Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik
Autor Wiadomość
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22-06-2011, 13:38   Silnik

Ponieważ biore sie za silnik to postanowiłem opisać co i jak będe robił :)

Dziś zamawiam części typu:

pierścienie na tłoki
uszczelki pod głowice (numery od Michała) AJUSA: 10129900, STONE: N05063
komplet uszczelek do silnika
uszczelniacze na wał korbowy
uszczelniacze zaworowe
kompletny rozrząd


Co będzie robione prócz wymiany w/w części

planowanie głowicy o 0,2-0,3mm
planowanie bloku
sprawdzanie szczelności głowic
porting kanałów wydech/wdech
zawory będą robione na tzw. 4ry kąty
powiększony wlot do kolektora ssącego
prawdopodobnie będzie większa przepustnica
odchudzenia koła zamachowego (koło będzie od 2,0V6 bo będzie skrzynia FWD od E54A)

Jak coś mi sie jeszcze przypomni w trakcie to będe informował oraz robił fotki :)
Jakby ktoś miał jeszcze jakiś dobry pomysł to słucham ( np. Michał :) )
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1716
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-06-2011, 19:41   

Frost napisał/a:
koło będzie od 2,0V6 bo będzie skrzynia FWD od E54A


Tak z ciekawości zapytam - ta skrzynia to tak sobie po prostu podejdzie ? A co z napędem na tył ? Da się do niej jakoś to wszystko "podłączyć" ???

Rozumiem też, że ten remont silnika ma również na celu poprawę jego osiągów - tak ?
_________________
Lancer 1,6 C66A
Nasza Sigma Kombi
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 22-06-2011, 21:46   

on ten silnik wrzuca do Colta E88A idzie w kąt na pewien czas
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 22-06-2011, 23:19   

No panie Adamie, to żeśmy się zgrali w czasie, nasz silnik już od tygodnia jest w Warszawie... w firmie Piotra Mołoniewicza "nowoczesna obróbka silników" z którym współpracujemy już dobre 20 lat... Tyle, że nasz silnik pojechał tam z konieczności...
Jak już będziesz robił silnik, sprawdź koniecznie wał... u nas był delikatnie krzywy (0,04), oraz popękany, więc idzie na złom, wał z drugiego też się nie nadawał, ale na szczęście nas uratowali, załatwili jakiś wał, który jest lżejszy od naszych o 1,4kg... Koło zamachowe oryginalne niezbyt nadaj się do odchudzania, ponieważ nie bardzo jest z czego je odchudzać :P , Obydwie głowice zostaną przystosowane do większego sprężu (doszlifowane itp.) kanały zoptymalizowane, kolektor od 3000GT TT jest dobry i nie trzeba nic z nim robić..., reszta się zobaczy... Ogólnie to straszny problem z częściami jest... :(

P.S. 1
No i jeszcze jedno, ponad 200 tys. km na budziku, i praktycznie brak zużycia bloku :D

P.S. 2
Dobra rada dla wykorzystujących E88A do innych celów niż "dupowożenia" ;) Wymiana chłodnicy oleju na większą, lub założenie do niej wentylatora, oraz koniecznie wskaźniki temp i ciśnienia oleju...

P.S. 3
uwaga na miski olejowe, ponieważ smok jest praktycznie kilka mm (dosłownie ok. 3) nad jej dnem, i każda jej wgniotka skutkuje przytkaniem ssawki..., to tez najprawdopodobniej skutkowało u nas przekręconą panewką korbowodową...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 23-06-2011, 10:16   

mitsu_pl napisał/a:
Koło zamachowe oryginalne niezbyt nadaj się do odchudzania, ponieważ nie bardzo jest z czego je odchudzać

w 6 cyl silnikach chyba własnie seryjne jest lekkie juz bo i tak masa wirujaca z 6 baniaków jest duza.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 23-06-2011, 10:54   

mitsu_pl, dowiedz sie prosze jak możesz, od czego dali Ci wał, 1,4kg na wale to dość spora różnica w Nm.
Silnik pojedzie prawdopodobnie calusieńki do sprawdzenia na tokarni. Ludzie do których daje znają sie na rzeczy więc będzie dobrze :)

rosomak1983, zamach od E88A waży zaledwie 7kg jeśli dobrze pamiętam, bo ważyłem jakiś miesiąc temu

Wojciech Bogacz, tak jak Taz powiedział, to jest silnik do Jajka nie do Gala, więc będzie FWD :)
Ostatnio zmieniony przez Frost 23-06-2011, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 23-06-2011, 11:27   

rosomak1983 napisał/a:
mitsu_pl napisał/a:
Koło zamachowe oryginalne niezbyt nadaj się do odchudzania, ponieważ nie bardzo jest z czego je odchudzać

w 6 cyl silnikach chyba własnie seryjne jest lekkie juz bo i tak masa wirujaca z 6 baniaków jest duza.


Pod warunkiem, że jest to silnik wysokoobrotowy, bo jeżeli zwykły, to ma też zwykłe, jakże ciężkie koło zamachowe... miałem meśka 190 z motorem co prawda R6 ale pojemność zbliżona - 2.6 i wiem coś o tym... :P było co ciągać...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 23-06-2011, 13:47   

Frost napisał/a:
1,4kg na wale to dość spora różnica w Nm.

a wogóle jakas róznica ??? tak pytam z ciekawosci bo w zasadzie masa wirujaca nie wpływa chyba na moc i moment za bardzo. Chodzi tylko o szybkosc wkrecania na obroty co daje oczywiscie lepsze przyspieszenie. No i lekkim super wyważonym układem mozna zakrecic do tych 10 tyś :D

Frost napisał/a:
rosomak1983, zamach od E88A waży zaledwie 7kg jeśli dobrze pamiętam, bo ważyłem jakiś miesiąc temu

e to ciezkie dosc, ja w GTi odelżyłem z 7 do 4kg i fajnie sie wkrecało.
Frost napisał/a:
więc będzie FWD

Kurcze moim marzeniem jest zrobienie lancera (moze być colt) RWD, mocnego NA....
W sumie ty mógłbys to zrobic :D Skrzynia 4x4 przerobic na RWD, uciachać podłoge z tyłu włozyc naped :D Wały do colta mam bodajze dwa. :D Latało by bokami 100razy lepiej niz E88A... :twisted:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 23-06-2011, 19:25   

rosomak1983, wszystko co robisz w silniku ma wpływ na moc :)

7kg to jest mało jak na zamach. Widziałem takie co ważyły po 15 w połowie mniejszym silniku

Nie widze jakoś Colta latającego bokiem, jest z byt lekki i zbyt krótki na to wg. mnie

Co do 4x4 w Jajku - to sie za H nie opłaca tego robić. Już mam jedną skarbonkę, druga mi nie potrzebna :D
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 23-06-2011, 20:54   

Frost napisał/a:
wszystko co robisz w silniku ma wpływ na moc :)

no nie wszystko. A masa wału czy wywalenie np wałków balansowych ma takie samo znaczenie jak odelzenie koła czyli zmieniejszenia masy wirujacej co nie ma zadnego wpływu na moc, a jedynie polepsza wkrecanie.
Frost napisał/a:
7kg to jest mało jak na zamach.

to tak srednio, lekkie cutomowe koła waza zawsze po max 5kg, wiec z tych 7 jest co sciagnac.
Frost napisał/a:
Nie widze jakoś Colta latającego bokiem, jest z byt lekki i zbyt krótki na to wg. mnie

nie jest az tak krótki skoro Lancery w stanach przerabiaja do driftu , a colt ma taki sam rozstaw osi to czemu miałby nie latać :D
Frost napisał/a:
Co do 4x4 w Jajku - to sie za H nie opłaca tego robić.

eh mielismy tutaj fachowca na podkarpaciu co by to ogarnał za naprawde mała kase. tyle ze juz wyjechał....
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-06-2011, 22:10   

rosomak1983 napisał/a:
czyli zmieniejszenia masy wirujacej co nie ma zadnego wpływu na moc, a jedynie polepsza wkrecanie.

nie wiem, może źle myślę ale po mojemu jak silnik się szybciej i łatwiej wkręca to i przenosi się to na przyspieszenie. Przynajmniej rozumując tak normalnie ;)
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 23-06-2011, 22:43   

Obiecuje wszem i wobec, że po ukończeniu modów w silniku i zapięciu go do Jajka pojade na hamownie i zobaczymy co wyjdzie. Nie ukrywam że chciałbym zobaczyć 2-kę z przodu :twisted: :twisted:
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-06-2011, 00:19   

Frost napisał/a:
Nie ukrywam że chciałbym zobaczyć 2-kę z przodu :twisted: :twisted:


Myślisz że tylko 20KM uda się wykrzesać :lol: :lol: :lol:

A tak poważnie to powodzenia :P notuj mi wszystko na gg :P

Ja Ci wszystko mówię co robię przy aucie np. dziś nie zrobiłem nic spałem :mrgreen:
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-06-2011, 00:56   

Frost a hamowałes go w Galu ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 24-06-2011, 08:24   

rosomak1983, nie było po co, silnik nie jest w najlepszym stanie technicznym a koszt shamowania Gala i dojazd na hamownie był nie mały więc nie opłacało się płacić za nerwy i słaby wynik :D

[ Dodano: 29-06-2011, 17:53 ]
Przyszły graty do remontu.

W silniku wszystko praktycznie będzie nowe





[ Dodano: 02-07-2011, 16:38 ]
Praca ruszyła co by nie było że sie obijam :)

3h poświęcone dziś tylko dla silnika, taki jest efekt











Na jednek korbie była ukruszona panewka ..... o dziwo zerowe uszkodzenia wału lub czegokolwiek innego ... fart jak nic :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.