Uszczelnienie drzwi balkonowych/tarasowych |
Autor |
Wiadomość |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 26-08-2011, 08:28 Uszczelnienie drzwi balkonowych/tarasowych
|
|
|
pytanie jak w temacie, troszke nie mam pomysłu jak to uszczelnić
po lewej stronie - wylewka tzw. chuda (czarny) pokryta papą (czerwony)
po prawej fundament pokryty papą i nad tym drzwi tarasowe
szczelina ma ok. 10 cm
na wylewkę pójdzie styropian 10 cm plus wylewka właściwa
po prawej będzie kiedyś taras
jak prawidłowo wykonać uszczelnienie drzwi balkonowych by na przyszłość nie było problemów w oda i przemarzaniem ?? |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-08-2011, 08:48
|
|
|
Ja bym dał pod drzwi pasek styroduru i piane montazową. Moj kolega tak ostanio tez zrobił, wylewkarze dołozyli do tego styropian po wylewkami i jest git. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 26-08-2011, 09:57
|
|
|
Jak taras bedzie prawidłowo wykonany (tzn. z odpowiednim spadkiem) to wody nie ma prawa być, czyli styropian i piana i bedzie OK. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 26-08-2011, 17:58
|
|
|
Polecam zrobić obniżenie samego tarasu o jakieś 15 cm w stosunku do progu drzwi. Zakładam ze taras będzie posadowiony bezpośrednio "na gruncie" w postaci jakiejś płyty betonowej wyłozonej płytkami. Proponuję nie doklejać tarasu do sciany fundamentowej tylko dolać ją do warstwy styroduru ułożonej na ścianę fundamentową budynku. Izolacja przeciwwilgociowa powinna być ciągła, tzn. pozioma pod drzwiami powinna łaczyć się z tą pionowa na ścianie fundamentowej. Następnie izolacja termiczna, której zadaniem jest nie tylko docieplać ale też i chronić izolację przeciwwilgociową, połączyć tak samo jak tę przeciwwilgociową, na zakład. Najlepiej ze sturoduru. Jeśli sama ściana ma wystarczającą grubość, możesz wykorzystać np kawałki bloków Ytonga zamiast poziomej warstwy styroduru przed drzwiami od strony zewnętrznej i na nim wykonać stopień np z płytek parapetowych. Ja zamiast płytek mam na tarasie kostkę chodnikową, w tym samym kolorze co na chodniku przed domem. Wystarczy wtedy płytę tarasu obniżyć o grubość kostki 6 cm plus podsypka piaskowa 3-4cm |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 27-08-2011, 09:22
|
|
|
Zgadzam się z Trik-kiem co do obniżenia tarasu- sam tak zrobiłem (10 cm) i jest OK (pamiętaj o śniegu- szczególnie przy roztopach). A same drzwi- częstym błędem jest nieodpowiednie podparcie spodu futryny (np. 2- 3 cegły i potem pianka ), z czasem to się zaczyna ruszać (nie ma bata, żeby ktoś po tym nie deptał) i efekty są różne ( obniżenie całych drzwi, skrzywienie futryny- kłopoty z domykaniem i.t.d. ). Izolacja p.wilgociowa do czasu wykonania tarasu też musi być zrobiona. Do podparcia futryny służą specjalne listwy.
Tutaj masz trochę info. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bagiusz
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 26 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 27-08-2011, 13:51
|
|
|
Sprawdziłbym przyleganie samej papy do wylewki w miejscu pod ościeżnicą. Czy wszędzie została dobrze rozłożona i przyklejona. Jeśli nie; poprawić lub usunąć całkiem na długości ościeżnicy. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 27-08-2011, 15:44
|
|
|
Osobiście zamiast papy preferuję izolacje PW tzw płynne, ew są specjalne masy pod papę które powodują wulkanizację bitumu, co zapewnia dobrą przyczepność do podłoża.
Izolacja powinna być wykonana w sposób ciągły bez przerw technologicznych.
Co do tego profilu, to całkiem dobra sprawa jest. Normalnie stolarka PVC powinna być dostarczana na podobnych profilach tylko że niższych. Monterzy stolarki nazywają to profilem transportowym, żeby nie uszkadzać ramy w czasie transportu, ale prawidłowo powinno się ten profil zostawić na ramie. Taki profil w przypadku okna pozwala dociagnąć podokienniki pod ramę okienną co dodatkowo utrudnia wodzie dostęp do wnętrza. taki np podokiennik zewnętrzny blaszany wystarczy wsunąć pod okno. Wygięcie blachy, które bardzo często mocowane jest do ramy okna, przykręca się do tego profilu co pozwala ukryć krawędź blachy i nie ma potrzeby bawiś się w sylikony.
BTW. Bardzo podoba mi się technika montowania stolarki otworowej w technologi budynku pasywnego na izolację, z wykorzystaniem płaskowników ocynkowanych odpowiednio wyprofilowanych oraz foli paroszelnych i paroprzepuszczalnych klejonych do ramy i glefów. Fajna sprawa choć trochę kosztowna.
5 lat temu, jeden z moich klientów dał sie namówić na tą technologię i dodatkowo zamiast pianki montażowej zastosowane zostały taśmy butylowe uszczelniające i rozprężne. Fajna czysta robota i całkiem skuteczna. Człowiek miał stolarkę drewnianą za gruba kasiorę jak na te czasy i jest bardzo zadowolony.
Sprzedawca pwenej firmy dostarczającej takie taśmy, powiedział mi, że więcej sprzedają tych produktów na Białoruś i Litwę niż do Polski pomimo wysokiej ceny. |
|
|
|
 |
bladerunner
Forumowicz

Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 83 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-08-2011, 01:58
|
|
|
Uwex i Trik dobrze radzą w sprawie uszczelnienia.
Spadek na tarasie konieczny, sprawdź , jaki procent jest minimalny. Ja dałem 2% u siebie.
Czasami można dostać profile plastikowe z części produkowanych okien (warto popytać o odpady w halach, w których produkują). Ja w podobnej sytuacji użyłem profilu w połączeniu z pianką do zasłonięcia szczeliny.
Pianka nie powinna być eksponowana na słońce (gdybyś na przykład tylko zapiankował i zostawił na rok dalszych robót, a potem chciał dopiero czymś pokryć, zasłonić). Promienie UV zmieniają jej właściwości. |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 31-08-2011, 07:35
|
|
|
Ogólnie jak będziesz robił taras to kup papę tylko nie ta zwykłą ale termozgrzewalną i zawiń papę na ścianę i daj na wylewkę pod płytki.
Na ścianie przykryjesz dociepleniem i nie będzie widać.
Zapobiegniesz przemarzaniu i wilgoci na styku taras-ściana.
Tak samo powinno iść przy oknie , pod samą ramę papa, dać na taras resztę i położyć na to płytki lub inne wykończenie.
Mam 10 lat i jest ok. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 31-08-2011, 18:09
|
|
|
Pod okno papa jest zbędna. Wystarczy przed wykonaniem obróbek czy to blaszanych czy ceramicznych wykonać warstwę spatkową zaprawy cementowej od okna ok 10mm na 20/30cm a grawitacja załatwi sprawę. I nie bedzie potrzebne gimastykowanie głównie się z klejem przy ceramice, a przy blaszanym parapecie z jakimiś listewkami dla nadania spadku. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
|