przepływomierz- problem! |
Autor |
Wiadomość |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-07-2011, 18:56 przepływomierz- problem!
|
|
|
Przepraszam bo może już gdzieś jest taki problem ale zakładam posta ponieważ naprawdę nie mam czasu szukać, mianowicie znajomy ma carismę 1.6 na gazie i jest taka sprawa, że po wpięciu przepływomierza samochód się dławi, gaśnie itp po prostu na przepływce nie chce chodzić... dodam, że już robiłem przekładkę i to samo... Bardzo Was koledzy proszę o pomoc, sprawa honoru bo obiecałem, że na forum można zawsze liczyć |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-07-2011, 19:10
|
|
|
Trzeba podpiąc pod komputer i sprawdzić parametry rzeczywiste, przepływomierz jest temu winny, że ustala pewne parametry pomiarowe, po jego wypięciu silnik pracuje na danych zamieszczonych w ECU, trzeba sprawdzić co wprowadza kolizje informacji z tymi od przepływki, że doprowadza do takiego stanu, przy założeniu oczywiście, że przepływka jest sprawna. Sprawdźcie jeszcze drożność układu wydechowego. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-07-2011, 19:19
|
|
|
Zapomniałem dopisać,że już byliśmy na kompie i zero błędów ...wydech też sprawdzony wszystko szczelne,drożne...nie mam pojęcia co może się dziać, odepnę przepływomierz to jest tak 80% mocy a gdy podepnę to całkowicie kicha nawet się wkręcić nie chce |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-07-2011, 19:30
|
|
|
Nie błedy a parametry rzeczywiste |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fito123
Forumowicz
Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 77 Skąd: Dłutów
|
Wysłany: 28-07-2011, 19:42
|
|
|
Czy na benzynie jest tak samo jak na gazie? |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-07-2011, 20:07
|
|
|
hmm dzwoniłem do tego gościa od kompa i powiedział,że parametry są ok fito123 napisał/a: | Czy na benzynie jest tak samo jak na gazie? |
po przełączeniu na gaz strasznie strzela w kolektor ssący tak strzela,że oż trzeba obudowę z filtra ściągać żeby nie rozwaliło |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-07-2011, 20:30
|
|
|
dawidoski13, sprawdź szczelność układu dolotowego .
Kiedy był wymieniany filtr powietrza??
Jeżeli dawno to od razu do wymiany. |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-07-2011, 20:48
|
|
|
Zmień diagnoste, jak mogą być poprawne parametry rzeczywiste jak dochodzi do wybuchu mieszanki w kolektorze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fito123
Forumowicz
Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 77 Skąd: Dłutów
|
Wysłany: 29-07-2011, 14:26
|
|
|
robertdg napisał/a: | Zmień diagnoste, jak mogą być poprawne parametry rzeczywiste jak dochodzi do wybuchu mieszanki w kolektorze |
Dokładnie zmień diagnostę
Pomijając już to że dochodzi do wybuchu na gazie
Ale silnik nie pracuje poprawnie na benzynie , wiec błędy muszą być .
Jak odłączyłeś czujnik masy powietrza to z pewnością pokazywał że brak odczytu z czujnika i w ten czas w ów czas silnik pracuje chyba w trybie awaryjnym , pewien nie jestem.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-07-2011, 19:32
|
|
|
Ech ja już nie wiem chyba się poddam chyba macie racje z tym diagnostą
A dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną rzecz nie wiem czy jest to powiązane z tą przepływką mianowicie po delikatnym wciśnięciu gazu powinno wskazywać jakieś 2 tys obrotów a obrotomierz pokazuje od razu 5 - 5,5 tys |
|
|
|
 |
fito123
Forumowicz
Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 77 Skąd: Dłutów
|
Wysłany: 29-07-2011, 21:07
|
|
|
A silnik ma faktycznie te 5-5,5k obrotów? czy słychać że jednak mniej a obrotomierz przekłamuje? |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-07-2011, 09:55
|
|
|
fito123 napisał/a: | czy słychać że jednak mniej a obrotomierz przekłamuje? |
Dokładnie tak! |
|
|
|
 |
fito123
Forumowicz
Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 77 Skąd: Dłutów
|
Wysłany: 30-07-2011, 19:28
|
|
|
dawidoski13 napisał/a: | Dokładnie tak! |
Padnięty moduł zapłonu (czujnik zapłonu)
Podmienić ,sprawdzić .
Zawsze mogę się mylić
Postępowanie
1. Odłącz aku żeby zrobić reset.
2.Podłącz czujnik masy powietrza .
3 Podmień czujnik zapłonu i podłącz aku .
4 Engine Test
5 Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
dawidoski13
Mitsumaniak
Auto: Galant SE 98'2.0 16V LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 521 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-07-2011, 12:32
|
|
|
Dzięki jutro tak zrobię... |
|
|
|
 |
krzepa1701
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V B/G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 8 Skąd: ck
|
Wysłany: 31-07-2011, 13:47
|
|
|
Jeżeli strzela w kolektor ssący to od tego mogła paść przepławka tak samo było u mnie a po drugie jeżeli po przełączeniu na gaz nie będzie chodził to masz problem z instalacją lpg a po odpięciu przepływomierza może mieć 80 % mocy tylko dlatego ze jest nie szczelna obudowa filtra powietrza zalecam wymianę przepływomierza( ok 100zł na allegro pasuje od volvo s40) i naprawę instalacji gazowej w dobrym punkcie |
|
|
|
 |
|