aparat zaplonowy z 4g93 w 4g67 ? |
Autor |
Wiadomość |
Draghu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2009, 09:31 aparat zaplonowy z 4g93 w 4g67 ?
|
|
|
Czy aparat zaplonowy z 1.8 CA bedzie dzialac bez zadnych problemow w C5 1.8 ?
Kupilem Colta ( niejezdzacego ) i wyszlo, ze jest inny aparat zaplonowy niz oryginalny. Niby te dwa silniki sa spokrewnione ale jak patrze np na swiece to w 4g67 sa 100kW, a w 4g93 juz 103kW.
Czy istnieje opcja zostawienia tego aparatu czy dac sobie z nim spokoj i kupic z 4g67 ?
Jak tak, to ktorych kabli i swiec uzyc do niego - z 4g67 czy 4g93 ?
Tutaj,w dziale c5 probowalem ruszyc ten temat ale sie ruszyc nie dalo :/
z gory dzieki za pomoc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-08-2009, 10:59
|
|
|
Tomku - nie pasuje.
Przeciez C58 ma elektroniczny zaplon bez aparatu. |
|
|
|
 |
Draghu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2009, 12:58
|
|
|
dzieki za odpowiedz.
Moze w takim razie myle nazwy, moze to nie nazywa sie aparatem zaplonowym tylko jakos inaczej
Teraz mam cos takiego i on wyglada dokladnie jak ten z 4g93:
sprawdzilem w ASA i co mnie zastanawia, to mimo innego wygladu samej plytki - wygladaja jakby uzywaly tych samych czesci... a moze to poprostu moja desperacja
mi to podpowiada.
Kable wszystkie pasuja. Zostanie kwestia ich dlugosci - dlatego myslalem o kablach z 4g93. Z zewnatrz te silniki wygladaja praktycznie tak samo wiec moglbym wszystko pomontowac jak w 4g93. Swiece jeszcze zostaly - jedne sa 100kW drugie 103kW. Szczelina o ile pamietam byla taka sama. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-08-2009, 22:05
|
|
|
no to jest elektroniczny rozdzielacz zaplonu wlasnie
ale nie wiem, czy bedzie dokladnie taki sam w obu silnikach (nie dodales, ze chodzi o 4G93 DOHC, bo ja sugerowalem sie, ze masz od SOHC, ktory faktycznie ma mechaniczny aparat zaplonowy)
jedyna metoda, to sprawdzic na zywo |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-08-2009, 07:58
|
|
|
Darku, to żaden rozdzielacz, tylko cewki zapłonowe. Na 90 % powinny działać, ale nie będzie ich prosto umocować. Sprawdź pinologię wtyczki - mimo, że jest taka sama z wyglądu. kable mogą buć inaczej podłączone... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-08-2009, 08:19
|
|
|
no tak - to w skrocie... przeciez cewki sa elementem rozdzielacza (steruje tym wszystkim ECU) |
|
|
|
 |
Draghu [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2009, 17:26
|
|
|
zalozmy, ze bedzie wszystko dzialac.
Czy kable WN do 4g93 dohc i 4g67 dohc roznia sie czyms oprocz dlugosci ? Na pierwszy rzut oka sa poprostu dociete pod konkretny model. Jezeli to jest tylko kwestia dlugosci i moge wrzucic te z 4g93 to sie problem rozwiaze
Cewki zaplonowe moge zamontowac tez jak w 4g93 - juz tak mialem ale kable z 4g67 byly za krotkie.
Mimo wszystko rzuce okiem jeszcze na wtyczke.
dzieki |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-08-2009, 18:23
|
|
|
Draghu napisał/a: | Czy kable WN do 4g93 dohc i 4g67 dohc roznia sie czyms oprocz dlugosci |
Te od 4g63 są za szerokie i nie da rady ich dopchnąć do samego dołu(do świecy).
Kup dedykowane do 4g93.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Draghu [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2009, 22:21
|
|
|
Koton napisał/a: | Draghu napisał/a: | Czy kable WN do 4g93 dohc i 4g67 dohc roznia sie czyms oprocz dlugosci |
Te od 4g63 są za szerokie i nie da rady ich dopchnąć do samego dołu(do świecy).
Kup dedykowane do 4g93.
Pozdrawiam |
hmm, te "4g63" to czeski blad ? bo jak nie, to ja tu kombinuje z 4g67 w Colcie c5 |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-08-2009, 22:53
|
|
|
Już nie pamiętam dokładnie,ale dostałem kable od 4g63 albo od 4g67 i były nie teges.
Skoro napisałem 4g63 to pewnie z nimi miałem przeboje. Tak czy inaczej od tamtej tylko dedykowane bo szkoda czasu i pieniędzy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Draghu [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2011, 19:10
|
|
|
jakby ktos sie kiedys zastanawial to:
cewki z 4g93 dohc dzialaja bez problemu w 4g67/4g61 ale dobrze jest je odkrecic z metalowej plytki i zamontowac na tej od 4g6x - calosc nie bedzie wisiec w powietrzu... a tego nie chcemy
Kable z 4g93 nie podejda bo maja inne koncowki przy swiecach. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-07-2011, 23:22
|
|
|
Bartek napisał/a: | Kable z 4g93 nie podejda bo maja inne koncowki przy swiecach. |
własnie miałem Ci to pisac, silniki 4g93 i 4g67 poza podobnym ukladem zapłonowym maja sporo róznic, praktycznie nic nie pasuje zamiennie. Natomiast 4g63 i 4g67 różnia sie praktycznie średnica tłoka ( a takze delikatnie kanałami dolotowymi głowicy) I tutaj bije zakład!!!!! ze kalbe by podeszły wzajemnie 4g63/4g67 oba DOHC. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Draghu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2011, 06:41
|
|
|
kable od 4g63 tez sa inne niestety :/ tez to przerabialem |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 21-07-2011, 15:28
|
|
|
http://allegro.pl/przewod...1683264392.html
na 100% ? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Draghu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2011, 16:25
|
|
|
Juz sam nie wiem czy Eclipse ma inne kable jak EVO 1-3 ? Na liscie jakos dziwnym trafem nie ma EVO, a to tez 4g63t.
Jezeli pasuja, to znaczy ze gosc z ktorym pisalem na PM albo mial kable nie od EVO albo cos zle pomierzyl bo wyszly nam inne wymiary
Jagos(Maniek na Coltmanii) robil swapa z 4g67 na 4g63t w swoim C5 to moze ma jedne i drugie zeby porownac.
[ Dodano: 21-07-2011, 18:21 ]
Wyglada na to, ze kable z 4g63t sa takie same
Cytat: | Choć w 4G63T zaleca sie grubsze kable i o wiekszej srednicy rdzenia. |
Najmniej problemow jest, jak zwykle, kupujac OEM |
|
|
|
 |
|