Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana płynu w chłodnicy
Autor Wiadomość
agja 
Nowy Forumowicz

Auto: EA54; 6A12; 93r. ;2.0 V6 24V.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Cz-wa
  Wysłany: 10-08-2011, 18:39   Wymiana płynu w chłodnicy

Witam !!!
Mam zamiar wymienić płyn w chłodnicy lecz nie mogę znaleźć śruby do spuszczenia go z bloku silnika. ( Odpowietrznik znalazłem z chłodnicy też wiem jak spuścić ). :?:
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-08-2011, 00:01   

W manualu znajdziesz opis co i jak. Masz chyba 2 śruby w bloku silnika. Nie wiem jak wstawić zdjęcia z manuala bo bym wskazał konkretnie. A tak do rzeczy ja zawsze spuszczam tym grubym przewodem co wchodzi do chłodnicy, chyba jest najniżej, spływa prawie cały płyn. Nie rób płukania układu. Po prostu, spuść cały płyn i zalej nowy i tyle. Pozdrawiam.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-08-2011, 14:22   

Podepnę się....

Siemanko... Planuję wymianę chłodnicy i tak się zastanawiam czy przepłukać układ...

Dosypałem parę razy uszczelniacza do chłodnic i woda w układzie jest średnio czysta.

Czy użycie tego środka do płukania układu jest rozsądną opcją czy nie?
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-08-2011, 16:04   

gabriel86 napisał/a:
woda w układzie jest średnio czysta.

woda :shock:
gabriel86 napisał/a:
Planuję wymianę chłodnicy i tak się zastanawiam czy przepłukać układ...

Przy wymianie chłodnicy nie ma sensu robić płukanki układu chłodzenia. Zalej nowym płynem np: Dynagel 2000 lub Prestone do chłodnic układ (6L). Po zalaniu nie zapomnij odpowietrzyć układ.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-08-2011, 16:44   

Woda... woda :)

Przez tydzień przez moją chłodnicę przepływa ok 5l wody z biedronki ( 1.35pln - 5l )

Jak odpowietrzyć układ w 6A12... ?
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-08-2011, 17:15   

gabriel86 napisał/a:
Jak odpowietrzyć układ w 6A12..

Po nalaniu do chłodnicy dolej do zbiorniczka wyrównawczego do stanu , Włącz silnik, pamiętaj o włączeniu ogrzewania na max .Pozostaw go na wolnych obrotach do czasu osiągnięcia temperatury, aż włączą się wentylatory.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
gabriel86 
Forumowicz


Auto: był E54A - jest Civic Aerodeck
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 145
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-08-2011, 11:11   

A następnie.... ? ;>
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11108
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-08-2011, 16:46   

poczekaj jak się wyłączą,zgaś silnik,sprawdź poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym(nie odkręcaj korka chłodnicy!!!panuje tam ciśnienie),i jeśli jest mało,to uzupełnij,i powinno być dobrze.
jak troszkę pojeździsz,to sprawdź jeszcze, raz dla pewności 8)

pozdro. :)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.