze owa sytuacja zaczela sie dziac po pęknięciu węża i wywaleniu całego płynu [jechalem kilka km bez plynu chłodniczego] całą sytuację opisałem tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47061
 
 
Rako86 
Nowy Forumowicz


Auto: był sobie Eclips 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-04-2010, 10:14   

a nie przegrzałeś silnika? w takiej sytuacji tez bym obstawiał ustrzeloną uszczelkę pod głowicą :roll:
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 08-04-2010, 10:19   

no własnie podczas tej jazdy jak rozerwało wąż gumowy to mogł sie przegrzac. ale to bylo pare km i -12st na zewnatrz. Tez obstawiam uszczelke tylko chce zasięgnąc Waszych porad.

Korek jest ok-trzyma dobrze. Jak go odkrecam na przy rozgrzanym silniku to wydobywaja sie kleby pary pod cisnieniem.

Jak silnik jest wlaczony, rozgrzany i jak sie odkreci korek to plyn bulgocze i jest w nim powietrze.
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-04-2010, 12:08   

skiba220v napisał/a:
tzn jak tak jade jest ok ale jak sie zatrzymam albo zwolnię predkosc to temp wody skacze prawie na max!!! musze wtedy przytrzymac go na 2,5tys obrotów zeby "przepompowało


Małe ciśnienie , mało płynu

skiba220v napisał/a:
nie ma tez wody w oleju.


napewno ?

skiba220v napisał/a:
Jak go odkrecam na przy rozgrzanym silniku to wydobywaja sie kleby pary pod cisnieniem


Małe ciśnienie , mało płynu - powinien wybuchnąć płynem ciesz się że się nie poparzyłeś
skiba220v napisał/a:
ale to bylo pare km i -12st na zewnatr


a jak z grzaniem u ciebie w aucie ?


Jeszcze jedno ........ możę wentylatory ci się nie załączają ? a płynu ubywa gdyż ciepły zwiększa objętość i ucieka zbiorniczkiem wyrównawczym ?
_________________

 
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 08-04-2010, 13:01   

no z tą wodą w oleju to glowy nie dam uciąc ale nie zauwazylem nic na bagnecie ani pod korkiem zeby bylo jakos inaczej.

Wentylatory sie załączaja jak jeżdze po miescie normalnie i temperatura wtedy jest ok ale tak jak napisalem, jak pociskam nim troche i skacze temp to wtedy wentylatory juz nie krecą sie mimo ze temp plynu jest bardzo duza.

Co do grzania to jest ok jak temp jest ok to grzeje mocno i jak temperatura plynu skoczy to tez grzeje tyle ze mocniej czyli płynu troche jeszcze tam jest.
 
 
luki20j 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1g 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 108
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 08-04-2010, 13:36   

Jedź do warsztatu i niech Ci zmieża ilośc CO2 w płynie chłodniczym, i bedziesz wiedział wszystko:)
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-04-2010, 14:04   

Cytat:
Korek jest ok-trzyma dobrze. Jak go odkrecam na przy rozgrzanym silniku to wydobywaja sie kleby pary pod cisnieniem
:shock: :shock: :shock:

termostat , zapowietrzony , czujnik temp. , uszczelka
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 08-04-2010, 14:21   

termostat jest nowy sprawdzony - otwiera sie.

co do czujnika temp to gdzie on jest? ja wiem tylko ze jest jeden w chlodnicy na dole a czy jest jakis jeszcze??
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-04-2010, 14:24   

skiba220v napisał/a:
termostat jest nowy sprawdzony - otwiera sie.

co do czujnika temp to gdzie on jest? ja wiem tylko ze jest jeden w chlodnicy na dole a czy jest jakis jeszcze??


to sprawdz go , chyba koło termostatu powinen być jeszcze jden ale dokładnie ci nie powiem bo nie pamiętam
 
 
skiba220v 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 45
Skąd: Gdańsk/Kętrzyn
Wysłany: 08-04-2010, 14:36   

kamil4711 napisał/a:
skiba220v napisał/a:
termostat jest nowy sprawdzony - otwiera sie.

co do czujnika temp to gdzie on jest? ja wiem tylko ze jest jeden w chlodnicy na dole a czy jest jakis jeszcze??


to sprawdz go , chyba koło termostatu powinen być jeszcze jden ale dokładnie ci nie powiem bo nie pamiętam



ten z chlodnicy jest ok ale ten kolo termostatu to chyba odpowiedzialny jest za wskaźnik temp na desce rozdzielczej a ten wskaźnik dziala prawidlowo.

Układ nie byl zapowietrzony - mechanik go odpowietrzal po wymianie pompy ale dalej jest to samo.
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-04-2010, 14:47   



możliwe
 
 
Rako86 
Nowy Forumowicz


Auto: był sobie Eclips 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 21
Skąd: Lublin
Wysłany: 08-04-2010, 18:33   

a nie sadzi ci ostatnio z wydechu białym dymem ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.