Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przewody WN, aparat...
Autor Wiadomość
Wuzlasu 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 19
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 04-09-2011, 13:55   przewody WN, aparat...

Dla wielu będzie to wycieczka do muzeum, ale...

Usiłuję doprowadzić do stanu swobodnie jeżdżącego Space Runnera z silniczkiem 4G93 ('94).
Kłopotów jest sporo, budżet ograniczony, pierwsze błędy popełnione stąd pytania.

Przy zakupie cuda okazało się, że świece "sklepane" są na 0,4 mm!!! Wsadzone nowe DENSO z fabryczną szczeliną - kicha, prycha, nie jedzie. Pracuje na 2-3 gary. Moje podejrzenie - słaby aparat/cewka... Zgadza się? Jakieś inne przypuszczenia? (Palec, kopułka, przewody WN wymienione). IMO nie warto bawić się w drugą używkę, trzeba aparat dać do regeneracji. Na Alledrogo znalazłem w Toruniu firmę Yakuza, która regeneruje aparat za 200 zł i daje 2 lata gwarancji. Warto? Miał ktoś z nimi styczność?

Rzecz druga. Przewody. Rzeczywiście wymieniłem zaraz po zakupie, ale że nic nie było w sklepie "na już" wziąłem Sentecha. Lipa. Po 2 miesiącach jedna fajka rozpadła się w rękach. Biorąc pod uwagę, że z doprowadzaniem auta do normalności wiązać się będą całkiem spore wydatki zaczynam być w kropce z wyborem:
1. reklamować Sentecha - choć znikome szanse, bo już w sklepie powiedzieli mi, że będą unikać wymiany tłumacząc się uszkodzeniem mechanicznym...
2. Janmory - cena ok. 110-120 zł (???)
3. JCAuto - 94 zł
4. JPN - 108 zł
5. NGK - 220 zł

Szkoły są różne. Czy NGK są rzeczywiście tak fantastyczne, że kosztują 2x więcej?

Dla wyjaśnienia dlaczego w Warsztacie LPG? Auto jest na muchozolu. Instalacja wtryskowa.
Auto ma jeździć ok. 40 tys. km rocznie, więc wymiana przewodów 2x w roku mało mi się uśmiecha.
OK. Pytań miałbym dużo, ale proszę o pierwsze wskazówki/sugestie.

PS. Dla proponujących próbna podmianę aparatu zapłonowego od razu powiem, że jak dotąd nie mam takich możliwości. Nikogo w okolicy z takowym.

[ Dodano: 04-09-2011, 14:34 ]
a! jeszcze w odwodzie pojawiła się marka SEIWA - ok. 110 zł

[ Dodano: 10-09-2011, 22:26 ]
Więcej info w części MSR'a, ale po krótce powiem, że 90% problemów ustało po wymianie przewodów na NGK. Jak ręką odjął! Nie żałuję ani 1 złotówki wydanych na nie. Frajda z posiadania Mitsubishi wraca ;)
 
 
stripi 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant 1.8 GLSi 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 21
Skąd: gdansk
Wysłany: 20-09-2011, 08:30   

tak ja mam stycznosc do dzis dnia dwa razy odsyłałem im swój aparat z tego samego silnika i kicha nie potrafia albo im sie nie chce po regeneracji aparat działał moze kilka tygodni i padł teraz twierdzą ze aparat jest sprawny i nie był wiec znowu aparat jest u nich i myslą od 2 tyg co z tym fantem zrobic a efekt koncowy jest taki ze jestem w plecy 360 zł plus koszta wysyłki i brak auta od łącznie miesiąca wiec reszte pozostawiam tobie czy firma YAKUZA z TORUNIA wie co robi !!!!
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-09-2011, 11:24   

Podstawa to świece, przewody i jeśli to taka wersja to kopułka i palec rozdzielacza. Jeśli silnik pracuje to raczej aparat jest ok a że nie na wszystkie gary to raczej wina wyżej wymienionych elementów. Ja uważam że warto zainwestować w NGK, w poprzednim aucie maździe 626 1.8 16V z LPG BRC drugiej generacji świece, przewody, palec i kopułkę wymieniałem co 50tys km i to nie z powodu jakichś problemów z zapłonem tylko profilaktycznie. Na samym początku tego nie zrobiłem i kosztowało mnie to przepływomierz powietrza.
 
 
Wuzlasu 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 19
Skąd: Białobrzegi
Wysłany: 20-09-2011, 23:21   

No to tylna część ciała poniżej pleców - zbita.
stripi - za późno przeczytałem Twój komentarz. Mam nadzieję, że to sporadyczny przypadek, gdyż dziś wysłałem im aparat.

Oczywiście wymiany świec, przewodów, kopułki, palca, ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu w dużej mierze unormowały auto ale na benzynie (a przewodami Sentecha kazałbym ich producentowi się samobiczować - długo by to nie trwało, bo fajki rozpadają sie przy 3-4tym założeniu/zdjęciu). I tak w wydechu co jakiś czas było słychać "wypadającą iskrę". Na gazie dało się jeździć, ale licho, bez dynamicznego przyspieszania, bo wtedy iskra nie nadążała... Byłem u gazowników, początkowo podmienialiśmy listwy wtryskowe, ale ostatecznie potwierdzili problem z aparatem...

Także trzymajcie kciuki za dobrą naprawę. Może mnie się uda ;) )))))
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 27-01-2012, 07:35   

jak możesz to napisz co dalej z Twoim autem bo mój gall zaczyna głupieć na zimno podobnie jak Twoje autko i nie wiem od czego zacząć...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.