[Cari 1.6] Zatarta pompa klimatyzacji - zerwany pasek klinow |
Autor |
Wiadomość |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 17-09-2011, 12:12 [Cari 1.6] Zatarta pompa klimatyzacji - zerwany pasek klinow
|
|
|
Jak to zwykle bywa, wszystko się zawsze w autach psuje jak już nimi wyjeżdżamy gdzieś daleko, też dlatego moja cari się zepsuła na drodze do .... Belgii.
Tak jak w temacie - pompa klimy chodziła głośno już od jakiegoś krótkiego czasu no i na autostradzie zerwał mi się pasek klinowy, więc już wiem, że powinienem ją wczęśniej wymienić (mądry polak po szkodzie).
Pytanie moje jest następujące - czy mogę założyć krótszy pasek do wersji bez klimy omijając jej pompę? Czy mogę to wszystko sam wykonać, tzn, co potrzebuję do założenia takiego paska? Czy bez kanału czy podnośnika sobie poradzę? |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 17-09-2011, 20:02
|
|
|
mozesz zdjąc jak dobrze kojarze nie bedzie wspomagania . Mozesz to sam zrobić podnies tylko pokrywe silnika |
|
|
|
 |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 19-09-2011, 11:24
|
|
|
Nie za bardzo rozumiem Twoją odpowiedź.... Chodzi mi o to, czy jak kupie pasek do wersji bez klimy to czy go założę bez problemu omijając pompę klimy? Czy napinacz paska wystarczy tylko przesunąć trochę czy jak...? Wspomagania wlasnie teraz nie mam bo pasek jest odpowiedzialny za wspomaganie i klimę... |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-09-2011, 20:56
|
|
|
a co ci szkodzi kupić pasek do wersji z klimą? tak samo dostępny jak do wersji bez klimy, o ile nawet nie łatwiej. |
|
|
|
 |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 20-09-2011, 23:28
|
|
|
Chodzi o to, że pompa od klimy się zatarła i koło się nie kręci i ono właśnie mi zerwało pasek |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
EleKtrOmaX
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 97" 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 25-09-2011, 10:02
|
|
|
Nawet jeśli sprężarka klimy się powiedzmy zatarła, to nie ma to żadnego wpływu na to czy pasek będzie założony na koło pasowe sprężarki. Kiedy klimatyzacja jest wyłączona to koło pasowe nie jest fizycznie sprzęgnięte z wałem sprężarki i kręci się całkowicie bezwładnie. Dopiero kiedy włączasz klimatyzacje uruchamia się sprzęgło elektromagnetyczne, które "łączy" koło pasowe z wałkiem napędowym sprężarki.
Radzę ściągnąć koło pasowe sprężarki i sprawdzić gdzie faktycznie leży przyczyna. Może coś się wkręciło. |
|
|
|
 |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 26-09-2011, 00:16
|
|
|
To u mnie to koło nie kręci się już w ogóle....oczywiście mówię o sytuacji, gdy klima jest wyłączona, włączenie nawet nie wchodzi w grę.
Jak się mogę dostać do sprężarki inaczej niż od góry, gdzie mam dużo rozkręcania? tylko możliwość od dołu? kurcze, nie mam gdzie ani jak tego zrobić, nie znam nikogo z kanałem itp. |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
|