Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koło dwumasowe i inne problemy
Autor Wiadomość
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 07-09-2011, 08:57   Koło dwumasowe i inne problemy

Witam,
Ostatnio byłem u mechanika celem sprawdzenia szczelności klimy. Klima ok, ale powiedział, iż koło dwumasowe do wymiany. Objawy są takie, że gdy gasi się silnik bez wciśniętego sprzęgła to słychać taki krótki trykot. Na wciśniętym sprzęgle jest cisza.
Tu nasuwa się pytanie, jak długo mogę jeszcze pojeździć? Sprzęgło chodzi dobrze, biegi również.
Druga sprawa to dziwne stuki o których już tu raz pisałem, prawdopodobnie one spowodowane są nie odbijającym hamulcem. Gdy go rozebrałem był w kiepskim stanie. Na dniach miałem zamówić zacisk regenerowany.
I tak cały czas coś. Jak jedno zrobię tak zaraz wychodzi następny problem. Nie pamiętam kiedy tak było żebym jeździł tym autem i nie było coś do zrobienia. Oczywiście należy zrozumieć że auto swoje lata ma.
Następna sprawa zauważyłem, że podczas skręcania w prawo słychać taki jak by zgrzyt po lewej stronie. Nie jest to regularne. Ale czasem coś słychać. Zastanawiam się jak to się dalej rozwinie...
Kolejnym problemem są światła oświetlające tablicę rejestracyjną oraz światło przeciwmgielne. Wychodzi na to że oba padły w jednym czasie. Wiązka która idzie przy klapie sprawdzona, żarówki sprawdzone. Kontrolka od przeciwmgielnego świeci. Bezpiecznik dobry. I teraz pytanie. Jaki bezpiecznik jest od podświetlenia tablicy, oraz gdzie może tkwić problem przy świetle przeciwmgielnym?
Najchętniej to sprzedał bym to auto w cholerę i wróci to starej poczciwej Bravy z 1999 r jaką wcześniej miałem, może gorszy komfort jazdy, bez klimy, ale jeździłem nią prawie 8 lat i o takich problemach nie było tam mowy. Hmm tylko kto kupi Carismę z takimi problemami...
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-09-2011, 09:14   

Drapichrust napisał/a:
Tu nasuwa się pytanie, jak długo mogę jeszcze pojeździć?
Dopóki się całkiem nie zepsuje, a prowodów może być mnóstwo, jak ślizgające się sprzęgło, stukanie na biegu jałowym, etc
Drapichrust napisał/a:
Druga sprawa to dziwne stuki o których już tu raz pisałem, prawdopodobnie one spowodowane są nie odbijającym hamulcem. Gdy go rozebrałem był w kiepskim stanie. Na dniach miałem zamówić zacisk regenerowany.
I tak cały czas coś.
No cóż samo się zepsuło, ale samo się nie naprawi. Do czego te pretensje :?
Drapichrust napisał/a:
Następna sprawa zauważyłem, że podczas skręcania w prawo słychać taki jak by zgrzyt po lewej stronie.
Sprawdzić sworznie zwrotnic, tulejki silentblock oraz łożyska skrętne kolumn McPhersona
Drapichrust napisał/a:
Kolejnym problemem są światła oświetlające tablicę rejestracyjną oraz światło przeciwmgielne. Wychodzi na to że oba padły w jednym czasie. Wiązka która idzie przy klapie sprawdzona, żarówki sprawdzone. Kontrolka od przeciwmgielnego świeci. Bezpiecznik dobry. I teraz pytanie. Jaki bezpiecznik jest od podświetlenia tablicy, oraz gdzie może tkwić problem przy świetle przeciwmgielnym?
Ja bym sprawdził, czy do kostki która znajduje się albo w okolicach tylnej kanapy albo za tapicerkami lewej strony bagażnika, dochodzi napięcie, jeżeli tak, to problem z instalacja
Drapichrust napisał/a:
Hmm tylko kto kupi Carismę z takimi problemami...
No przy tych problemach co opisałeś to z biegu musiałbyś 4tyś puścić w dół (samo sprzęgło kosztuje 4/5 tego)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 07-09-2011, 09:54   

robertdg napisał/a:
Drapichrust napisał/a:
Tu nasuwa się pytanie, jak długo mogę jeszcze pojeździć?

Dopóki się całkiem nie zepsuje, a prowodów może być mnóstwo, jak ślizgające się sprzęgło, stukanie na biegu jałowym, etc

To na razie będę powoli zbierał kasę na naprawę.
robertdg napisał/a:
Drapichrust napisał/a:
Następna sprawa zauważyłem, że podczas skręcania w prawo słychać taki jak by zgrzyt po lewej stronie.

Sprawdzić sworznie zwrotnic, tulejki silentblock oraz łożyska skrętne kolumn McPhersona

Łożysko skrętne na pewno nie, a to tak dochodzi bardziej z kolumny kierownicy.
robertdg napisał/a:
Drapichrust napisał/a:
Kolejnym problemem są światła oświetlające tablicę rejestracyjną oraz światło przeciwmgielne. Wychodzi na to że oba padły w jednym czasie. Wiązka która idzie przy klapie sprawdzona, żarówki sprawdzone. Kontrolka od przeciwmgielnego świeci. Bezpiecznik dobry. I teraz pytanie. Jaki bezpiecznik jest od podświetlenia tablicy, oraz gdzie może tkwić problem przy świetle przeciwmgielnym?

Ja bym sprawdził, czy do kostki która znajduje się albo w okolicach tylnej kanapy albo za tapicerkami lewej strony bagażnika, dochodzi napięcie, jeżeli tak, to problem z instalacja

A jak bym zrobił tak, podłączył bym kabel od świateł pozycyjnych do oświetlenia tablicy. W trakcie włączania świateł włączało by się oświetlenie tablicy. Ale czy trzeba by było zmieniać bezpiecznik?
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-09-2011, 10:09   

Jak masz duże wibracje z powodu koła dwumasowego to jest to niezdrowe dla panewek i wału korbowego jak i dla skrzyni biegów. Nie wiem jak z Carismą ale do wielu aut są dostępne zamienniki w postaci tradycyjnego sprzęgła zamiast dwumasy w dużo atrakcyjniejszej cenie jak dwumasa. Jeśli chodzi o podświetlenie tablicy to jest ono podłączone pod jedną stronę pozycyjnych i jeśli pozycyjne świecą to coś nie łączy po drodze od kostki przy tylnej kanapie do lamp podświetlania.
A jeśli chodzi o przeciwmgielne i jeśli masz hak holowniczy to może nie działać właściwie mały przełącznik w gnieździe elektrycznym przyczepy.
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 07-09-2011, 14:34   

plecho1 napisał/a:
Jeśli chodzi o podświetlenie tablicy to jest ono podłączone pod jedną stronę pozycyjnych i jeśli pozycyjne świecą to coś nie łączy po drodze od kostki przy tylnej kanapie do lamp podświetlania.

Tyle tylko, że z tego co patrzyłem kabel od podświetlenia tablicy wchodzi w wiązkę i idzie dalej. Pytanie gdzie się łączy?
plecho1 napisał/a:
A jeśli chodzi o przeciwmgielne i jeśli masz hak holowniczy to może nie działać właściwie mały przełącznik w gnieździe elektrycznym przyczepy.

Haka holowniczego nie mam, a przeciwmgielny działał wcześniej.
 
 
 
dewu123 
Mitsumaniak
02523/KMM Maniak


Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 276
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-09-2011, 23:42   Re: Koło dwumasowe i inne problemy

Drapichrust napisał/a:
Witam,

Następna sprawa zauważyłem, że podczas skręcania w prawo słychać taki jak by zgrzyt po lewej stronie. Nie jest to regularne. Ale czasem coś słychać. Zastanawiam się jak to się dalej rozwinie...


U mnie na podobne schorzenie pomogła wymiana drążka stabilizatora.
_________________
<==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-09-2011, 11:39   

dewu123 napisał/a:
U mnie na podobne schorzenie pomogła wymiana drążka stabilizatora
A nie łącznika stabilizatora przypadkiem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.