Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
diagnostyka błędów - poszukiwana osoba z Olsztyna
Autor Wiadomość
SalMits 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 v16 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 25
Skąd: Kościerzyna / Olsztyn
Wysłany: 26-03-2012, 13:27   diagnostyka błędów - poszukiwana osoba z Olsztyna

Byłem dwa razy u elektromechaników, aby zdiagnozować błędy (carisma raz odpala, raz nie - głównie z tym walczę od jakiegoś czasu), dwóch podpinało się kompem i żadnych błędów nie wykazywało. Czy metoda "wymrugania" dałaby inne rezultaty? Jeżeli tak, to czy ktoś w Olsztynie posiada odpowiednie ustrojstwo, aby to wymrugać? :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-03-2012, 14:18   

Sam możesz to zrobić, tu masz o tym temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Możesz też kupić kabel do diagnostyki, kosztuje około 50zł, tu masz wszystko opisane:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Temat dotyczy GDI ale w 1.6 też się da.
 
 
SalMits 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 v16 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 25
Skąd: Kościerzyna / Olsztyn
Wysłany: 26-03-2012, 14:24   

widzisz kolego, myślałem że do tego trzeba jakieś samorobne złącze diagnostyczne z diodą; nie wiedziałem że wystarczy sam kabel. Dzięki, popróbuje :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-03-2012, 14:32   

Nie ma za co :) Podejrzewam, że masz Carismę I, ten sposób wywołania błędów działa też w Carismie II ale tylko do rocznika 2000 włącznie. Wyższe roczniki da się sprawdzić za pomocą kabla i Evoscana czyli drugi link.
 
 
SalMits 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 v16 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 25
Skąd: Kościerzyna / Olsztyn
Wysłany: 26-03-2012, 19:20   

Tak, mam cari I, 96 r. :) zrobiłem jak jest w instrukcji, i tak: za pierwszym razem jak podłączyłem 1 pin do masy to migały na przemian kontrolka ABS i CE. Po ponownym założeniu masy migała juz sama CE - jednostajnie bez żadnych przerw, cały czas tak samo w miarę szybko. Co to może oznaczać?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-03-2012, 19:22   

To oznacza, że nie ma żadnych błędów. A kiedy auto nie chce ci odpalać, zależy to od temperatury silnika czy może jak dłużej postoi? A jak już odpali, to jak się silnik zachowuje, czy wolne obroty są równe i właściwe czy może falują i czy z mocą auta wszystko ok?
 
 
SalMits 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 v16 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 25
Skąd: Kościerzyna / Olsztyn
Wysłany: 26-03-2012, 19:42   

No to super, że nie ma błędów (teoretycznie). Z tym odpalaniem to różnie - bywa tak, że pół dnia odpala na dotyk, a np. wieczorem po przyjściu załóżmy z zakupów nie odpala i trzeba kombinować z 5 min i za 12 razem odpali (obojętnie czy zimny czy ciepły). Przeważnie jak nie chciał odpalić to robił tak, że na zapłonie zaskoczył silnik i momentalnie w połowie jakby zgasł i już wiedziałem, że będzie problem z odpaleniem. Kiedyś obroty mi falowały (wyczyściłem przepustnice i w miare spokój), przed dzisiejszym wlaniem płynu STP i wyczyszczeniu przepływki lubiły także na jałowym podskoczyc do 1500 nawet, teraz jest 500-900,ale to teraz wieczorem, ciekawe co będzie jutro. A obrotów będę go uczył jeszcze.

Dzisiaj kupiłem płyn STP do czyszczenia układu paliwowego i specjalnie ostro dziś jeździłem, do tego wyczyściłem przepływomierz ('żarnik' był pokryty oleistą substancją, lecz to chyba na odpalanie nie miało takiego wpływu, bardziej na prace silnika jak już pracuje) oraz czujnik położenia wałka (to raczej też nie miało wpływu). Pod wieczór samochód zaczął odpalać za każdym razem - mam nadzieje, że tak już będzie), ale i tak zamierzam wyczyscić silnik krokowy w najblizszym czasie (cały czas był to mój główny typ).

A i ostanio zauważyłem jakby zmniejszoną moc, dzisiaj jakby coś się polepszyło.
 
 
Krzysek 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 240
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-03-2012, 21:34   

Może przekaźnik pompy paliwa ma zimne luty i takie akcje się dzieją ;) . Miałem kiedys tak w accordzie..., trzeba wyjąć przekaźnik i przelutowac wszystkie złącza. Nie dam sobie reki uciąć za to :P
_________________
http://honda-wm.pl/ moje drugie forum ;) :D .
 
 
 
SalMits 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 v16 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 25
Skąd: Kościerzyna / Olsztyn
Wysłany: 26-03-2012, 21:39   

Niedawno jak sterownik komputera mi mróz załatwił (dało się naprawić), to kupiłem właśnie przekaźniki pompy paliwa z allegro, bo na początku wydawało mi się, że to one (cykały przy próbie odpalenia). Także jeżeli okaże się, że problem z odpalaniem nie minął, spróbuje je wymienić :)

[ Dodano: 18-04-2012, 16:39 ]
Niestety dziś problem z odpalaniem powrócił i tym razem przy diagnostyce błędów wyskoczył błąd 54 - immobiliser.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.