 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kupno galanta avance |
Autor |
Wiadomość |
paweltgb
Nowy Forumowicz
Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 1 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 12-09-2011, 01:01 Kupno galanta avance
|
|
|
Witam zamierzam kupić galanta w wersji avance. Mam takie pytanie czy oprócz innego ospojlerowania i zegarów ta wersja posiada jeszcze coś zmienionego (zawieszenie, jakieś znaki szczególne) po prostu nie chce kupić normalnej wersji ze zmienionym zderzakiem tylko z avance a nie wiem jak to rozróżnić. I dlaczego w jednej wersji jest jeden halogen w zderzaku a winnej dwa . Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
koral
Forumowicz
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-09-2011, 01:42
|
|
|
Kij w mrowisko...
Przeczytałem dużo wątków na forum. Wyciągniętą z nich wiedzę wpisywałem sobie w worda. Trochę jest to nieuporządkowane, może bardziej znający się poprawią mnie, Wklejam zawartość tego worda. BTW chętnie bym przygarnął fotki ilustrujące różne różnice.
Sport Edition
W wersji SE sedan dodano plastikową lotkę na bagażniku. Ma optymalny kąt nachylenia (tylny brzeg umieszczony poniżej przedniego) i koryguje aerodynamikę auta – zmniejsza opór (tworzy przed sobą osobliwe podparcie strumienia powietrznego, zmniejszając rozrzedzenie za tylną szybą , co znacznie obniża zawirowania nad pokrywką bagażnika, w wyniku tego strumień powietrza nad autem staje się bardziej równy – laminarny). Dodatkowo aerodynamiczne elementy wersji Sport zmniejszyły tak zwaną ,,obracającą chwilę" - taki samochód mniej reaguje na porywy bocznego wiatru i powietrzne uderzenia przy mijaniu z jadącymi w przeciwnym kierunku ciężarówkami.
Zdjęcia
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=23822
Ma fabrycznie zawieszenie eibach federn. Obniżone o 30mm. Amory szybciej siadają, bo mają krótszy zakres pracy.
Centralna konsola oraz cześć tunelu środkowego SE była oklejana stylem karbonu, później coś a'la aluminium. Cała czarna deska to cecha charakterystyczna SE. Ale jak się dobrze przyjrzysz pod światło (najlepiej słońce) to ten czarny wchodzi w granat, pozostałe galanty mają typowo czarne. Górna część deski rozdzielczej "wydaje się" być czarna, a w rzeczywistości jest bardzo ciemno granatowa.
Oryginalne felgi mają 5 cienkich ramion, są srebrne i czarne.
Kombi mają oryginalnie przyciemniane tylne szyby. Nie jest to zwykła folia, tylko jakaś specjalna, która zatrzymuje promienie UV w związku z tym samochód nie nagrzewa się tak bardzo w środku jak stoi na słońcu.
Lampy sedan po lifcie maja kółeczko. SE lampa po lifcie.jpg.
Ma wydech sportowy-remus, 17" obrecze, zawieszenie obnizone(eibach o ok 30mm).
Konsola centralna w pseudo karbonie, rok później dostępny był także w kolorze alu. Inny kolor weluru w środku. Dymione lampki oświetlenia wnętrza.
SE vs Avance
Avance to kontynuacja SE.
SE ma inne halogeny, inny grill, inny przedni zderzak, inne klosze tylnych lamp.
Felgi, zmiana wzoru.
klosze kieunków z pomarańczowych na białe oraz delikatnie progi.
Od '00 zegary są elektroniczne (High Contrast) po prostu gasną po zgaszeniu kluczyka i deska jest czarna plamą. To samo w EA V6-24 od '99.
W '99 albo '00 skończył się SE a wszedł Avance.
Zmiana wzoru felg.
Amortyzatory są takie same.
Rodzaje podwójnych halogenów:
1. W Avance jeden halogen był na wiązce ze światłami mijania, a drugi (zwany dalekosiężnym) na wiązce ze świateł drogowych (długich).
2. Wersja idąca głównie w post-lift VR4 (od X 1999), czyli taka, w której jeden halogen był połączony z kierunkowskazem i zapalał się wtedy, gdy odpowiedni kierunkowskaz był włączony.
Podwójne halogeny występowały tylko w avance z 1999. Może jeszcze z poczatku 2000.
SE ma przód VR-4 od 08-1996 do 08.1998. Avance ma przód VR-4 od 08-1998 do 08.2002.
SE był dostarczany od 05.1998. Od 02.1999 wszystkie miały zegary High Contrast.
Avance był od 09.1999. Avance EA3 również ma zegary HC.
SE był tylko do maja 2000.
Sptostowanie by swinks_Uk
Mitsubishi globalnie wypuściło tylko jedną wzbogaconą wersję Galanta EAxx. Było to Sport Edition wzorowane na Galancie/Legnum VR4 (chodzi o wyposażenie wnętrza i body kit).
Auta przedliftowe (1996 - 1999), czyli Galanty Sport Edition miały:
body kit z VR4: zderzak z powiększonym kratkowanym wlotem na dole i dwoma soczewkowymi światłami przeciwmgielnymi, szersze boczne listwy i tylny zderzak profilowany do dołu
tapicerkę jak VR4
dolne plastiki w czerni
okleinę kokpitu czarny mat, lub khaki carbon fibre
opcjonalnie kierownicę MOMO
oraz szereg zmian mechanicznych (np. wzmocnione hamulce)
W wyniku faceliftu w 1999 Mitsubishi wprowadziło nazwę handlową Avance dla aut SE na rynek EU. W UK, Azji, AUS i NZL były to wciąż Galanty SE w sprzedaży (do końca do 2003 roku).
- otrzymały znów body kit z VR4 (poliftowego), jednak pojedyncze światła przeciwmgielne, lub w opcji światła podwójne soczewkowe.
- tapicerkę czarną skórzaną, materiałową twardszą w granatowo-czarny lub czerwono-czarny wzorek
- okleinę kokpitu chrom, lub "marmurek"
- opcjonalnie kierę MOMO
- dolne plastiki w czerni
Od 2001 we wszystkich Galantach EAxx zaczęto stosować elementy z wersji Avance (SE poliftowe), a więc: bodykit, tapicerkę foteli.
Dodatkowo posiadały na niektórych rynkach delikatny napis na tylnej klapie avance.
Od lipca 2000 napisy avance znajdowały się na tylnych drzwiach, a halogeny stały się jednolite. Zaszło oczywiście też kilka innych zmian - maglownica, hamulce i inne.
Pierwszy lift 09.1998.
W 09.2000 był drugi lift. Zmieniono np przednie hamulce. Poszły tarcze 272/26 mm. Silnik EU3 - 4 sondy lambda i dwa katalizatory moc 160 KM.
TCL w autach przedliftowych dominująca opcja w 2.5V6 w wersji a/t. Po pierwszym lifcie w 1998 do 2000 rzadziej stosowana, po 2-gim lifcie w sierpniu 2000 TCL zostało wycofane przez MMC. przycisk od TCL jest po lewej stronie przełącznika od regulacji wysokosci swiatel. Mial napis TCL Off lub po lifcie jest symbol samochodzika w poslizgu z napisem Off.
Tempomat czyli cruise control. Przedliftowo był załączany przyciskiem na desce, w wersji poliftowych była dźwigienka przy kolumnie kierowniczej.
SE przed liftem ma ciemną tapicerkę z dodatkiem carbonu (SE przed liftem.jpg). Konsola centralna z dodatkami alu w '99.
Po lifcie (którym?) - różnice z widocznych ospojlerowanie inne, zderzaki, halogeny, kierunkowskazy, poduszka kierowcy, tapicerka, oznaczenie na tylnej klapie, tylne lampy, felgi fabryczne inne, jeśli skrzynia w automacie to tiptronik, często zegary high contrast, oczywiście poprawione hamulce. Poza tym silniki takie same, z niezauważalnymi różnicami mocy (różnica kilku KM). Wchodzą wersje avance i elegance, kończy się produkcja sport edition.
Lift XI 1998 obejmował:
- kształt przedniego zderzaka halogeny jajka zamiast prostokątnych i centralna maskownica jako oddzielny element
- atrapa w "zwykłych wersjach" zawsze chromowana
- kierunkowskazy przednie i boczne białe zamiast żółtych
- [sedan] światła cofania w lampach zespolonych owalne zamiast prostokątnych
- wszystkie pasy tylnej kanapy 3-punktowe
- [2.5] hamulce dwutłoczkowe (zaciski)
- tiptronic zamiast automatu
- wersja 2.4 GDi
- [2.5] jako opcja zegary High-Contrast
- [sedan] zmiany oznakowania tylnej klapy - zamiast napisu MITSUBISHI po lewej stronie klapy logo Mitsu centralnie
- [kombi] zmiany oznakowania tylnej klapy - zamiast napisu GALANT na tylnej blendzie jest logo Mitsu, po lewej stronie na dole napis GALANT zamia MITSUBISHI
- włącznik tempomatu w dźwigience, nie w obudowie deski
- masa zmian w elektronice
Żeby jeszcze uzupełnić, część aut z rocznika 1999/2000 jest mieszańcami. Mam na myśli Galanty EA5x (25V6). Pod względem mechanicznym to już samochody post-lift jednak zewnętrznie jeszcze w "sukni" pre-lift. Szczególnie te z rocznika 1999, choć osobiście widziałem takiego jednego z 2000.
Po drugim lifcie w 09.2000 zaszedł szereg zmian......najważniejsze to:
- aluminiowe zawieszenie, belka pod silnikiem
- zegary HC dla wszystkich wersji jako standard
- dostosowanie silników do następnej normy Euro, co spowodowało zduszenie mocy do 144 km w GDi i 160 km w 2.5
- schowanie filtra skrzyni automatycznej do środka
Do 160KM obniżono moc po drugim liftingu (2001?) uzyskując normę Euro4.
W zawieszeniu też zmiany były. W poliftach grubsze drążki stabilizatorów, w którymś tylnym wahaczu grubsze tuleje (nie pamiętam w którym), różnica w subframe (jak to będzie po polsku? ). Zmiany, które zauważyłem dopiero jak zacząłem sie przymierzać do wymiany gumek na poliuretany. Zmiany mechaniczne zaczęły się w poł. 1998.
Elegance vs Avance
Wygląd zewnetrzny, napewno w 99r zmieniono maske na wyższą (z garbem), tylne lampy, dodatki wnętrza (kolorystyka panelu kokpitu, etc.), mechanicznie większe hamulce, zwrotnice (rozstaw mocujacy jarzma zacisków), w drugiej połowie 2000r poczyniły się glownie zmiany w mechanice, w silniku zwiększono norme emisji spalin, silniki zmieniły swoje parametry (moc i moment obrotowy) oraz zyskały nieco dodatkowego osprzętu, zmianie uległa także belka silnika, zastosowano inną maglownice.
Elegence z zewnętrznego wyglądu jest nieco chudszy od Avance, inne zderzaki, progi.
Avance - inny zderzak przedni, tył także, dokładki na progi
oczywiście inne halogeny
inna tapicerka
Avance, tak jak Elegance szły też w czarnej skórze
na innych rynkach (UK) widywałem też Avance w bananowej skórze
w UK można też trafić Avance 2.0, podobnie chyba w szwecji
w niemczech raczej nie było Avance 2.0
większość Avance obniżona o 30 mm
w mechanice różnic raczej brak
część Avance ma TCL, a w elegance nie wiem czy bywał
W Avance spotkasz zegary HC, które w Elegance widziałem tylko pare razy i to w najmłodszych rocznikach (a i to nie wiem, czy nie SWAP)
poza tym, to Elegance szły zdaje się dopiero po lifcie, nie ?? tak więc wszystkie miały duży garb i większe hamulce
roznice pomiedzy elegance a avance to rowniez progi
Avance kombi (wagon) ma przyciemniane szyby.
Większe tarcze po-IX-98r. 276mm.
Żaden Galant nie posiada fabrycznie komputera informującego o spalaniu.
Elegance 99 ma mały (wąski) garb na masce, białe migacze, jajowate halogeny.
SE 98 ma szeroki garb na masce, pomarańczowe migacze (często wymieniane na białe), okrągłe halogeny. Ktoś inny twierdzi http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75 że większy garb byl w samochodach po lifcie. Przed liftem czy to se czy zwykly mialy takie same garby.
Tu http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=30 są wymienione Gale forumiaków.
tweetery były dostępne tylko za dopłatą
Wymiana kierunkowskazów na białe – zamienniki firmy Depo, pasują niemalże jak oryginał. A boczne pasują od L200 albo Colta CA. Tylko w przypadku przednich może być kłopot z żarówkami jakiś? Że nie pasują do gniazda, chodzi o rozmieszczenie bolców. Wszystko zależy jak się trafi, seria serii nie równa.
TCL to jest to samo co ASR w niektórych autach i jest to system ograniczający buksowanie kół podczas ruszania na mało przyczepnej nawierzchni. Nie jest to ESP czyli kontrola trakcji. Opcja.
Spryskiwacze w zderzaku od 1998 były w standardzie na Szwecję lub Anglię. Skandynawskie i Angole miały na 100%. Ze Szwajcarii niektóre też miały. |
_________________ Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-09-2011, 07:34
|
|
|
koral napisał/a: | W wersji SE sedan dodano plastikową lotkę na bagażniku. | Niekoniecznie - było to dodatkowe akcesorium, mogło aczkollwiek nie musiało wystąpić
koral napisał/a: | Ma fabrycznie zawieszenie eibach federn. Obniżone o 30mm. Amory szybciej siadają, bo mają krótszy zakres pracy. | Tak jak wyżej, mogło ale nie musiało być, w dodatku jeżeli już było, to można było spotkac amory o regulowanej sztywności pracy.
koral napisał/a: | Centralna konsola oraz cześć tunelu środkowego SE była oklejana stylem karbonu, później coś a'la aluminium. | a'la aluminium od 99roku
Cytat: | Oryginalne felgi mają 5 cienkich ramion, są srebrne i czarne. |
Tu chyba się wkradł jakiś błąd, na forum bodajże w dziale download leżą broszury z dostępnymi akcesoriami Cytat: | Kombi mają oryginalnie przyciemniane tylne szyby. Nie jest to zwykła folia, tylko jakaś specjalna, która zatrzymuje promienie UV w związku z tym samochód nie nagrzewa się tak bardzo w środku jak stoi na słońcu. | Mi tam się wydawało, że przyciemnienie piecowe, ponadto nie zawsze występowało koral napisał/a: | Ma wydech sportowy-remus | Może nie musi, nie było to standard opcją tylko jako dodatkowe akcesorium |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 14-09-2011, 12:55
|
|
|
czemu fotele od avance uważasz ,że są gorsze?
Mniej wygodne? |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 14-09-2011, 13:19
|
|
|
koral napisał/a: | Cała czarna deska to cecha charakterystyczna SE. Ale jak się dobrze przyjrzysz pod światło (najlepiej słońce) to ten czarny wchodzi w granat |
nie zauwazylem, konsola jest po prostu czarna
koral napisał/a: | SE był dostarczany od 05.1998. Od 02.1999 wszystkie miały zegary High Contrast. |
zle
przed liftowe SE nie mialy zegarow HC , wprowadzono je dopiero po lifcie. |
|
|
|
 |
koral
Forumowicz
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-09-2011, 13:21
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: |
zle
przed liftowe SE nie mialy zegarow HC , wprowadzono je dopiero po lifcie. |
To precyzyjnie, kiedy były lifty? |
_________________ Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 14-09-2011, 13:23
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | zle
przed liftowe SE nie mialy zegarow HC , wprowadzono je dopiero po lifcie. |
Prawie
Dotyczyło tylko 2,5V6 i GDI. 2.0 nie miały takowych.
EDIT:
Oczywiście mowa o poliftowych. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-09-2011, 17:04
|
|
|
O tym wszystkim to można dobrą książkę napisać.
Każdy z nich Elegance, SE, Avance ma swoje plusy i minusy. Były nawet ankiety co komu się podoba:)
Ze swojej strony mogę powiedzieć co mam w wersji Elegance 12'99 (zegary HC, TCL, podgrzewane fotele, elektryczne lusterka(oprócz składania), pojedyńcze halogeny, spojler, fotele z twardszego materiału wyglądające jak nowe:), hamulce 2 tłoczkowe. To chyba tyle co w innych niekoniecznie występuje. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-09-2011, 19:29
|
|
|
fj_mike napisał/a: | Rafal_Szczecin napisał/a: | zle
przed liftowe SE nie mialy zegarow HC , wprowadzono je dopiero po lifcie. |
Prawie
Dotyczyło tylko 2,5V6 i GDI. 2.0 nie miały takowych.
EDIT:
Oczywiście mowa o poliftowych. |
2.0 miały takowe, najczęściej spotykane w rocznikach 00--> |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 14-09-2011, 20:38
|
|
|
robertdg napisał/a: | 2.0 miały takowe, najczęściej spotykane w rocznikach 00--> |
Mowa o poliftowych SE 2.0 - nie spotkałem się jeszcze z takim |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|
|