Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
aparat zaplonowy z 4g93 w 4g67 ?
Autor Wiadomość
Draghu
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2009, 09:31   aparat zaplonowy z 4g93 w 4g67 ?

Czy aparat zaplonowy z 1.8 CA bedzie dzialac bez zadnych problemow w C5 1.8 ?

Kupilem Colta ( niejezdzacego ) i wyszlo, ze jest inny aparat zaplonowy niz oryginalny. Niby te dwa silniki sa spokrewnione ale jak patrze np na swiece to w 4g67 sa 100kW, a w 4g93 juz 103kW.

Czy istnieje opcja zostawienia tego aparatu czy dac sobie z nim spokoj i kupic z 4g67 ?
Jak tak, to ktorych kabli i swiec uzyc do niego - z 4g67 czy 4g93 ?

Tutaj,w dziale c5 probowalem ruszyc ten temat ale sie ruszyc nie dalo :/

z gory dzieki za pomoc.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-08-2009, 10:59   

Tomku - nie pasuje.
Przeciez C58 ma elektroniczny zaplon bez aparatu.
 
 
Draghu
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2009, 12:58   

dzieki za odpowiedz.
Moze w takim razie myle nazwy, moze to nie nazywa sie aparatem zaplonowym tylko jakos inaczej :roll:

Teraz mam cos takiego i on wyglada dokladnie jak ten z 4g93:


sprawdzilem w ASA i co mnie zastanawia, to mimo innego wygladu samej plytki - wygladaja jakby uzywaly tych samych czesci... a moze to poprostu moja desperacja
mi to podpowiada.



Kable wszystkie pasuja. Zostanie kwestia ich dlugosci - dlatego myslalem o kablach z 4g93. Z zewnatrz te silniki wygladaja praktycznie tak samo wiec moglbym wszystko pomontowac jak w 4g93. Swiece jeszcze zostaly - jedne sa 100kW drugie 103kW. Szczelina o ile pamietam byla taka sama.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-08-2009, 22:05   

no to jest elektroniczny rozdzielacz zaplonu wlasnie :)
ale nie wiem, czy bedzie dokladnie taki sam w obu silnikach (nie dodales, ze chodzi o 4G93 DOHC, bo ja sugerowalem sie, ze masz od SOHC, ktory faktycznie ma mechaniczny aparat zaplonowy)
jedyna metoda, to sprawdzic na zywo :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-08-2009, 07:58   

Darku, to żaden rozdzielacz, tylko cewki zapłonowe. Na 90 % powinny działać, ale nie będzie ich prosto umocować. Sprawdź pinologię wtyczki - mimo, że jest taka sama z wyglądu. kable mogą buć inaczej podłączone...
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2009, 08:19   

no tak - to w skrocie... przeciez cewki sa elementem rozdzielacza (steruje tym wszystkim ECU)
 
 
Draghu
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2009, 17:26   

zalozmy, ze bedzie wszystko dzialac.

Czy kable WN do 4g93 dohc i 4g67 dohc roznia sie czyms oprocz dlugosci ? Na pierwszy rzut oka sa poprostu dociete pod konkretny model. Jezeli to jest tylko kwestia dlugosci i moge wrzucic te z 4g93 to sie problem rozwiaze

Cewki zaplonowe moge zamontowac tez jak w 4g93 - juz tak mialem ale kable z 4g67 byly za krotkie.

Mimo wszystko rzuce okiem jeszcze na wtyczke.

dzieki
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-08-2009, 18:23   

Draghu napisał/a:
Czy kable WN do 4g93 dohc i 4g67 dohc roznia sie czyms oprocz dlugosci


Te od 4g63 są za szerokie i nie da rady ich dopchnąć do samego dołu(do świecy).
Kup dedykowane do 4g93.


Pozdrawiam
 
 
 
Draghu
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2009, 22:21   

Koton napisał/a:
Draghu napisał/a:
Czy kable WN do 4g93 dohc i 4g67 dohc roznia sie czyms oprocz dlugosci


Te od 4g63 są za szerokie i nie da rady ich dopchnąć do samego dołu(do świecy).
Kup dedykowane do 4g93.


Pozdrawiam


hmm, te "4g63" to czeski blad ? bo jak nie, to ja tu kombinuje z 4g67 w Colcie c5 :roll:
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-08-2009, 22:53   

Już nie pamiętam dokładnie,ale dostałem kable od 4g63 albo od 4g67 i były nie teges.
Skoro napisałem 4g63 to pewnie z nimi miałem przeboje. Tak czy inaczej od tamtej tylko dedykowane bo szkoda czasu i pieniędzy.

Pozdrawiam
 
 
 
Draghu
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2011, 19:10   

jakby ktos sie kiedys zastanawial to:

cewki z 4g93 dohc dzialaja bez problemu w 4g67/4g61 ale dobrze jest je odkrecic z metalowej plytki i zamontowac na tej od 4g6x - calosc nie bedzie wisiec w powietrzu... a tego nie chcemy :wink:

Kable z 4g93 nie podejda bo maja inne koncowki przy swiecach.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-07-2011, 23:22   

Bartek napisał/a:
Kable z 4g93 nie podejda bo maja inne koncowki przy swiecach.

własnie miałem Ci to pisac, silniki 4g93 i 4g67 poza podobnym ukladem zapłonowym maja sporo róznic, praktycznie nic nie pasuje zamiennie. Natomiast 4g63 i 4g67 różnia sie praktycznie średnica tłoka ( a takze delikatnie kanałami dolotowymi głowicy) I tutaj bije zakład!!!!! ze kalbe by podeszły wzajemnie 4g63/4g67 oba DOHC.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Draghu
[Usunięty]

Wysłany: 20-07-2011, 06:41   

kable od 4g63 tez sa inne niestety :/ tez to przerabialem
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 21-07-2011, 15:28   

http://allegro.pl/przewod...1683264392.html

na 100% ?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Draghu
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2011, 16:25   

Juz sam nie wiem :oops: czy Eclipse ma inne kable jak EVO 1-3 ? Na liscie jakos dziwnym trafem nie ma EVO, a to tez 4g63t.

Jezeli pasuja, to znaczy ze gosc z ktorym pisalem na PM albo mial kable nie od EVO albo cos zle pomierzyl bo wyszly nam inne wymiary :roll:

Jagos(Maniek na Coltmanii) robil swapa z 4g67 na 4g63t w swoim C5 to moze ma jedne i drugie zeby porownac.

[ Dodano: 21-07-2011, 18:21 ]
Wyglada na to, ze kable z 4g63t sa takie same
Cytat:
Choć w 4G63T zaleca sie grubsze kable i o wiekszej srednicy rdzenia.


Najmniej problemow jest, jak zwykle, kupujac OEM :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.