Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nowy użytkownik czyli litania niewiedzy
Autor Wiadomość
Wuzlasu 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 19
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 16-08-2011, 16:18   nowy użytkownik czyli litania niewiedzy

Po pierwsze: przejrzałem całe forum MSR, sporo się dowiedziałem (dzięki...), ale i tak jestem jeszcze zielony.
W kwietniu br. posiadłem MSR 94 (pierwsza rej. 95) z silniczkiem 1.8 16v. Jako, że nie pierwsze to moje auto, najpierw chciałem go osłuchać, żeby problemy zebrać do kupy.
I tak:
1. oczywiście i u mnie występuje problem z falującymi obrotami, dzięki podpowiedziom postaram się sobie z tym poradzić... Dziwne jest to, ze czasem ten problem występuje, czasem nie, bez wyraźnej cechy wspólnej.
2. mam nieodparte wrażenie, ze silnik jest zalewany paliwem (zaczyna jechać dopiero przy wyższych obrotach - poniżej 2500 szarpie, dławi się, przy hamowaniu silnikiem przez chwilę auto zamiast zwalniać - przyspiesza, dopiero jakby po przepaleniu zapasu zaczyna zachowywać się w miarę normalnie).
3. przy pierwszych wymianach w aucie (filtry, olej, świece, przewody WN) dowiedziałem się, że świece "sklepane" są do przerwy 0,4-0,45 mm. Tak chyba nie powinno być? Nowe świece, wkręcone bez takiego zabiegu praktycznie nie chcą współpracować. Auto zachowuje się jakby chodziło na 3 lub 2 gary! O co to może chodzić? Czyżby coś wspólnego z pkt. 2?
4. kopułka i palec też wymienione - zmian nie ma
5. po ochłonięciu z pierwszych nerwów ;) byłem na diagnostyce komputerowej. Podobno był problem ze sterowaniem silniczkiem krokowym. Ale check mi się nie zapalił. Po skasowaniu błędów problem nie zniknął. Czasami znika samoistnie - duchy?

Mam jeszcze trochę ciekawych spostrzeżeń, ale to może później, jak zlikwiduję największe, najbardziej drażniące niedomagania.

Pomóżcie proszę, bo żona za chwilę podłoży ogień pod auto. Juz nie wiem jak się tłumaczyć, że jeżdżę od mechanika do mechanika, marnuję przede wszystkim czas, trochę kasy już poszło, a widoków na komfortowe używanie auta nie ma...

Dodatkowo - szukam jakichś zapalonych mechaników/dłubków ze znajomością misiaczkowych kaprysów w rejonie Białobrzegi - Radom. Ufff...

[ Dodano: 16-08-2011, 23:01 ]
A! Przy okazji zapytam...

Czemu ma służyć taki dziwny zaczep (???) kawał blachy z ząbkami pod fotelem pasażera?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2011, 07:17   

tak jak pisałem Ci na maila:
- regulacja luzu zaworów
- ustawienie wyprzedzenia zapłonu
- pomiar kompresji
- podmiana aparatu zapłonowego
- czyszczenie przepustnicy + regulacja wolnych obrotów
- regulacja LPG
 
 
bladerunner 
Forumowicz


Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-08-2011, 15:21   

Nic mądrego nie dodam do tego, co napisał Krzyżak, ale mam rozwiązanie zagadki tego czegoś pod fotelem pasażera:
jest to uchwyt do podnośnika-jeżeli masz oryginalny, to możesz go tam umieścić tak, żeby się nie majtał w czasie jazdy.
p.s. nie trać wiary w to auto, jak już wszystko wyjdzie na prostą i okaże się,że silnik ma dobra kompresję, to zaczniesz się cieszyć razem z żoną funkcjonalnością tego auta.
 
 
Wuzlasu 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 19
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 18-08-2011, 22:31   

Do mojej utraty wiary jeszcze daleko. Nie takie cudoki wyprowadzałem na prostą. Moim pierwszym w życiu autem był francuski składak, więc... hmmm. Cierpliwość to moje drugie imię ;)

Z rzeczy, które przy aucie były już robione:
- kompresja mierzona - równo, książkowo na wszystkich garach,
- luz zaworowy sprawdzony - podobno jest OK.

Auto jeździ na półsyntetyku Mobila, przebiegu ma naprawdę 240 tys. i... niestety zaczęło go spalać. Wyszło ok. 1,5 l na 10 tys. km. Żaden poprzednik tak nie pił...

Ile oleju wchodzi przy wymianie razem z filtrem oleju?

W tej sytuacji radzicie zmieniać olej na gęstszy czy interwencję mechanika?

[ Dodano: 18-08-2011, 22:41 ]
Jak sprawdzić czy cewka cewcy? Da się ją jakoś pomierzyć czy tylko metodą podmiany?
NIE JESTEM MECHANIKIEM ale na jakąś chłopska logikę, skoro świece sklepywane sa praktycznie na pół włąściwego skoku iskry - znaczy brakuje iskry. Jeżeli wymienione zostały przewody WN (niestety na Sentecha, bo nic innego nie było), świece, kopułka i palec, a problem z iskrą pozostał, to znaczy, że cewka?

Aj, bo zachciało mi się wymian. Jak kupiłem, chodził jak zegarek. Zachciało mi się wymieniac świece, wykręcone stare "sklepane" NGK, wkręcone nowe Denso - kicha, prycha, nie jedzie; wymienione na nowe NGK - niby ciut lepiej, ale i tak licho. Wtedy przypomniało mi się co mówił poprzedni posiadacz - "wymienić świece, ale ustawić jak najmniejszy skok iskry". Zaświtało. Nowe świeczki sklepane i było lepiej, ale wciąż nie za dobrze. Pomyślałem o kącie wyprzedzenia zapłonu (przy okazji wymiany kopułki i palca) i wtedy zaczęły się cuda-wianki. W międzyczasie zastrajkował krokowy/przepustnica czy coś. Teraz auto jeździ jak kosiarka, tzn. czasem na 4 czasem na 3 garach, z nieustabilizowanymi obrotami skaczącymi pomiędzy 1000 a 2000 obrotów w okresie 1-2 sekundowym. Spalania nawet nie kontroluję, bo przy jeździe emeryckiej 11-12 l LPG na trasie. Buuuuuu..... I jeszcze p. Tomasz z Mogielnicy poszedł na urlop do końca sierpnia.

I ja nie jestem cierpliwy? :shock:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-08-2011, 06:53   

Wuzlasu napisał/a:
Pomyślałem o kącie wyprzedzenia zapłonu
był przestawiany? może ktoś nie podłączył złącza zapłonu do masy i ustawił go błędnie

Wuzlasu napisał/a:
W tej sytuacji radzicie zmieniać olej na gęstszy czy interwencję mechanika?
zmienić uszczelniacze zaworowe - koszt od 3zł/szt. (ja brałem zamiennik POS od Hyundai'a)
a olej wtedy zmieniłem z mineralnego na syntetyk Lotosu (5W40) i auto odżyło; olej też przestał być spalany
mineralne (a 10W40 jest w 70% mineralny) szybko odparowują lub lakowaceją... wtedy wydaje się, że silnik bierze olej
Wuzlasu napisał/a:
Jak sprawdzić czy cewka cewcy?
zmierzyć można, ale tak naprawdę to tylko podmiana aparatu da prawdziwy pogląd
wykręć świece, podłącz do przewodów i obserwuj iskrę - niezależnie od ustawienia zapłonu powinna się pojawić i być mocna; jak jest słaba, to cewka kaput
 
 
misiumisiu 
Mitsumaniak
Marcin


Auto: space star 1.9did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 22-08-2011, 16:09   

Wuzlasu, Witam kolegę z białobrzegów czy to są białobrzegi radomskie to chętnie pomogę :)
_________________
Gość Miłego dnia
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 23-08-2011, 18:52   

Szkoda że taki szmat drogi bo bym go pomacał. Mój chodzi idealnie i na LPG i na Pb ;] Spalanie cię przeraża? A co powiesz na 18 l LPG w mieście :twisted: ale automatem.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Wuzlasu 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 19
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 25-08-2011, 11:09   

misiumisiu napisał/a:
Wuzlasu, Witam kolegę z białobrzegów czy to są białobrzegi radomskie to chętnie pomogę :)


Superrrrr... Co prawda jakieś 11 minut jazdy od Białobrzegów, ale tak... nadpilickie tereny.
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-08-2011, 11:22   

rus_one a myślałem że tylko ja takie spalanie osiągnąłem :) )
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 25-08-2011, 11:50   

Skoro wszystko chodzi jak należy to chyba tak musi być :mrgreen:
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
bladerunner 
Forumowicz


Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-08-2011, 16:19   

No to ja chyba należę do szczęśliwców. U mnie wychodzi 10-10,5 max (LPG) w mieście,ale z zachowaniem zasad ekonomicznej jazdy. Trasa 9l do 110 km/h, a powyżej jak sprawdzam V max to nawet 14.
Spalanie oleju na poziomie litra od zmiany do zmiany to u mnie norma. Przed płukanką i zmianą na półsyntetyk z minerala było ok. 2 litry. Dużo zależy od jazdy. Przy wysokich obrotach, jeździe na autostradzie ubywa więcej, niż przy miejskim toczeniu się w okolicach do 3 tys. obrotów.
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-08-2011, 22:28   

szczerze mówiąc to jeżdżę grzecznie:D tylko mam silnik troche wiekszy niz wy xD
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
bladerunner 
Forumowicz


Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-08-2011, 23:42   

no faktycznie: 1.8, a 2.4 to różnica, chociaż żeby aż tak..
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 26-08-2011, 13:54   

Magiczny automat mam. Z manualem bym się w 15 zmieścił pewnie. No i odpalam od razu na gazie. To pewnie też swoje robi.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-08-2011, 17:10   

ale na trasie zeszłem swego czasu w 2 osoby na pokładzie do 11 litrów :D więć no .... :D ale porobie z instalacją, wyreguluje to moze litr niej spali :) Ale zanim naprawie instalacje musze poskładać auto.

PS: Nieźle zeszliśmy z tematu :mrgreen: :mrgreen:
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.