Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E57A 2.0D] problemów ze sprzęgłem ciąg dalszy
Autor Wiadomość
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
  Wysłany: 13-07-2011, 17:54   [E57A 2.0D] problemów ze sprzęgłem ciąg dalszy

ostatnio zmieniałem sprzęgło, jakieś 3 miesiące temu, ale po miesiącu coś zaczęło szumieć (zwłaszcza na rozgrzanym silniku, na zimnym nie) :evil: podejrzewam że to łożysko, ale nie jestem pewien. Problem w tym że już nie działa jak na początku i nie wysprzęgla do końca. Na zimnym silniku jest w miarę ok ale im dłużej jadę zwłaszcza po mieście tym jest gorzej (ostatnio czuć lekki ruch do przodu przy wrzucaniu biegu)
1. Co mogło spowodować że tak szybko łożysko się zniszczyło?
2. Czy to łożysko jest popsute czy coś innego, szum słychać dopiero po naciśnięciu sprzęgła
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
weksel 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-07-2011, 20:10   

no to jak dopiero po wciśnięciu to pewnie łożysko oporowe.
U mnie za to jest na odwrót :twisted: szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje;/ i nie wiem co to może być;/
 
 
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
Wysłany: 13-07-2011, 20:30   

weksel napisał/a:
U mnie za to jest na odwrót :twisted: szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje


no właśnie tak powinno być a że u mnie jest na odwrót to się zastanawiam czy to aby na pewno łożysko :|
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-07-2011, 20:33   

weksel napisał/a:
szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje;/ i nie wiem co to może być;/
Też łożysko, ale wałka sprzęgłowego.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-07-2011, 21:59   

Może po prostu się zapowietrzyło :roll:
_________________

 
 
 
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
Wysłany: 13-07-2011, 22:25   

jacek11 napisał/a:
Może po prostu się zapowietrzyło :roll:

wątpie, łapa przy skrzyni dochodzi do końca
poza tym efekt jest taki jakby zapowietrzało się w czasie jazdy a po pewnym czasie samo odpowietrzało

[ Dodano: 13-07-2011, 22:30 ]
Hugo napisał/a:
weksel napisał/a:
szumi cały czas a po wciśnięciu przestaje;/ i nie wiem co to może być;/
Też łożysko, ale wałka sprzęgłowego.

to u mnie będzie oporowe???
bo przed wymianą nie szumiało tylko że nie wysprzęglało do końca, a po wymianie tylko przez miesiąc nie szumiało a wysprzęglało dobrze może ze dwa tygodnie

Hugo czym się różni łożysko wałka od łożyska oporowego (zasada działania)?
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-07-2011, 14:18   

Motofreak napisał/a:
to u mnie będzie oporowe???
Nie, wałka sprzęgłowego.
Motofreak napisał/a:
Hugo czym się różni łożysko wałka od łożyska oporowego (zasada działania)?
Łożysko wałka sprzęgłowego znajduje się przy wyjściu wałka ze skrzyni (osadzone w jej obudowie), a łożysko oporowe sprzęgła podczas naciskania pedału sprzęgła wywiera nacisk na docisk, który poprzez tarczę sprzęgła powoduje wysprzęglenie.
 
 
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
Wysłany: 14-07-2011, 20:36   

:cry: mam już dosyć tego auta
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-07-2011, 08:07   

Motofreak napisał/a:
mam już dosyć tego auta
Wierzę Ci, nie należą do najbardziej bezawaryjnych niestety.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-07-2011, 09:19   

Tak się zastanawiam, piszesz, że na ciepło sprzęgło robi się coraz gorsze, mógłbyś spróbować wymienić płyn od wysprzęglika, ponieważ to są objawy typowe dla płynu z dużą zawartością wody... Koszt nie wielki a może pomóc...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
Wysłany: 15-07-2011, 11:07   

mitsu_plw sumie dobry pomysł, spróbuje bo będę kupiłem reperaturki więc będzie okazja :wink: ale to nie wyjaśnia tego szumienia, bo na zimnym go nie ma, a na ciepłym jest, gdyby to było tylko łożysko oporowe to pikuś ale jak coś jeszcze to koszty trochę wzrosną :evil:
Chyba jedynym sensownym wyborem jest uskładanie kasy i oddanie auta do Pana Sławka i będzie spokój :twisted: (tylko że nie widzę sensu w dokładaniu do diesla, zwłaszcza jeśli karoseria nie jest idealna, no ale czymś trzeba jeździć :| gdyby to było V6 to co innego :P )

Mógłby ktoś podać przybliżony koszt remontu skrzyni, części + robocizna
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-07-2011, 11:12   

Wysyłałem w zeszłym roku skrzynię od Skody Octavi, to koszt był ok. 1500zł plus przesyłka...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.