Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelnienie drzwi balkonowych/tarasowych
Autor Wiadomość
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 26-08-2011, 08:28   Uszczelnienie drzwi balkonowych/tarasowych

pytanie jak w temacie, troszke nie mam pomysłu jak to uszczelnić


po lewej stronie - wylewka tzw. chuda (czarny) pokryta papą (czerwony)
po prawej fundament pokryty papą i nad tym drzwi tarasowe

szczelina ma ok. 10 cm

na wylewkę pójdzie styropian 10 cm plus wylewka właściwa

po prawej będzie kiedyś taras


jak prawidłowo wykonać uszczelnienie drzwi balkonowych by na przyszłość nie było problemów w oda i przemarzaniem ??
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-08-2011, 08:48   

Ja bym dał pod drzwi pasek styroduru i piane montazową. Moj kolega tak ostanio tez zrobił, wylewkarze dołozyli do tego styropian po wylewkami i jest git.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
michu300 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 334
Skąd: okolice 3city
Wysłany: 26-08-2011, 09:57   

Jak taras bedzie prawidłowo wykonany (tzn. z odpowiednim spadkiem) to wody nie ma prawa być, czyli styropian i piana i bedzie OK.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 26-08-2011, 17:58   

Polecam zrobić obniżenie samego tarasu o jakieś 15 cm w stosunku do progu drzwi. Zakładam ze taras będzie posadowiony bezpośrednio "na gruncie" w postaci jakiejś płyty betonowej wyłozonej płytkami. Proponuję nie doklejać tarasu do sciany fundamentowej tylko dolać ją do warstwy styroduru ułożonej na ścianę fundamentową budynku. Izolacja przeciwwilgociowa powinna być ciągła, tzn. pozioma pod drzwiami powinna łaczyć się z tą pionowa na ścianie fundamentowej. Następnie izolacja termiczna, której zadaniem jest nie tylko docieplać ale też i chronić izolację przeciwwilgociową, połączyć tak samo jak tę przeciwwilgociową, na zakład. Najlepiej ze sturoduru. Jeśli sama ściana ma wystarczającą grubość, możesz wykorzystać np kawałki bloków Ytonga zamiast poziomej warstwy styroduru przed drzwiami od strony zewnętrznej i na nim wykonać stopień np z płytek parapetowych. Ja zamiast płytek mam na tarasie kostkę chodnikową, w tym samym kolorze co na chodniku przed domem. Wystarczy wtedy płytę tarasu obniżyć o grubość kostki 6 cm plus podsypka piaskowa 3-4cm
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 27-08-2011, 09:22   

Zgadzam się z Trik-kiem co do obniżenia tarasu- sam tak zrobiłem (10 cm) i jest OK (pamiętaj o śniegu- szczególnie przy roztopach). A same drzwi- częstym błędem jest nieodpowiednie podparcie spodu futryny (np. 2- 3 cegły i potem pianka ), z czasem to się zaczyna ruszać (nie ma bata, żeby ktoś po tym nie deptał) i efekty są różne ( obniżenie całych drzwi, skrzywienie futryny- kłopoty z domykaniem i.t.d. ). Izolacja p.wilgociowa do czasu wykonania tarasu też musi być zrobiona. Do podparcia futryny służą specjalne listwy.
Tutaj masz trochę info.
_________________

 
 
 
Bagiusz 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 26
Skąd: Niemce
Wysłany: 27-08-2011, 13:51   

Sprawdziłbym przyleganie samej papy do wylewki w miejscu pod ościeżnicą. Czy wszędzie została dobrze rozłożona i przyklejona. Jeśli nie; poprawić lub usunąć całkiem na długości ościeżnicy.
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 27-08-2011, 15:44   

Osobiście zamiast papy preferuję izolacje PW tzw płynne, ew są specjalne masy pod papę które powodują wulkanizację bitumu, co zapewnia dobrą przyczepność do podłoża.
Izolacja powinna być wykonana w sposób ciągły bez przerw technologicznych.
Co do tego profilu, to całkiem dobra sprawa jest. Normalnie stolarka PVC powinna być dostarczana na podobnych profilach tylko że niższych. Monterzy stolarki nazywają to profilem transportowym, żeby nie uszkadzać ramy w czasie transportu, ale prawidłowo powinno się ten profil zostawić na ramie. Taki profil w przypadku okna pozwala dociagnąć podokienniki pod ramę okienną co dodatkowo utrudnia wodzie dostęp do wnętrza. taki np podokiennik zewnętrzny blaszany wystarczy wsunąć pod okno. Wygięcie blachy, które bardzo często mocowane jest do ramy okna, przykręca się do tego profilu co pozwala ukryć krawędź blachy i nie ma potrzeby bawiś się w sylikony.
BTW. Bardzo podoba mi się technika montowania stolarki otworowej w technologi budynku pasywnego na izolację, z wykorzystaniem płaskowników ocynkowanych odpowiednio wyprofilowanych oraz foli paroszelnych i paroprzepuszczalnych klejonych do ramy i glefów. Fajna sprawa choć trochę kosztowna.
5 lat temu, jeden z moich klientów dał sie namówić na tą technologię i dodatkowo zamiast pianki montażowej zastosowane zostały taśmy butylowe uszczelniające i rozprężne. Fajna czysta robota i całkiem skuteczna. Człowiek miał stolarkę drewnianą za gruba kasiorę jak na te czasy i jest bardzo zadowolony.
Sprzedawca pwenej firmy dostarczającej takie taśmy, powiedział mi, że więcej sprzedają tych produktów na Białoruś i Litwę niż do Polski pomimo wysokiej ceny.
 
 
bladerunner 
Forumowicz


Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-08-2011, 01:58   

Uwex i Trik dobrze radzą w sprawie uszczelnienia.
Spadek na tarasie konieczny, sprawdź , jaki procent jest minimalny. Ja dałem 2% u siebie.

Czasami można dostać profile plastikowe z części produkowanych okien (warto popytać o odpady w halach, w których produkują). Ja w podobnej sytuacji użyłem profilu w połączeniu z pianką do zasłonięcia szczeliny.
Pianka nie powinna być eksponowana na słońce (gdybyś na przykład tylko zapiankował i zostawił na rok dalszych robót, a potem chciał dopiero czymś pokryć, zasłonić). Promienie UV zmieniają jej właściwości.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 31-08-2011, 07:14   

poszedł styropian 10 cm plus pianka
od wewnątrz pójdzie jeszcze folia a od zewnątrz dojdzie obróbka po zrobieniu tarasu


dzięki za rady :)
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 31-08-2011, 07:35   

Ogólnie jak będziesz robił taras to kup papę tylko nie ta zwykłą ale termozgrzewalną i zawiń papę na ścianę i daj na wylewkę pod płytki.
Na ścianie przykryjesz dociepleniem i nie będzie widać.
Zapobiegniesz przemarzaniu i wilgoci na styku taras-ściana.
Tak samo powinno iść przy oknie , pod samą ramę papa, dać na taras resztę i położyć na to płytki lub inne wykończenie.
Mam 10 lat i jest ok.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 31-08-2011, 18:09   

Pod okno papa jest zbędna. Wystarczy przed wykonaniem obróbek czy to blaszanych czy ceramicznych wykonać warstwę spatkową zaprawy cementowej od okna ok 10mm na 20/30cm a grawitacja załatwi sprawę. I nie bedzie potrzebne gimastykowanie głównie się z klejem przy ceramice, a przy blaszanym parapecie z jakimiś listewkami dla nadania spadku.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.