 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Koło dwumasowe i inne problemy |
Autor |
Wiadomość |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 07-09-2011, 08:57 Koło dwumasowe i inne problemy
|
|
|
Witam,
Ostatnio byłem u mechanika celem sprawdzenia szczelności klimy. Klima ok, ale powiedział, iż koło dwumasowe do wymiany. Objawy są takie, że gdy gasi się silnik bez wciśniętego sprzęgła to słychać taki krótki trykot. Na wciśniętym sprzęgle jest cisza.
Tu nasuwa się pytanie, jak długo mogę jeszcze pojeździć? Sprzęgło chodzi dobrze, biegi również.
Druga sprawa to dziwne stuki o których już tu raz pisałem, prawdopodobnie one spowodowane są nie odbijającym hamulcem. Gdy go rozebrałem był w kiepskim stanie. Na dniach miałem zamówić zacisk regenerowany.
I tak cały czas coś. Jak jedno zrobię tak zaraz wychodzi następny problem. Nie pamiętam kiedy tak było żebym jeździł tym autem i nie było coś do zrobienia. Oczywiście należy zrozumieć że auto swoje lata ma.
Następna sprawa zauważyłem, że podczas skręcania w prawo słychać taki jak by zgrzyt po lewej stronie. Nie jest to regularne. Ale czasem coś słychać. Zastanawiam się jak to się dalej rozwinie...
Kolejnym problemem są światła oświetlające tablicę rejestracyjną oraz światło przeciwmgielne. Wychodzi na to że oba padły w jednym czasie. Wiązka która idzie przy klapie sprawdzona, żarówki sprawdzone. Kontrolka od przeciwmgielnego świeci. Bezpiecznik dobry. I teraz pytanie. Jaki bezpiecznik jest od podświetlenia tablicy, oraz gdzie może tkwić problem przy świetle przeciwmgielnym?
Najchętniej to sprzedał bym to auto w cholerę i wróci to starej poczciwej Bravy z 1999 r jaką wcześniej miałem, może gorszy komfort jazdy, bez klimy, ale jeździłem nią prawie 8 lat i o takich problemach nie było tam mowy. Hmm tylko kto kupi Carismę z takimi problemami... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-09-2011, 09:14
|
|
|
Drapichrust napisał/a: | Tu nasuwa się pytanie, jak długo mogę jeszcze pojeździć? | Dopóki się całkiem nie zepsuje, a prowodów może być mnóstwo, jak ślizgające się sprzęgło, stukanie na biegu jałowym, etc
Drapichrust napisał/a: | Druga sprawa to dziwne stuki o których już tu raz pisałem, prawdopodobnie one spowodowane są nie odbijającym hamulcem. Gdy go rozebrałem był w kiepskim stanie. Na dniach miałem zamówić zacisk regenerowany.
I tak cały czas coś. | No cóż samo się zepsuło, ale samo się nie naprawi. Do czego te pretensje
Drapichrust napisał/a: | Następna sprawa zauważyłem, że podczas skręcania w prawo słychać taki jak by zgrzyt po lewej stronie. | Sprawdzić sworznie zwrotnic, tulejki silentblock oraz łożyska skrętne kolumn McPhersona Drapichrust napisał/a: | Kolejnym problemem są światła oświetlające tablicę rejestracyjną oraz światło przeciwmgielne. Wychodzi na to że oba padły w jednym czasie. Wiązka która idzie przy klapie sprawdzona, żarówki sprawdzone. Kontrolka od przeciwmgielnego świeci. Bezpiecznik dobry. I teraz pytanie. Jaki bezpiecznik jest od podświetlenia tablicy, oraz gdzie może tkwić problem przy świetle przeciwmgielnym? | Ja bym sprawdził, czy do kostki która znajduje się albo w okolicach tylnej kanapy albo za tapicerkami lewej strony bagażnika, dochodzi napięcie, jeżeli tak, to problem z instalacja
Drapichrust napisał/a: | Hmm tylko kto kupi Carismę z takimi problemami... | No przy tych problemach co opisałeś to z biegu musiałbyś 4tyś puścić w dół (samo sprzęgło kosztuje 4/5 tego) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 07-09-2011, 09:54
|
|
|
robertdg napisał/a: | Drapichrust napisał/a:
Tu nasuwa się pytanie, jak długo mogę jeszcze pojeździć?
Dopóki się całkiem nie zepsuje, a prowodów może być mnóstwo, jak ślizgające się sprzęgło, stukanie na biegu jałowym, etc |
To na razie będę powoli zbierał kasę na naprawę.
robertdg napisał/a: | Drapichrust napisał/a:
Następna sprawa zauważyłem, że podczas skręcania w prawo słychać taki jak by zgrzyt po lewej stronie.
Sprawdzić sworznie zwrotnic, tulejki silentblock oraz łożyska skrętne kolumn McPhersona |
Łożysko skrętne na pewno nie, a to tak dochodzi bardziej z kolumny kierownicy.
robertdg napisał/a: | Drapichrust napisał/a:
Kolejnym problemem są światła oświetlające tablicę rejestracyjną oraz światło przeciwmgielne. Wychodzi na to że oba padły w jednym czasie. Wiązka która idzie przy klapie sprawdzona, żarówki sprawdzone. Kontrolka od przeciwmgielnego świeci. Bezpiecznik dobry. I teraz pytanie. Jaki bezpiecznik jest od podświetlenia tablicy, oraz gdzie może tkwić problem przy świetle przeciwmgielnym?
Ja bym sprawdził, czy do kostki która znajduje się albo w okolicach tylnej kanapy albo za tapicerkami lewej strony bagażnika, dochodzi napięcie, jeżeli tak, to problem z instalacja |
A jak bym zrobił tak, podłączył bym kabel od świateł pozycyjnych do oświetlenia tablicy. W trakcie włączania świateł włączało by się oświetlenie tablicy. Ale czy trzeba by było zmieniać bezpiecznik? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-09-2011, 10:09
|
|
|
Jak masz duże wibracje z powodu koła dwumasowego to jest to niezdrowe dla panewek i wału korbowego jak i dla skrzyni biegów. Nie wiem jak z Carismą ale do wielu aut są dostępne zamienniki w postaci tradycyjnego sprzęgła zamiast dwumasy w dużo atrakcyjniejszej cenie jak dwumasa. Jeśli chodzi o podświetlenie tablicy to jest ono podłączone pod jedną stronę pozycyjnych i jeśli pozycyjne świecą to coś nie łączy po drodze od kostki przy tylnej kanapie do lamp podświetlania.
A jeśli chodzi o przeciwmgielne i jeśli masz hak holowniczy to może nie działać właściwie mały przełącznik w gnieździe elektrycznym przyczepy. |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 07-09-2011, 14:34
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jeśli chodzi o podświetlenie tablicy to jest ono podłączone pod jedną stronę pozycyjnych i jeśli pozycyjne świecą to coś nie łączy po drodze od kostki przy tylnej kanapie do lamp podświetlania. |
Tyle tylko, że z tego co patrzyłem kabel od podświetlenia tablicy wchodzi w wiązkę i idzie dalej. Pytanie gdzie się łączy?
plecho1 napisał/a: | A jeśli chodzi o przeciwmgielne i jeśli masz hak holowniczy to może nie działać właściwie mały przełącznik w gnieździe elektrycznym przyczepy. |
Haka holowniczego nie mam, a przeciwmgielny działał wcześniej. |
|
|
|
 |
dewu123
Mitsumaniak 02523/KMM Maniak

Auto: Carisma DID+ 1,9 130KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 276 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-09-2011, 23:42 Re: Koło dwumasowe i inne problemy
|
|
|
Drapichrust napisał/a: | Witam,
Następna sprawa zauważyłem, że podczas skręcania w prawo słychać taki jak by zgrzyt po lewej stronie. Nie jest to regularne. Ale czasem coś słychać. Zastanawiam się jak to się dalej rozwinie...
|
U mnie na podobne schorzenie pomogła wymiana drążka stabilizatora. |
_________________ <==Rzuć okiem na moją Cari;)==>
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-09-2011, 11:39
|
|
|
dewu123 napisał/a: | U mnie na podobne schorzenie pomogła wymiana drążka stabilizatora | A nie łącznika stabilizatora przypadkiem? |
|
|
|
 |
|
|