| [2.8 TD] Utrata mocy i niebieski dym - co to może być ? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kornel81   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Kwi 2011
 Posty: 24
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2011, 18:12   [2.8 TD] Utrata mocy i niebieski dym - co to może być ? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Mam 4M40 po kapitalce (zrobione 2600 km) od wczoraj mam dziwne objawy.
 
 Samochód od rana jeździ normalnie , czuć że ma prawidłowe przyspieszenie i nie dymi.
 
 Po południu podczas przejazdu nagle odczuwalny spadek mocy (przymuliło go) i podczas jazdy na biegu po dodaniu gazu czuć szarpnięcie a z tyłu obłok niebieskiego dymu.
 
 Czy ktoś miał do czynienia z podobnym zjawiskiem ? Co to może być ? Mam to już drugi dzień. Jeździ od rana tak jak powinien a później jakby mu się odechciało.
 
 Z góry dzięki za pomoc.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Heilsberg   Forumowicz
 USNI Life Member
 
  
 Auto: jak w podpisie
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 51 razy
 Dołączył: 08 Sty 2009
 Posty: 925
 Skąd: Lidzbark Warmiński
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2011, 18:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gar się przyciera? |  
				| _________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
 L200 HP '10
 L200 Dakar '05 Silver Beast
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kornel81   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Kwi 2011
 Posty: 24
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2011, 18:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Cały czas na dotarciu. (2600 km dopiero ma) 
 Olej sprawdzam codziennie i w normie.
 
 Wcześniej tego nie było z tym dławieniem i dymieniem.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukas 78   Forumowicz
 
  
 Auto: pajero 2,5 tdi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 18 Lis 2010
 Posty: 814
 Skąd: Szepietowo/Hamburg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2011, 18:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | niebieski dym to nic dobrego-spalony olej , może coś uszkodziło turbo albo pierścienie poszły na którymś tłoku |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kornel81   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Kwi 2011
 Posty: 24
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2011, 18:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli by tak było to chyba dymiłby cały czas. 
 Dziś jeździłem nim od rana i wszystko było w porządku. Po południu zaczoł się stawiać.
 
 
 Wczoraj analogiczna sytuacja.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukas 78   Forumowicz
 
  
 Auto: pajero 2,5 tdi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 18 Lis 2010
 Posty: 814
 Skąd: Szepietowo/Hamburg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2011, 19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | jeździj tylko rano na wieczory kup inne auto   objawy które masz wskazują na spalony olej silnikowy a problemy z mocą to może być brak doładowania przez turbo, jesli ten dym jest bardziej czarny niż niebieski moze to być nieszczelność przewodów na dolocie i połączeniu z turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jawaldek   Mitsumaniak
 
 Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 75 razy
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 2238
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2011, 20:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziwny objaw związany z porą dnia a może po południu trasa którą pokonujesz jest cięższa np więcej po górę, stanie w korkach. Na jakim oleju jeździsz to po pierwsze a po drugie jakie paliwo masz w baku ?? Nie wiem jakie powinno być ciśnienie w turbo (to podpowiedzą bieglejsi w temacie) ale może warto sprawdzić ?? 	  | kornel81 napisał/a: |  	  | Dziś jeździłem nim od rana i wszystko było w porządku. Po południu zaczoł się stawiać. | 
 
 
 http://mudmania4x4.com.pl/
 |  
				| _________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bromba111   Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 2,8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Kwi 2011
 Posty: 46
 Skąd: kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2011, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jawaldek napisał/a: |  	  | Dziwny objaw związany z porą dnia a może po południu trasa którą pokonujesz jest cięższa np więcej po górę, stanie w korkach. Na jakim oleju jeździsz to po pierwsze a po drugie jakie paliwo masz w baku ?? Nie wiem jakie powinno być ciśnienie w turbo (to podpowiedzą bieglejsi w temacie) ale może warto sprawdzić ?? 	  | kornel81 napisał/a: |  	  | Dziś jeździłem nim od rana i wszystko było w porządku. Po południu zaczoł się stawiać. | 
 
 
 http://mudmania4x4.com.pl/
 | 
 A co ma olej do rzeczy? no chyba że na mixolu jeżdzi.
 Ja bym faktycznie poszukał przyczyny w turbinie.
 zdejmij wąż z turba i pomacaj ośkę czy nie lata luźno
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rico.1   Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 2.5TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 33 razy
 Dołączył: 07 Lip 2008
 Posty: 480
 Skąd: pomorskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-05-2011, 21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | kornel81 turbo sobie odpuść, bo na dotarciu raczej tak wysoko się nie kręci silnika żeby nagle turbo puściło Tu jest coś nie tak w komorze spalania, przedmuchy oleju, spadek kompresji, oby nie za ciasno spasowane pierścienie, więc lepiej gnaj do gościa co robił ten remont i niech sprawdzi kompresję, czy czasem wszystko prawidłowo dokręcił - niech szuka przyczyny.
 A jak nie to poświęć 1 dzień, odpal silnik i niech sobie chodzi z 5-6 godzin (lub więcej) na wolnych obrotach - może mu to coś pomoże.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Heilsberg   Forumowicz
 USNI Life Member
 
  
 Auto: jak w podpisie
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 51 razy
 Dołączył: 08 Sty 2009
 Posty: 925
 Skąd: Lidzbark Warmiński
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2011, 08:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja obstawiam przycieranie się pierścieni. Mój strucel jest właśnie na tym samym etapie docierania po generalce i widzę jak jak się rozkręcał po remoncie. Na początku był muł a teraz gna aż miło. Nie szukaj w turbinie, tam nie ma nic co może się zepsuć. Jak turbo nawet wywali zawór bezpieczeństwa to nie ma efektu przyhamowania, po prostu nie idzie dalej. Przyhamowanie jest, gdy jeden tłok nagle zwolni. Może pierścień puchnie albo sworzeń tłoka ma luz. Trudno to będzie sprawdzić bez zwalenia głowicy. 
 [ Dodano: 27-05-2011, 09:35 ]
 A tak nawiasem to turbo osiąga max na piątym biegu już przy 2,5 tys obrotów. Ostatnio testowałem, zatkałem sterowanie wastegate i przy takich właśnie obrotach zadziałał zawór bezpieczeństwa a ten ustawiony jest na 1,5 atmosfery.
 
 [ Dodano: 27-05-2011, 09:36 ]
 Aha, dotyczy oczywiście 4D56, bo taki mam.
 |  
				| _________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
 L200 HP '10
 L200 Dakar '05 Silver Beast
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zbyszekm2   Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero 3,2 DiD Long
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 211 razy
 Dołączył: 26 Sty 2007
 Posty: 4638
 Skąd: Bytów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2011, 08:54   Re: Utrata mocy i niebieski dym - co to może być ? |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kornel81 napisał/a: |  	  | Witam 
 Mam 4M40 po kapitalce (zrobione 2600 km) od wczoraj mam dziwne objawy.
 
 Samochód od rana jeździ normalnie , czuć że ma prawidłowe przyspieszenie i nie dymi.
 
 Po południu podczas przejazdu nagle odczuwalny spadek mocy (przymuliło go) i podczas jazdy na biegu po dodaniu gazu czuć szarpnięcie a z tyłu obłok niebieskiego dymu.
 
 Czy ktoś miał do czynienia z podobnym zjawiskiem ? Co to może być ? Mam to już drugi dzień. Jeździ od rana tak jak powinien a później jakby mu się odechciało.
 
 Z góry dzięki za pomoc.
 | 
 Może być tak, że silnik jest przegrzany i w wysokich temp. puchną tłoki. Mogą być tez przegrzane pierścienie olejowe, albo i jedno i drugie.
 |  
				| _________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bromba111   Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 2,8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Kwi 2011
 Posty: 46
 Skąd: kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2011, 14:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Heilsberg napisał/a: |  	  | Nie szukaj w turbinie, tam nie ma nic co może się zepsuć. | 
 Jak to niema. Oś jest łożyskowana i smarowana olejem wystarczy że puszcza uszczelniacz i turbina podaje olej na tłoki. wystarczy zdjąć węża i wybadać czy ośka nie ma luzu i czy wogule się kręci jeśli turbo stanęło to silnik nie będzie miał mocy. może jak ostygnie to rusza i od rana działa a później się zacina. Różne cuda mogą się dziać. jak auto po remoncie to może się coś zapiekło jak turbo stało przez jakiś czas. Zacznij o najprostszych rzeczy
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kornel81   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Kwi 2011
 Posty: 24
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2011, 17:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wszystko mam nowe oprócz pompy wtryskowej. Turbina też nowa , rozwiercona od vw craftera. 
 Nie żałowałem i brałem oryginalne japońskie graty.
 
 
 Dzisiaj byłem u pompiarza i powiedział mi że to może być złe ustawienie pompy wtryskowej.
 
 Mam wrażenie że wszystko zaczeło się od tego jak najechałem na jedną z wrocławskich dziur , aż się buda zatrzęsła . Zaraz po tym zaczeły się problemy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bromba111   Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 2,8
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 19 Kwi 2011
 Posty: 46
 Skąd: kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2011, 19:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | To nowa czy rozwiercona ta turbina?  przy problemach z pompą to czarna albo biała zadyma, a niebieska to olej. łańcuch i napinacz rozrządu  też nowy? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kornel81   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero II 2,8 TDI (4M40)
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Kwi 2011
 Posty: 24
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-05-2011, 20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Turbina regenerowana , rozwiercona. Stara nie nadawała sie nawet do regeneracji. 
 Wszystkie elementy nowe .
 
 ze starych gratów został blok (nabijane nowe tuleje) ,wał korbowy ( wyważany ), tłoki,
 
 kolektory, pokrywa zaworów, pompa, chłodnice , intercooler.
 
 Oleju nie ubywa - sprawdzam kilka razy dziennie.
 
 Jak auto ostygnie to po włączeniu jeździ idealnie aż się nie nagrzeje .
 
 BTW. Ile paliwa w baku powinno być gdy zapala się rezerwa ? 10 litrów ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |